شکار مرسدس بنز AMG GT73 پلاگین هیبرید در حال تست
اسب بخار/ به تازگي در فضاي مجازي تصاويري از کوپه چهاردر جديد «مرسدس بنز»، “AMG GT73″، در نسخه هيبريد بدون پوشش استتاري و در حال تست در هواي سرد منتشر شده است. اين تصاوير در سوئد گرفته شده و ورودي شارژ در عقب و بالاي سپر نشان مي دهد که اين خودرو پلاگين هيبريد است. اين به آن معناست که موتور مرسدس بنز GT 63 به همراه موتور برقي، قدرتي در حدود ۸۰۰ اسب بخار يا بيش تر را به اين کوپه مي دهد. نبود پوشش استتاري روي اين خودرو نويد اين را به ما مي دهد که AMG GT73 آماده توليد است و به زودي در سبد محصولات مرسدس بنز قرار مي گيرد. پيش بيني مي شود در ماه هاي آينده از اين خودرو رونمايي شود و اوايل سال ۲۰۲۱ به دست مشتريان برسد. زير کاپوت مرسدس بنز AMG GT73 چهاردر پيشرانه ۴ ليتري بيتوربو و ۸ سيلندر قرار دارد، يعني دقيقاً همان پيشرانه اي که در GT63 و GT63 S ديده مي شد. موتوري که توان توليد ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نيوتن متر گشتاور را دارد. حالا در اين مدل موتور الکتريکي هم به کمک پيشرانه بنزيني آمده و حداکثر قدرت را به حدود ۸۰۰ اسب بخار مي رساند و اين يعني با کوپه اي چهاردر و بسيار قدرتمند سر و کار داريم. اين قدرت به همراه جعبه دنده دوکلاچه اتوماتيک ۹ دنده باعث مي شوند اين خودرو تنها در ۲٫۵ ثانيه از سکون به سرعت ۱۰۰ کيلومتر بر ساعت برسد. احتمالاً در جعبه دنده اين خودرو هم موتوري الکتريکي تعبيه شده باشد تا تعويض دنده در بهترين حالت ممکن انجام شود و در هر دور از موتور بهترين بازده را داشته باشيم. گفتني ست تنها با استفاده از موتور الکتريکي اين خودرو مي توان ۲۴ کيلومتر را پيمود. رقيب اصلي مرسدس بنز AMG GT73، از نظر کلاس و قدرت، پورشه پانامرا S اي هيبريد است؛ خودرويي که از نظر قدرت ضعيف تر است، اما نزديک ترين عملکرد به آن را دارد. پورشه پانامرا S اي هيبريد در ۳٫۲ ثانيه به سرعت ۱۰۰ کيلومتر بر ساعت مي رسد و در حالت الکتريکي مسافتي تقريباً برابر با AMG GT73 را مي پيمايد. حتا مصرف اين دو خودرو هم تقريباً در شهر و جاده برابر است، اما از آن جا که مرسدس بنز AMG GT73 قدرت بيش تري دارد و سريع تر است، احتمالاً در بازار هم موفق تر خواهد بود. البته قيمت هم ويژگي مهمي در رسيدن به موفقيت فروش محسوب مي شود. اکنون بايد براي مشخص شدن جزييات بيش تر در مورد اين خودرو منتظر رونمايي رسمي و قيمت گذاري آن ماند.