لندترک؛ پیکاپ پژو برای بازار کشورهای در حال توسعه
پرشين خودرو/ کمپاني خودروسازي پژو براي کشورهاي در حال توسعه، يک خودروي پيکاپ همه کاره با نام "Landtrek" معرفي کرده است. پژو چندسالي مي شود که در حال برنامه ريزي براي طراحي و ساخت يک خودروي پيکاپ اقتصادي براي بازارهاي در حال توسعه است و حالا با رسيدن به نتيجه مطلوب، جديدترين دستاورد خود را براي بازارهاي نوظهور جهاني معرفي کرده است. اين خودرو "لندترک" يا به انگليسي "Landtrek" ناميده شده و اولين حضور خود را در بازار آمريکاي لاتين وهمچنين کشورهاي جنوب آفريقا تجربه خواهد کرد و پس از آن مي توانيم شاهد راه اندازي و عرضه اين محصول در ساير بازارهاي در حال توسعه باشيم، پس نبايد انتظار توليد و عرضه اين خودرو در بازار کشورهاي توسعه يافته و يا حتي بازارهاي اروپايي را داشته باشيم. اين خودرو در کاربري هاي مختلف و به صورت "تک کابين" و "دوکابين" در دسترس مشتريان قرار خواهد گرفت و در نسخه پايه خود مي تواند تا حداکثر 1 تن و در برخي نسخه هاي ديگر مي تواند تا حداکثر 1.2 تن قابليت حمل وسايل را داشته باشد. علاوه بر اين، شرکت خودروسازي پژو نسخه تک کابين آن را بدون سپر عقب عرضه خواهد کرد و باعث مي شود تا دسترسي کاربران به قسمت حمل بار اتومبيل راحت تر باشد. باوجود برنامه ريزي فروش اين خودرو در بازارهاي نوظهور و درحال توسعه، شرکت خودروسازي پژو يک ظاهر جذاب و همچنين امکانات فراوان و يک طراحي بسيار خوب را براي کابين اين اتومبيل در نظر گرفته است که غربيلک فرمان آن از خودروي پژو 3008 الگوبرداري شده و در قسمت بالاي داشبورد آن مي توانيم يک صفحه نمايشگر 10 اينچي سيستم سرگرمي را شاهد باشيم که مجهز به اپل کارپلي، آندرويد، بلوتوث، پورت USB و همچنين حافظه ذخيره سازي 10 گيگاباتي خواهد بود. علاوه بر اين، براي نسخه فول آپشن دوکابين اتومبيل از سيستم هاي ايمني مختلفي از جمله سيستم هشدار خروج از جاده، دوربين 360 درجه، سيستم کمک حرکتي در سربالايي و سرپاييني و برخي تجهيزات ايمني استاندارد ديگر اشاره داشت که باعث شده نسخه فوق آپشن دوکابين پژو لندترک را مناسب خانواده ها و استفاده عموم کند. در بخش فني، نيروي مورد نياز اين خودرو توسط يک موتور چهار سيلندر 2.4 ليتري بنزيني و يا پيشرانه ديزلي 1.9 ليتري تامين خواهد شد. پيشرانه اول بنزيني مجهز به سيستم پرخوران توربوشارژر بوده و مي تواند حداکثر قدرت 210 اسب بخاري و گشتاور 320 نيوتن متري را توليد کرده و با کمک يک جعبه دنده 6 سرعته دستي و يا 6 سرعته اتوماتيک به چرخ ها انتقال دهد. انتخاب دوم مشتريان، خروجي قدرت 150 اسب بخاري و گشتاور بسيار خوب 350 نيوتن متري خواهد داشت، اما براي انتقال نيروي آن به چرخ ها، تنها از جعبه دنده 6 سرعته دستي استفاده خواهد شد. گفتني است که نسخه پايه اتومبيل به صورت محور عقب محرک در دسترس قرار مي گيرد، اما نسخه چهارچرخ محرک نيز براي سفارش مشتريان آماده شده است.