برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
خودرو

معرفی خودروهای الکتریکی با بیشترین توان پیمایش

منبع
ايسنا
بروزرسانی
معرفی خودروهای الکتریکی با بیشترین توان پیمایش
ايسنا/ اين گزارش به معرفي برترين خودروهاي الکتريکي که مي توانند مسافت زيادي را نسبت به رقباي خود بپيمايند، مي پردازد.بسياري از کشورهاي جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگي هوا و کاهش ميزان انتشار آلاينده‌ها گازهاي گلخانه‌اي و حفظ بيشتر محيط زيست خودروهاي تمام الکتريکي و برقي را حمايت کرده و به توليد انبوه برسانند.

افزايش روز افزون خودروهاي برقي و محبوبيت استفاده بيشتر از خودروهاي پاک موجب شده است شرکت هاي خودرو سازي در سراسر جهان به رقابتي تنگاتنگ پرداخته و غريب از برنامه‌هاي خود براي طراحي و توليد خودروهاي بهتر و با توان پيمايش بيشتر راهنمايي کنند.

در گزارش زير کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه خودرو به معرفي ۱۰ خودروي الکتريکي پاک و دوستدار محيط زيست برتر موجود در بازارهاي جهاني در سال ۲۰۲۰ ميلادي که بيشترين توان پيمايش مسافت را دارند، آمده است:

۱. تسلا مدل اس (Tesla Model S)

قيمت پايه اين خودرو از ۸۱ هزار و ۱۹۰ دلار شروع مي شود. اين خودرو همچنين مي تواند مسافتي به طول ۳۷۳ مايل را با هر بار شارژ کامل طي کند و به يک باتري ليتيوم يوني ۱۰۰ کيلووات ساعتي نيز مجهز شده است که با يک شارژر ۲۴۰ ولتي در عرض ۱۲ ساعت به طور کامل شارژ مي شود.

۲. تسلا مدل ۳ (Tesla Model ۳)

اين خودرو با قيمت پايه ۵۰ هزار و ۱۹۰ دلار مي تواند مسافتي به اندازه ۳۳۰ مايل را با هر بار شارژ کامل طي کند.

۳. تسلا مدل ايکس (Tesla Model X)‌

قيمت اين خودرو از ۸۹ هزار و ۶۹۰ دلار شروع مي شود و با هر بار شارژ کامل مي تواند مسافتي به طول ۳۲۸ مايل را بپيمايد.

۴. تسلا مدل واي (Tesla Model Y)‌

اين خودرو با قيمت پايه ۵۴ هزار و ۱۹۲ دلار و ظرفيت باتري ۷۵ کيلو وات ساعت، مي تواند مسافتي به طول ۳۱۵ مايل را بپيمايد.

۵. شورولت بولت (Chevrolet Bolt)

قيمت پايه اين خودرو ۳۷ هزار و ۴۹۵ دلار و توان پيمايش اين خودرو نيز با هر بار شارژ کامل ۲۵۹ مايل اعلام شده است. قدرت موتور اين خودرو همچنين ۲۰۰ اسب بخار و ظرفيت باتري ليتيوم يوني آن ۶۰ کيلو وات ساعت است.

۶. هيونداي کونا (Hyundai Kona)‌

اين خودروي الکتريکي با قدرت موتور ۲۰۱ اسب بخار و و ظرفيت باتري ۶۴ کيلو آن ساعتي مي تواند مسافتي به طول ۲۵۸ مايل را بپيمايد. قيمت پايه اين خودرو همچنين ۳۸ هزار و ۳۱۰ دلار اعلام شده است.

۷. کيا نيرو (Kia Niro)‌

قيمت پايه اين خودرو الکتريکي پاک و دوستدار محيط زيست از ۴۰ هزار و ۲۱۰ دلار شروع مي شود. اين خودرو همچنين با هر بار شارژ کامل قادر خواهد بود ۲۳۹ مايل مسافت را طي کند. قدرت موتور آن ۲۰۱ اسب بخار و ظرفيت باتري ليتيوم يوني آن نيز ۶۴ کيلو وات ساعت اعلام شده است.

۸. جگوار آي پيس (Jaguar I-Pace)

اين خودرو که مي تواند با هر بار شارژ کامل مسافتي به اندازه ۲۳۴ مايل را طي کند از يک موتور با قدرت ۳۹۴ اسب بخار و باتري ليتيوم يوني با ظرفيت ۹۰ کيلو وات ساعت برخوردار شده است. قيمت اين خودرو از ۷۰ هزار و ۸۷۵ دلار شروع مي شود.

۹. نيسان ليف پلاس (Nissan Leaf Plus)‌

قيمت پايه اين خودرو ۳۹ هزار و ۱۲۵ دلار از که مي تواند با هر بار شارژ کامل مسافتي به طول ۲۲۶ ماه را بپيمايد. اين خودرو همچنين به يک باتري ليتيوم يوني با ظرفيت ۶۲ کيلو وات ساعت و يک موتور با ۲۱۴ اسب بخار قدرت مجهز شده است.

۱۰. پورشه تايکان (Porsche Taycan)‌

اين خودرو که قيمت پايه ۱۵۲ هزار و ۲۵۰ دلار را داراست، قادر خواهد بود با هر بار شارژ کامل مسافتي به طول ۲۰۰ را طي کند. مدت زمان شارژ اين خودرو با شارژر ۲۴۰ ولتي ۹ ساعت به طول خواهد انجاميد. قدرت موتور پورشه تايکان ۶۷۰ اسب بخار است که به يک باتري ليتيوم يوني با ظرفيت ۹۳.۴ کيلووات ساعت مجهز شده است.

کشورهاي پيشگام در استفاده از وسايل نقليه پاک و دوستدار محيط زيست سعي دارند با ارائه تسهيلات ويژه و تبليغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خريد وسايل نقليه برقي و هيبريدي تشويق و ترغيب کنند. دولت چين اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ ميلادي بايد حداقل يک دستگاه از پنج دستگاه خودرويي که در اين کشور وجود دارد، برقي و هيبريدي باشد.

دولت‌هاي بسياري همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانيا، يونان، مکزيک، چين و هند از جمله پيشگاماني هستند که قصد دارند به منظور جلوگيري از آلودگي هوا، حفظ محيط زيست و کاهش دماي کره زمين، توليد و فروش خودروهاي بنزيني و ديزلي را تا دهه ۲۰۳۰ و نهايتاً تا دهه ۲۰۴۰ ميلادي (حدوداً دو دهه آينده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

#باهم_شکستش_مي‌دهيم ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد