نماد آخرین خبر

مرسدس بنز eVito Tourer رونمایی شد

منبع
زوميت
بروزرسانی
زوميت/ مرسدس بنز خودروي ون الکتريکي eVito Tourer را با شعاع حرکتي بيش از ۴۰۰ کيلومتر رونمايي کرد. به‌دنبال رونمايي مرسدس بنز از مدل جديد V کلاس در سال گذشته، خودروساز آلماني اين هفته از مدل به‌روزشده‌ي ويتو نيز رونمايي کرد. مهم‌ترين نسخه ويتوي جديد مدلي به‌نام eVito Tourer است که از موتور برقي استفاده مي‌کند که در مقايسه با eVito باتري بزرگ‌تري دارد. مدل eVito در سال ۲۰۱۷ رونمايي شده بود. ون الکتريکي ويتو براي استفاده به‌عنوان تاکسي يا خودروي مخصوص هتل‌ها طراحي شده است و به همين دليل شعاع حرکتي چشم‌گير بيش از ۴۰۰ کيلومتر را دارد. اين ون الکتريکي در کنار خودرو مسافري الکتريکي EQV به‌عنوان ون‌هايي کاملا فاقد آلايندگي و دوستدار محيط زيست استفاده خواهند شد. مرسدس بنز eVito Tourer قديمي از پک باتري ۴۱ کيلوواتي استفاده مي‌کرد که تنها براي طي کردن ۱۶۰ کيلومتر کفايت مي‌کرد، اما در مدل جديد eVito Tourer ظرفيت پک باتري به ۹۰ کيلووات ساعت افزايش يافته است. eVito Tourer به‌لطف باتري ليتيوم يوني حجيمش مي‌تواند با يک بار شارژ تا ۴۲۱ کيلومتر را طي کند؛ بنابراين شعاع حرکتي آن از ميزان ۴۰۵ کيلومتري EQV نيز فراتر مي‌رود. شعاع حرکتي eVito مطمئنا با سوار شدن تعداد زيادي از سرنشينان کاهش پيدا مي‌کند. در بخش ابعاد، مرسدس بنز eVito Tourer در دو طول ۵۱۴ و ۵۳۷ سانتيمتري عرضه خواهد شد. موتور برقي اين مدل نيز ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت دارد و توان خود را به چرخ‌هاي جلو انتقال مي‌دهد. مدل‌هاي عادي و استاندارد eVito Tourer داراي حداکثر سرعت ۱۴۰ کيلومتربرساعت هستند ولي مدل‌هاي خاص توانايي دستيابي به حداکثر سرعت ۱۶۰ کيلومتربرساعت را نيز دارند. برخلاف بسياري از ون‌ها خانواده‌ي ويتو که در آن‌ها روي توانايي حمل بار تمرکز شده در eVito Tourer روي توانايي حمل سرنشين تأکيد مي‌شود؛ چون اين خودرو قرار است مانند MPV-ها، به‌عنوان تاکسي، خودروي کرايه‌اي-اشتراکي يا خودروي مخصوص هتل خدمت‌رساني کند. فضاي داخلي ويتو نيز انعطاف پذير است و توانايي حمل ۹ سرنشين را دارد. به‌گفته‌ي مرسدس بنز با استفاده از شارژر ۱۱۰ کيلووات ساعتي CCS DC امکان رساندن شارژ باتري eVito Tourer از ۱۰ درصد تا ۸۰ درصد در تنها ۴۵ دقيقه وجود دارد. امکان شارژ کردن باتري اين ون با استفاده از شارژر AC عمومي با قدرت ۱۱ کيلووات نيز فراهم شده است. اين شارژر از خنک‌کننده‌ي مايع بهره مي‌برد. سيستم بازيابي انرژي ترمز نيز در eVito Tourer حين حرکت کردن و ترمزگيري باتري را شارژ خواهد کرد. مدل‌هاي ويتو به جز نسخه‌ي برقي به طيفي از سيستم‌هاي ايمني نيز مجهز شده‌اند که از بين آن‌ها مي‌توان به سيستم کمکي ترمز فعال، کروز کنترل فعال Distronic و آينه‌ي ديد عقب ديجيتالي اشاره کرد. مرسدس بنز ۱۳ سيستم کمکي رانندگي را هم براي اين خودرو در نظر گرفته است که امکاناتي چون رادار بين خطوط و سيستم کمکي پارک فعال در بين آن‌ها به چشم مي‌خورد. راديوي ديجيتال، سيستم مالتي مديا با نمايشگر لمسي ۷ اينچي، سيستم رهياب ماهواره‌اي، اپل کارپلي و اندرويد اتو نيز از امکانات رفاهي ويتو هستند. مرسدس بنز همچنين براي نخستين‌بار در سال ۲۰۲۰ سيستم تعليق بادي ايرماتيک را نيز براي ويتو عرضه کرد. اين سيستم هنگام حرکت در جاده‌هاي ناهموار مي‌تواند ارتفاع خودرو را ۳۵ ميلي‌متر افزايش دهد و در سرعت‌هاي بالاتر از ۳۰ کيلومتربرساعت نيز ارتفاع خودرو را به ميزان عادي بازمي‌گرداند؛ درحالي‌که براي رانندگي اسپرت و کاهش مصرف سوخت ارتفاع خودرو را ۱۰ ميلي‌متر کاهش مي‌دهد که با عبور سرعت از ۱۱۰ کيلومتربرساعت اتفاق مي‌افتد. سيستم تعليق بادي به‌صورت خودکار مي‌تواند هر يک از چرخ‌ها را به‌صورت مجزا با شرايط جاده تطبيق دهد. نسخه‌هاي ديفرانسيل عقب ويتو نيز با موتور ۲ ليتري ۴ سيلندر OM 654 ديزلي به بازار عرضه خواهند شد که قدرت‌هاي خروجي مختلفي دارد که از ۱۰۱ اسب‌بخار شروع مي‌شوند. قوي‌ترين نسخه نيز داراي قدرت ۲۳۶ اسب بخاري است. سيستم چهارچرخ محرک دائمي نيز از ديگر آپشن‌هايي به‌حساب مي‌آيد که براي نخستين‌بار در ويتو ديده مي‌شوند. جعبه‌دنده مورد استفاده در ويتو به‌صورت پيش‌فرض از نوع ۶ دنده‌ي دستي خواهد بود؛ اما مي‌توان آن را با نمونه‌ي ۹ سرعته‌ي خودکار 9G-Tronic نيز سفارش داد که جايگزين جعبه‌دنده ۷ سرعته‌ي خودکار قديمي مي‌شود. مدل‌هاي پايه‌ي ويتو نيز از پيشرانه‌ي ۱.۷ ليتري ۴ سيلندر OM 622 CDI استفاده مي‌کنند که ۱۰۱ و ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت دارد. مرسدس بنز ويتو جديد از ماه آوريل با قيمت پايه‌ي ۲۵ هزار و ۴۵۷ دلار در بازار آلمان عرضه خواهد شد. بدنه‌ي ويتو در دو طول مختلف قابل سفارش است.
#باهم_شکستش_مي‌دهيم ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره