معرفی نسل جدید کیا کادنزا
باشگاه خبرنگاران/ کادنزا اولين بار در سال ۲۰۰۹ براي جايگزيني با مدل اپيروس معرفي شد که طي سالهاي گذشته کيا دو نسل از آن را معرفي و توليد کرده است. کادنزاي موجود در بازار ايران در واقع عضو نسل اول اين خانواده است که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ روي خط توليد قرار داشتند پس از آن نسل دوم کادنزا تاکنون روي خط توليد قرار گرفته است و توليد آن هنوز ادامه دارد، اما کيا به تازگي فيس ليفت جديدي از سدان کادنزا را در کره جنوبي رونمايي کرد که اين نسخه جديد K۷ Premier نامگذاري شده است. جلو پنجره اين خودرو و چراغهاي آن با يکديگر ترکيب شده و نماي جديد به کادنزاي جديد بخشيده است؛ در نماي عقب هم کادنزا ۲۰۲۰ چراغهاي سرتاسري و سپري با طراحي جديد دارد. کابين فيس ليفت جديد کادنزا نيز به روزرساني شده است؛ داشبورد خودرو به کلي دگرگون شده، خروجيهاي سيستم تهويه مطبوع شکل جديدي به خود گرفته، فرمان و دسته دنده به روز رساني شده و يک نمايشگر ۱۲.۳ اينچي مخصوص سيستم اينفوتيمنت هم به اضافه شده است. در نماي عقبي خودرو دو خروجي اگزوز کرومي که با يک نوار از همين جنس به يکديگر متصل شدهاند نيز جز ويژگيهاي اين بخش محسوب ميشوند. جالب است بدانيد در اغلب خودروهاي موجود در بازار اين خروجيهاي اگزوز نمايشي هستند و در واقع خروجيهاي اگزوز واقعي زير آنها قرار ميگيرند. اين خروجيها بيشتر جنبه زيبايي و جذابيت براي خودرو دارند. از جمله ابزارهاي هوشمند اين خودرو ميتوان به سيستم هداپ ديسپلي، سيستم کنترل صوتي هوشمند و پکيج کمکي DriveWise که شامل سيستمهاي کنترل نقاط کور، حفظ خودرو در بين خطوط، کروز کنترل هوشمند مبتني بر مسيرياب، سيستم جلوگيري برخورد از پشت و سيستم جلوگيري از برخورد حين پارک بهره ميبرد.معرفي نسل جديد کيا کادنزا+ فيبم با توجه به اينکه محصول فعلا براي بازار کره معرفي شده و اطلاعات کاملتري براي نمونههاي صادراتي ارائه نشده؛ پيشبيني ميشود براي بازار آمريکا از موتور ۳.۳ ليتري ۶ سيلندر ۲۹۰ اسب بخاري استفاده شود، اما در توضيحات وب سايت کرهاي کيا موتورز به پيشرانههاي ۲.۵ و ۳ ليتري بنزيني (جي دي آي)، ۲.۲ توربو ليتري ديزل، ۳ ليتري ال پي آي و نسخه هيبريدي اشارههايي شده است. در بخش جعبه دنده هم نمونه ۸ سرعته اتوماتيک به عنوان نمونه استاندارد در تمامي تريمها حضور خواهد داشت.