میزان/ پژو برای عرض اندام میان خورسازانی نظیر رنو که با تلیسمان در این کلاس وارد بازار شده و سیتروئن که با c۶ پا به میدان گذاشته پژو ۵۰۸ GT LINE را به رقابت با این ۲ خودرو فرستاده است.
هر وقت صحبت از خودرو‌های پژو به میان می‌آید، پژو ۴۰۵، ۲۰۶، ۵۰۴ دوست داشتنی و در آخر پارس که الهام گرفته از ۴۰۶ بوده تنها محصولاتی هستند که به ذهن اغلب ایرانیان می‌رسد، به طوری که بسیاری از افراد شرکت خودروسازی پژو را با این خودرو‌ها می‌شناسند.

کمپانی پژو با عرضه خودرو‌هایی نظیر پژو ۴۰۴، ۵۰۴ و ۵۰۵ در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ و ۸۰ میلادی به نوعی بازار خودرو را در اختیار گرفت.
پس از آن پژو ۴۰۵ را در سال ۱۹۸۴ به بازار معرفی و عرضه کرد، اما این نمونه از جمله تولیدات موفق خودروسازی فرانسوی به شمار می‌رود، به طوریکه ۴ سال بعد از عرضه آن عنوان بهترین خودروی سال اروپا را بخود اختصاص داد.

۴۰۵ از سال ۱۳۶۹ توسط گروه صنعتی ایرانخودرو تولید شد، این خودرو برای نخستین بار در سال ۱۳۷۱ با پیشرانه ۱۶۰۰ سی سی وارد بازار شد و در نهایت سال ۱۳۷۷ بیش از ۷۰ درصد قطعات این اتومبیل در داخل تولید شد.
گروه صنعتی ایرانخودرو بعد از گذشت ۲۳ سال از آغاز تولید این خودرو دست به تغییر شکل ظاهری در نمای داخلی این خودرو زد و آن را روانه بازار کرد، اما باز هم نمای خارجی ۴۰۵ همان خودروی ساده بود.

اما دیگر زمان آن رسیده که ایرانخودرو و خوردوسازی پژو وارد مرحله‌ی جدیدی از رقابت در بازار خودرو و رفع نیاز مخاطبان خود باشند، به همین دلیل ابتدا به سراغ شرکت خودروسازی پژو خواهیم رفت.
پژو برای عرض اندام میان خورسازانی نظیر رنو که با تلیسمان در این کلاس وارد بازار شده و سیتروئن که با c۶ پا به میدان گذاشته پژو ۵۰۸ GT LINE را به رقابت با این ۲ خودرو فرستاده است.

پژو ۵۰۸ در سه فرم بدنه‌ی سدان، استیشن و کراس‌اوور عرضه می‌شود.
طراحی ظاهری این خودرو در سال ۲۰۱۴ میلادی، مورد تغییر و تحول قرار گرفت. به طوری که نمای جلو یک جلوپنجره برجسته جایگزین نمونه قبلی شد و کاپوت، سپر‌های جلو و عقب این خودرو هم دوباره طراحی شد همچنین به دنبال این تغییرات چراغ‌های جلو و عقب آن نیز دچار تحول شد و علاوه بر این‌ها، نوار‌های شفاف LED بر روی چراغ‌های جلوی آن ظاهر و نشان پژو هم از روی کاپوت آن به جایگاه سنتی خود بازگشته و میان جلوپنجره جا خوش کرده است.

البته لازم به ذکر است که نسخه کراس اوور ۵۰۸ با نمونه استیشن آن تفاوت ظاهری زیادی نداشته و در راستا افزایش کاربرد در در جاده‌های آفرود، ارتفاع آن چند سانتی‌متری افزایش داشته و اطراف گلگیر‌های آن نیز پلاستیک مشکی‌رنگی پوشانده شده و سیستم تعلیق آن نیز جهت رانندگی در شرایط سخت تقویت شده است.

این فرانسوی خوش استایل با پیشرانه‌های متفاوت بنزینی، دیزلی و هیبریدی عرضه می‌شود که از پیشرانه‌های بنزینی این خودرو می‌توان به ۱.۶ لیتری ساده، توربو و ۱.۸ لیتری توربو اشاره کرد که به ترتیب ۱۲۰ و ۱۶۵ و ۲۰۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.
همچنین پیشرانه‌های دیزلی ۵۰۸ شامل ۱.۶، ۲ و ۲.۲ لیتری بوده که قدرتی میان ۱۱۵ تا ۲۰۴ اسب بخار تولید می‌کنند البته لازم به ذکر است که نسخه‌های وارده به کشور از نوع ۱.۶ لیتری بنزینی است.
این پژو که نسخه‌ی سدان آن وارد کشورمان شده و توسط گروه خودروسازی ایرانخودرو به بازار عرضه می‌شود ۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP دریافت کرده است.

سیستم‌های ایمنی این خودرو شامل ۶ عدد کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)، سیستم ضد بلوکه ترمز ABS، سیستم کمکی ترمز BA، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل لغزش ASR، سیستم کمکی کنترل پایداری خودرو در سرپیچ‌ها CBC، سیستم کمکی نگه‌دارنده خودرو در تپه‌ها HILL ASSIST CONTROL، سیستم هشداردهنده نقاط کور BLIND SPOT WARNING، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS، سیستم ISOFIX برای صندلی کودک می‌شود.

از جمله تجهیزات رفاهی پژو ۵۰۸ می‌توان به سیستم هوشمند ورود بدون کلید (KEYLESS) + دکمه استارت، سانروف برقی مجهز به سنسور‌های حساس به مانع شیفتر‌های پشت فرمان (PADDLE SHIFTERS)، صندلی‌های برقی با حافظه، آینه‌های جانبی گرم شونده و تاشوی برقی، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو (AUTO LIGHT)، صفحه نمایشگر لمسی به سایز ۷ اینچ، فرمان الکتریکی حساس به سرعت، حسگر باران با تیغه‌های برف‌پاک‌کن BONELESS، صندلی‌ها با پوشش چرمی، سیستم هدایت ناوبری (NAVIGATION SYSTEM)، سیستم روشنایی در روز (DAY LIGHT)، ترمزدستی الکتریکی (ELECTRONIC HANDBRAKE)، کروز کنترل، چراغ‌های جلو و عقب از جنس LED، تهویه مطبوع اتوماتیک و دو زمانه، سیستم رهیاب GPS، ۸ عدد اسپیکر JBL، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP۳ + پورت USB و AUX و اتصالات بلوتوث و هندزفری، دوربین دید عقب (REAR CAMERA)، سنسور‌های پارک جلو، اگزوز‌های سرکرومی دوگانه عقب، صندلی عقب VIP اشاره کرد.

#باهم_شکستش_می‌دهیم
ما را در کانال «آخرین خبر» دنبال کنید