برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نگاهی به شرایط و قیمت پژو 207 صندوقدار در بازار آزاد

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی
خودرو بانک/ پژو 207 صندوقدار جز جديدترين محصولات ايران خودروست که در زماني نه چندان مناسب، وارد بازار گرديد. پيش‌تر و در مطلبي به برررسي قيمت پژو 207 صندوقدار در بازار آزاد پرداخته بوديم، اکنون و پس از چندماه فاصله، نوسان بازار، سهميه بندي بنزين و افزايش قيمت سوخت، قصد داريم مجددا شرايط بازار اين محصول جديد ايران خودرو را مورد بررسي قرار دهيم. همان‌طور که قبلا هم گفته‌ايم، موتور 1600 سي سي پژو، موسوم به TU5، به ستون فقرات محصولات ايران خودرو در سال‌هاي اخير تبديل شده و تقريبا بر روي هر محصول داخلي ساخت اين شرکت، نصب گرديده است. اين پيشرانه به واسطه آلايندگي کم، مصرف سوخت پايين و راندمان نسبتا مطلوب، با اکثر محصولات ايران خودرو سازگار است و اين شرکت به واسطه موتور TU5، توانست وارد برخي بازارهاي خارجي نيز بشود. با توجه به شرايط حاکم بر صنعت خودرو ايران، بايد انتظار عرضه فيس ليفت‌هاي مختلف بر روي محصولات قديمي ايران خودرو را داشته باشيم، که پژو 207 يکي از آخرين نمونه فيس ليفت‌هاي اين شرکت قلمداد مي‌شود. پژو 206 پلاس يا پژو 207i، نسخه‌اي فيس ليفت شده و با امکانات بيشتر از هاچ‌بک سالخورده فرانسوي است که در اواخر دهه هشتاد خورشيدي، پا به بازار ايران و ساير کشورهاي در حال توسعه نظير برزيل گذاشت. توليد اين محصول به واسطه دوره اول تحريم‌هاي خودروسازي، دچار وقفه شد، اما از چند سال پيش، مجددا با ظاهري جديد به بازار بازگشت. در حقيقت ايران خودرو، فيس ليفت پژو 206 را مجددا مورد فيس ليفت قرار داد و امکاناتي نظير دي‌لايت و نمايشگر لمسي چندرسانه‌اي، به اين محصول افزوده شد. از سوي ديگر، با توجه به ‌آن‌که از ابتداي دهه نود، ايران خودرو قالب‌هاي چيني و هندي را جايگزين قالب‌ها و قطعات فرانسوي نمود، کيفيت ساخت اين خودرو نسبت به مدل‌هاي اوليه، کاهش قابل توجهي داشته است. به بيان مالکين،‌ موتور‌هاي TU5‌ ساخته شده از سال 91 به بعد، سريع‌تر داغ مي‌کنند، مصرف سوخت بيشتري دارند و در بازه‌هاي کوتاه‌تري نياز به تعميرات اساسي خواهند داشت. بنابراين شما با خريد يک پژو 207 صندوقدار،‌ امکانات بيشتر و چهره جديدتري را با کيفيت پايين‌تري در اختيار خواهيد داشت. با توجه به تجربه موفق پژو 206 صندوقدار، ايران خودرو تصميم گرفت تا نسخه سدان پژو 207 را جهت رقابت با سدان‌هاي اقتصادي چيني، که در حال تدارک حمله‌اي همه جانبه به بازار ايران بودند، توليد و عرضه کند. نکته جالب در خصوص خودروهاي مختلفي که براساس پلتفرم پژو 206 صندوقدار ساخته شده‌اند، کاهش حجم صندوق عقب آنهاست. براي مثال، پژو 206 صندوقدار، صندوقي به حجم 450 ليتر دارد. اين حجم در رانا، يعني نسخه ارزان‌سازي شده پژو 206 صندوقدار، به 400 ليتر کاهش يافته است. در مورد پژو 207 صندوقدار، اين کاهش حجم بسيار بيشتر بوده تا فضاي صندوق عقب، تنها 325 ليتر باشد. معلوم نيست طراحان ايران خودرو، اين کاهش حجم را با جايگزين چه مورد يا مواردي کرده‌اند، چرا که کمبود فضاي پا براي سرنشينان عقب، به عنوان يک نقطه ضعف قابل توجه در هر سه خودرو وجود دارد. پيش از افزايش شديد قيمت‌ها، بازار خودروهاي اتوماتيک اقتصادي، رشد قابل توجهي داشت و ايران خودرو نيز براي عقب نماندن از اين قافله، محصولاتي نظير پژو 207 صندوقدار، پژو پارس اتوماتيک و تندر پلاس را به بازار عرضه نمود. با گذشت يکسال از اعمال تحريم‌هاي خودروسازي، وضعيت اتوماتيک‌هاي اقتصادي چيني، نظير دانگ فنگ H30‌ کراس، جک J4، جيلي GC6 و راين V5، در شرايط مطلوبي قرار ندارد. تندر پلاس نيز به واسطه خروج رنو از بازار ايران، ديگر به توليد نمي‌رسد. بنابراين عمده‌ترين گزينه اتوماتيک براي مشتريان ايراني، دو خودرو پژو 207 صندوقدار و پژو پارس اتوماتيک هستند که از قواي فني و گيربکس مشترکي استفاده مي‌کنند. با توجه به آن‌که کابين پژو پارس بزرگتر است، اگر قصد خريد خودرويي خانوادگي را داريد، بهتر است تا پژو پارس اتوماتيک را خريداري نماييد. اما اگر ظاهر بروز و امکانات رفاهي براي شما اهميت دارد، پژو 207 صندوقدار گزينه مطلوبي خواهد بود. بايد توجه داشته باشيد که اخيرا اين خودرو با رينگ‌هاي فولادي و قالپاق به دست مشتريان مي‌رسد و علاوه برآن، برخورد با ايرادات مونتاژي گوناگون، غير قابل اجتناب خواهد بود. در جدول زير، به بررسي قيمت پژو 207 صندوقدار در بازار آزاد، پس از گراني و سهميه بندي بنزين پرداخته‌ايم که شما را دعوت به ملاحظه آن مي‌نماييم:
سال ساختکارکردرنگبدنهقيمت
1398صفرکيلومترسفيدبدون رنگ164 ميليون تومان
1398صفرکيلومترمشکيبدون رنگ180 ميليون تومان
1398صفرکيلومترنقره ايبدون رنگ168 ميليون تومان
1397صفرکيلومترسفيدبدون رنگ170 ميليون تومان
139718,000 کيلومترسفيدبدون رنگ160 ميليون تومان
ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره