اسب بخار/ «دوج چلنجر هلکت ردآی» در حالت استاندارد یکی از قوی ترین خودروهای عضلانی آمریکایی محسوب می شود، اما اکنون تیونر «هنسی» بازهم قدرت این خودرو را افزایش داده است.

تیونر هنسی با نصب بسته قدرتی HPE1000 در پیشرانه چلنجر هلکت ردآی، قدرت این خودرو را به مرحله قدرتی ابَرخودروها رسانده است. دوج هلکت ردآی با بهره گیری از پیشرانه ۶٫۲ لیتری ۸ سیلندر سوپرشارژ همی، در حالت استاندارد، ۷۹۷ اسب بخار قدرت و ۹۵۷ نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

اکنون تیونر هنسی با افزودن قطعاتی همچون سوپرشارژر ۲٫۶۵ لیتری، تقویت پولی ها و دریچه گاز، کاتالیزور جدید و سوپاپ بای پس سوپرشارژر، قدرت درآی را به ۱۰۳۵ اسب بخار و گشتاور آن را به عدد خارق العاده ۱۲۸۵ نیوتن متر رسانده است. این بیشینه گشتاور با بهره گیری از سوخت مسابقه ای و در دور ۴۲۰۰ RPM به دست می آید. در نهایت، قدرت تولیدی روی چرخ های عقب به ۸۸۰ اسب بخار و گشتاور چرخ ها به ۱۰۹۳ نیوتن متر می رسد.

به منظور اثبات اعتبار بسته قدرتی HPE1000، تیونر هنسی چلنجر هلکت ردآی را روی داینو برده و آن را در پیست آزمایش کرده است. بدون درنظر گرفتن کیت هنسی، چلنجر هلکت ردآی تنها در ۳٫۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

بیشینه سرعت این خودرو نیز در ۳۲۶ کیلومتر بر ساعت ثبت شده و در زمان ۱۰٫۸ ثانیه مسیر ۴۰۰ متری پیست درگ را طی می کند. با وجود این که قیمت پایه ای دوج چلنجر از ۲۸٫۰۹۵ دلار آغاز می شود، هلکت ردآی ۷۰٫۲۴۵ دلار قیمت دارد. در پایان می توانید شاهد ویدیوی تست داینو و سرعت گیری دوج چلنجر هلکت ردآی تیونینگ هنسی باشید.

#باهم_شکستش_می‌دهیم
ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید