خودرو بانک/ چين در حال به نمايش گذاشتن تکنولوژيهاي جديد خودش در صنعت خودرو و برنامهريزي براي توليد خودروهاي برقي در آينده است. بازار خودرو چين تا سال ۲۰۳۵ انحصارا در اختيار خودروهاي الکتريکي قرار خواهد گرفت. تکنولوژي باتري کنوني در چين ميتواند مسافت طي شده خودروها با هر بار شارژ را سالانه ۱۰ تا ۱۵ کيلومتر افزايش دهد. چين اميدوار است همه مردم دنيا را به خريد خودروهاي الکتريکي ترغيب کند.
در گامي بزرگ به سمت الکتريکي کردن بازار خودرو، شرکت گک از خودرو مفهومي ENO-146 در نمايشگاه خودرو گوانگژو ۲۰۱۹ رونمايي کرد.
مدل ENO-146 با ضريب آيروديناميک ۰.۱۴۶ به عنوان آيروديناميک ترين خودرو مسافربري دنيا لقب گرفته و ظاهر خاص آن نقش مهمي در مسافت طي شده با هر بار شارژ آن دارد که ۱۰۰۰ کيلومتر در شرايط ثابت با سرعت ۶۰ کيلومتر بر ساعت اعلام شده است. اين مدل تحت شرايط واقعي توانسته با يکبار شارژ مسافت ۶۰۰ کيلومتري را طي کند.
طراحي ENO-146 به سرپرستي ژانگ فن مدير بخش طراحي و نايب رئيس بخش تحقيقات گک انجام شده است. ژانگ فن قبل از پيوستن به اک ۱۲ سال عضو تيم طراحي مرسدس بنز بوده است.
ENO-146 از دربهاي خفاشي، پيکربندي ۶ صندلي خاص براي سرنشيان و فرماني بهره ميبرد که با نمايشگر ديجيتالي واقعيت افزوده يکپارچه شده که چنين چيزي براي اولين بار حتي بين خودروهاي مفهومي ديده ميشود. نبود داشبورد سنتي باعث افزايش فضاي داخلي، ورود و خروج راحت و فضايي لوکس و جذاب شده است.
سيستم آيروديناميک پيشرفته اين مدل قادر است در سرعت بالا فاصله بين چرخ و گلگير را کمتر کرده و ورود هوا به ديواره چرخها را کاهش دهد. کفي کامل زير خودرو هوا را از زير گک ENO-146 به جريان انداخته و فضايي کمفشار به وجود ميآورد که ثبات و کشش خودرو را افزايش ميدهد. زبان طراحي اين مدل توسط تيم طراحي به نام انرژي بردار نامگذاري شده است.
هنوز مشخصات فني اين خودروي مفهومي مشخص نيست. ENO-146 احتمالا به زودي در کنار ديگر خودروهاي برقي اين شرکت مثل کراساوور AION LX و سدان AION S به خط توليد الکتريکي اين برند اضافه خواهد شد. گک فعلا ظرفيت توليد ۵۰ هزار خودرو الکتريکي را دارد و در حال افزايش آن به ۸۰ هزار خودرو است تا بتواند پاسخگوي بازار الکتريکي در حال رشد چين باشد.
ژانگ فن گفته است گک نياز بازار به توليد خودروهاي مرغوب با استفاده ازتکنولوژيهاي جديد و کيفيت توليد بهبوديافته را درک ميکند.
بازار