نماد آخرین خبر

بررسی شگفتی‌های ابرخودروی مک‌لارن S720

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
باشگاه خبرنگاران/ خودرو مک لارن S720 همانند ساير پلتفرم‌هاي اين شرکت ساخته شده است و از يک موتور هشت سيلند خورجيني ۴.۰ ليتري به حجم دقيق ۳.۹۹۴ سي‌سي استفاده مي‌کند. اين خودرو داراي خصوصيات منحصربه‌فرد و خاصي است. مک لارن S720 بر پايه مدل قبلي اين شرکت يعني مک لارن S650 ساخته شده است که علاوه بر دگرگوني چهره و بازسازي ظاهري (Facelift)، در بخش موتور و پيشرانه نيز مورد بهينه سازي قرار گرفته است. مک لارن S720 نيز مانند ساير محصولات اين شرکت که بر اساس يک پلتفرم مشخص از سال ۲۰۱۰ ميلادي توليد شده، داراي سه تيپ Sport، Super و Ultimate است که هر کدام از قابليت‌هاي خاص و منحصر به فردي برخوردار شده‌اند. اين خودرو از تکنولوژي نسل جديدي Monocell در ساخت شاسي برخودار بوده که با استفاده از الياف فيبر کربن وزن خودرو را نسبت به نسل قبلي و مدل S650 به ميزان ۱۷.۶ کيلوگرم کاهش داده و به ۱.۳۲۲ کيلوگرم رسانده است و بدنه آن به طور يکپارچه از فيبرکربن ساخته شده است. در طراحي بدنه‌ي مک‌لارن S720 خبري از خطوط تيز، زواياي تند و ورودي‌هاي بزرگ هوا نيست و جريان هوا در برخورد با بخش جلويي خودرو به دو قسمت تقسيم مي‌شود، بخشي به سمت بالا و بخشي به سمت زير خودرو هدايت مي‌شود. بخشي که به قسمت زير خودرو هدايت مي‌شود در برخورد با يک اسپليتر با بازدهي بسيار بالا سبب توليد نيروي رو به پايين مي‌شود که تأثير چشمگيري در کنترل خودرو در پيچ‌ها و چسبندگي آن دارد. مقداري از هواي ورودي به قسمت پايين خودرو از دريچه‌هاي هواي تعبيه شده در سپر و زير چراغ‌هاي جلو به سمت رادياتور دما پايين خودرو جريان مي‌يابد تا بتواند سبب خنک شدن مايع موجود در آن شود. سپس، اين جريان هوا از خروجي هواي تعبيه شده در کنار سپر خارج مي‌شود تا جريان هوايي آرام در اطراف خودرو ايجاد شود. جريان هوايي که به سمت بالا و سقف خودرو هدايت مي‌شود، پس از عبور از روي شيشه‌ي جلو و سقف خودرو وارد ورودي‌هاي هواي موجود در اطراف شيشه‌ي عقب S720 مي‌شود. اين کانال‌ها هوا را مستقيم به رادياتور دما بالاي خودرو هدايت مي‌کنند تا در شرايطي که از حداکثر توان خودرو استفاده مي‌شود، دماي رادياتور پايين بيايد. ارتفاع بخش عقب ۷۲۰S از تمام مدل‌هاي قبلي کم‌تر است. موتور و پيشرانه مک لارن S720 مک لارن S720 از يک موتور هشت سيلند خورجيني ۴.۰ ليتري به حجم دقيق ۳.۹۹۴ سي‌سي استفاده مي‌کند. اين موتور با آرايش ۹۰ درجه ساخته شده و سيستم توربوشارژر دوگانه الکتريکي شرکت مجهز شده است. اين موتور از نوع DOHC بوده و مجهز به ۳۲ سوپاپ است. اين موتور توانايي توليد نيرويي معادل ۷۱۰ اسب بخار در دور موتور ۷.۲۵۰ RPM را داشته و حداکثر گشتاور توليدي آن نيز ۷۷۰ نيوتون متر بوده که در دور موتور ۵.۵۰۰ RPM در اختيار راننده قرار مي‌گيرد. اين ابرخودروي مک لارن در زماني معادل ۲.۹ ثانيه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کيلومتردر ساعت، ۷.۸ ثانيه به سرعت ۲۰۰ کيلومتر در ساعت رسيده و مسافت يک چهارم مايل (۴۰۰ متر) را در زمان ۱۰.۵ ثانيه طي مي‌کند و حداکثر سرعت مک لارن S720 نيز ۲۱۲ مايل در ساعت (معادل ۳۴۱ کيلومتر در ساعت) به ثبت رسيده است و گفته مي شود نيروي توليدي اين موتور قدرتمند توسط يک جعبه دنده هفت سرعته جديد اتوماتيک دو کلاچه به چرخ‌هاي اين خودروي موتور وسط منتقل مي‌گردد. مصرف سوخت مک لارن S720 هرچند براي ابرخودرو‌ها مصرف سوخت فاکتور مهمي به حساب نمي‌آيد، اما مصرف سوخت مک لارن S720 نسبتا پايين است و توانايي پيمايش مسافتي ۱۷.۱ مايلي با هر گالن سوخت (معادل ۱۶.۵ ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر) مسافت شهري، ۳۸.۲ مايلي (معادل ۷.۴ ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر) مسير بزرگراهي و ۲۶.۴ مايل (معادل ۱۰.۷ ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر) سيکل ترکيبي را دارد. ميزان توليد گاز آلاينده اين ابرخودرو نيز ۲۴۹ گرم در هر کيلومتر مسافت اعلام شده است.
ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره