نماد آخرین خبر

لامبورگینی اونتادور SVJ تیونینگ منصوری رونمایی شد

منبع
زوميت
بروزرسانی
زوميت/ در ادامه رونمايي آنلاين محصولات جديد به دليل شيوع ويروس کرونا و لغو نمايشگاه‌هاي خودرو، منصوري از نسخه‌ي قدرتمند لامبورگيني اونتادور SVJ با قدرت ۷۹۹ اسب‌بخار رونمايي کرد. منصوري اهميتي نمي‌دهد که خودرويي نادر يا خاص يا منحصربفرد باشد. اگر داراي برند منصوري نباشد، احتمالاً به اندازه کافي خوب نيست. اما ممکن است بتواند واجد شرايط بدل‌شدن به يکي از پروژه‌هاي منصوري شود. متخصص تيونينگ و طراحي پس از فروش، اونتادور SVJ را انتخاب و آن را به خودروي جديدي به‌نام Cabrera تبديل کرده است، که ظاهري اسپرت دارد و از قدرت بيشتري بهره مي‌برد. شرکت تيونينگ خودرو منصوري در ادامه‌ي رونمايي آنلاين پروژه‌هاي جديد خود، از اين نسخه‌‌ي خاص لامبورگيني اونتادور SVJ رونمايي کرد. منصوري کبررا (Mansory Cabrera) که قرار است در سراسر جهان تنها به ۳ دستگاه محدود شود، اولين مدل تبديل‌يافته از چند نسخه‌ي ويژه‌اي به شمار مي‌رود که سي‌امين سالگرد تأسيس تيونر آلماني را در سال ۲۰۲۰ جشن مي‌گيرد. Cabrera نام نژادي اسپانيايي از گاوهاي مسابقه‌اي مخصوص گاوبازي است. منصوري کبررا از بدنه‌ي کربني بازطراحي‌شده به رنگ Vento Verde، چراغ‌هاي جديد LED، فضاي داخل کابين سفارشي و پيشرانه‌ي ارتقايافته بهره مي‌برد. مسئولان منصوري مي‌گويند که خودروي سوپراسپرت کبررا «يادآور گاو مخصوص گاوبازي در وضعيت حمله است» و ما بايد اعتراف کنيم که پرخاشگري تنها چيزي است که قطعاً در آن موجود نيست. البته به‌روزرساني اساسي قطعات آيروديناميکي فيبر کربن، نقش مهمي دراين‌زمينه بازي مي‌کند. منصوري در قسمت جلوي خودرو براي بهينه‌سازي جريان هوا و دان‌فورس، دريچه‌هاي ورودي‌ هواي جديدي در سپر جلو استفاده مي‌کند؛ درحالي‌که رکاب‌هاي جانبي اسپرت و تغاري‌هاي گلگير پهن‌تر، حدود ۴۰ ميلي‌متر به عرض اين خودروي سوپراسپرت مي‌افزايند. رينگ‌هاي آلياژي سبک و جديد در اندازه‌هاي ۹×۲۰ و ۱۳×۲۱ اينچي وجود دارد که داراي لاستيک‌هاي عملکرد بالاي پيرلي P Zero با اندازه ۲۵۵/۳۰ ZR۲۰ در جلو و ۳۵۵/۲۵ ZR۲۱ در عقب هستند. با حرکت به سمت عقب خودرو، مي‌توان کاپوت تمام کربني، اسپويلر بزرگ عقب و ديفيوزر دوگانه‌ي تازه‌توسعه‌يافته را مشاهده کرد. در داخل کابين، متخصص تيونينگ برجسته آلماني هيچ چيزي را بدون تغيير باقي نگذاشته است؛ منصوري اکنون از قطعات تزئيني Vento Verde در کابين پوشيده شده از چرم آلکانترا به‌همراه دوخت‌هاي تزئيني به شکل پيکان و ساير قطعات کربن مصنوعي بهره مي‌برد. منصوري نتوانست از اصلاح پيشرانه ۶/۵ ليتري خورجيني ۱۲ سيلندر تنفس طبيعي خودداري کند و خروجي آن را از ۷۵۹ اسب‌بخار قدرت و ۷۲۰ نيوتن‌متر گشتاور به ۷۹۹ اسب‌بخار و ۷۸۰ نيوتن‌متر افزايش داد. نتيجه‌ي حاصل اين بود که براي کبررا تنها ۲/۶ ثانيه طول مي‌کشد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کيلومتربرساعت برسد و بيشينه‌ي سرعت آن نيز به ۳۵۵ کيلومتربرساعت محدود باشد که پيشرفت ۰/۲ ثانيه‌اي و ۵ کيلومتربرساعتي نسبت به پيشرانه‌ي نسخه اصلي لامبورگيني اونتادور SVJ دارد. افزايش عملکرد اين سوپراسپرت اصلاح‌شده با سيستم اگزوز چهار لوله‌اي همراه است که گفته مي‌شود صداي قدرتمندي نيز توليد مي‌کند. Cabrera تنها يکي از خودروهاي بي‌شماري بود که رونمايي آن به دليل شيوع ويروس کرونا و لغو شدن نمايشگاه خودرو ژنو لغو شد. ساير توليدات سفارشي جديد منصوري طي روزهاي اخير شامل لامبورگيني اوروس Venatus و بنتلي کنتيننتال GT V8 کانورتيبل و مرسدس AMG G63 مي‌شود.
#باهم_شکستش_مي‌دهيم ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره