دنياي خودرو/ آئودي و بامو هم که به ترتيب ۹ و ۸.۳ درصد از سهم بازار آلمان را در چنگ خود دارند موفق شدند در ماه گذشته به ترتيب ۲۲ هزار و ۶۶ و ۲۰ هزار و ۴۵۴ دستگاه از محصولات خود را عرضه کنند.
برزيل
براساس گزارش انجمن ملي خودروسازان برزيل (ANFAVEA) فروش خودروهاي جديد (شامل خودروهاي سبک و سنگين) در اين کشور در نخستين ماه سال جديد ميلادي با ۳.۲ درصد کاهش نسبت به زمان مشابه در سال قبل به ۱۹۳ هزار و ۴۵۹ دستگاه رسيد.
در ماه گذشته ميلادي در مجموع ۱۵۴ هزار و ۵۸۱ دستگاه خودروي سواري، ۳۰ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودروي تجاري سبک، ۷ هزار و ۲۸۶ دستگاه کاميون و هزار و ۴۹۲ دستگاه اتوبوس به فروش رسيده است.
در ميان خودروسازان جنرال موتورز با فروش ۳۲ هزار و ۴۰۸ دستگاه (۲۱ درصد از سهم بازار)، فولکسواگن با فروش ۲۴ هزار و ۶۳۹ دستگاه (۱۵.۹ درصد از سهم بازار) و فيات کرايسلر با فروش ۱۳ هزار و ۶۳۰ دستگاه (۱۴.۵ درصد از سهم بازار) از محصولات خود موفق شدند در رده پرفروشترين خودروسازان قرار بگيرند و به ترتيب ۲۱، ۱۵.۹ و ۱۴.۵ درصد از سهم بازار را در اختيار بگيرند.
بريتانيا
براساس گزارش انجمن سازندگان و فروشندگان خودرو در بريتانيا (SMMT) فروش خودروهاي سواري در ژانويه ۲۰۲۰ با ۷.۳ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۱۴۹ هزار و ۲۷۹ دستگاه رسيد.
در اين ماه فروش فورد به عنوان پرفروشترين برند در بريتانيا با ۱.۵ درصد کاهش به ۱۶ هزار و ۳۷۷ دستگاه رسيد و دو برند محبوب ديگر در اين کشور نيز با تجربه کاهشهاي ۰.۲ درصدي ۹.۱ درصدي به ترتيب ۱۳ هزار و ۱۹۷ و ۱۱ هزار و ۱۳۰ دستگاه از محصولات خود را به فروش برسانند.
سهم بازار سه برند فوق به ترتيب ۱۱، ۸.۸ و ۷.۵ درصد اعلام شده است. در جايگاه مدلهاي پرفروش نيز فورد فيهستا با ۶ هزار و ۸۷ دستگاه، فورد فوکوس با ۵ هزار و ۲۸۷ دستگاه، نيسان قشقايي با ۴ هزار و ۶۰۸ دستگاه، واکسهال کورسا با ۴ هزار و ۳۷۳ دستگاه و فولکسواگن گلف با ۴ هزار و ۲۷ دستگاه پنج جايگاه اوليه را به خود اختصاص دادند.
روسيه
براساس گزارش منتشر شده از سوي کميته خودروسازان تجاري در اروپا (AEB) در ماه آغازين سال ۲۰۲۰ تعداد ۱۰۲ هزار و ۱۰۲ دستگاه خودروي سواري و خودروي تجاير سبک در روسيه به فروش رسيده که اين ميزان نسبت به ژانويه سال قبل ۱.۸ درصد بيشتر است.
در اين ماه فروش برند روسي لادا با ۱.۲ درصد افزايش به ۲۱ هزار و ۷۹۰ دستگاه رسيد در حاليکه کيا به عنوان دومين برند پرطرفدار در اين کشور با کاهشي ۴.۷ درصدي روبهرو شد و ميزان فروشاش به ۱۴ هزار و ۹۵۵ دستگاه رسيد.
هيوندا، تويوتا و فولکسواگن نيز در مقام سه برند پرفروش ديگر در کشور پهناور روسيه به ترتيب موفق شدند ۱۱ هزار و ۳۹۵، ۸ هزار و ۲۹۳ و ۶ هزار و ۴۰۵ دستگاه از محصولات خود را به فروش برسانند.
آلمان
براساس گزارشهاي منتشر شده در آلمان فروش خودرو در ماه ژانويه با کاهشي ۷.۳ درصدي نسبت به دوره مشابه سال قبل روبهرو شده و به ۲۴۶ هزار و ۳۰۰ دستگاه رسيد.
فروش فولکسواگن (با ۱۹.۸ درصد از سهم بازار) به عنوان پرفروشترين برند آلماني با ۴.۱ درصد کاهش نسبت به ژانويه ۲۰۱۹ همراه بود و به ۴۸ هزار و ۷۴۴ دستگاه رسيد.
مرسدس (با ۱۰.۶ درصد از سهم بازار) که روزهاي بهتري را نسبت به سال قبل ميگذراند با افزايشي ۲.۹ درصدي موفق شد در ماه قبل ۲۶ هزار و ۳۴ دستگاه از محصولاتش را به مشتريان آلماني عرضه کند.
آئودي و بامو هم که به ترتيب ۹ و ۸.۳ درصد از سهم بازار آلمان را در چنگ خود دارند موفق شدند در ماه گذشته به ترتيب ۲۲ هزار و ۶۶ و ۲۰ هزار و ۴۵۴ دستگاه از محصولات خود را عرضه کنند.
کانادا
در ماه ژانويه فروش خودرو در کانادا با افزايشي جزئي ۰.۸ درصدي نسبت به سال قبل همراه بود و در مجموع تعداد۱۰۹ هزار و۶۱۶ دستگاه خودرو در اين ماه به فروش رسيد.
فروش خودروهاي شاسيبلند و وانتهاي پيکاپ که بخش عمدهاي از بازار کانادا را تشکيل ميدهند، در اين ماه با افزايشي ۶.۷ درصدي نسبت به ژانويه ۲۰۱۹ دستگاه به ۸۷ هزار و ۱۸۳ دستگاه رسيد. اين در حالي است که فروش مدلهاي سواري با کاهشي ۱۷.۲ درصدي به ۲۲ هزار و ۴۳۳ دستگاه دست پيدا کرد.
مجموع فروش برندهاي سه خودروساز بزرگ ديترويتي در کانادا به ۴۶ هزار و ۷۴ دستگاه رسيد در حاليکه ساير برندهاي خارجي در مجموع ۶۳ هزار و ۵۴۲ دستگاه از خودروهايشان را در اين کشور به فروش رساندند.
ايتاليا
انجمن خودروسازان ايتاليا (ANFIA) در روزهاي اخير اعلام کرده که ثبت خريد خودروهاي جديد در ماه ژانويه نسبت به دوره مشابه سال قبل با کاهشي ۵.۹ درصدي همراه بود و به ۱۵۵ هزار و ۵۲۸ دستگاه رسيد.
برندهاي داخلي ايتاليا در اين ماه با در اختيار گرفتن ۲۶ درصد از سهم بازار افزايشي ۰.۳ درصدي را نسبت به ژانويه ۲۰۱۹ شاهد بودند در حاليکه برندهاي خارجي با به دست آوردن ۷۴ درصد از سهم بازار در اين ماه کاهشي ۷.۹ درصدي را در فروش خود تجربه کردند.
در اين ماه فيات به عنوان پرفروشترين برند ايتاليايي (با ۱۶.۶ درصد از سهم بازار) افزايشي ۵.۶ درصدي را در فروش خود شاهد بود. فولکسواگن به عنوان ديگر برند محبوب در ايتاليا افزايشي ۰.۶ درصدي را تجربه کرد و به ۹.۶ درصد از سهم بازار اين کشور دست يافت. درحاليکه پژو با افتي ۱۳.۳ درصدي روبهرو شد و سهم بازارش به ۶.۳ درصد رسيد.
بازار