نماد آخرین خبر

مینی ون هیبریدی تویوتا سیه نا مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

منبع
زوميت
بروزرسانی
زوميت/ تويوتا از نسخه‌ي به‌روزرساني‌شده‌ي ميني‌ون هيبريدي سيه‌نا مدل ۲۰۲۱ رونمايي کرد که از نسل جديد پلتفرم TNGA-K با مصرف سوخت ۷/۱ ليتر بر ۱۰۰ کيلومتر بهره مي‌برد. تويوتا در جديدترين اقدام خود، ميني‌ون سيه‌نا (Sienna minivan) را به‌روزرساني کرده و مدل کاملا جديد سال ۲۰۲۱ را با سيستم محرکه هيبريدي به‌عنوان گزينه‌ي استاندارد عرضه است؛ استفاده از فناوري هيبريدي باعث مي‌شود تا مصرف سوخت اين ون به ۷/۱ ليتر بر ۱۰۰ کيلومتر برسد. تويوتا سيه‌نا ۲۰۲۱ همچنان سيستم تمام چرخ محرک را به‌عنوان آپشن ارائه مي‌دهد و بر ايمني به‌عنوان اولويت‌ اصلي متمرکز مي‌شود که برخي از آپشن‌هاي لوکس را نيز در بر مي‌گيرد. مسئولان تويوتا مي‌گويند که ميني‌ون سيه‌نا در ايالات متحده طراحي و مهندسي شده و براي بازار آمريکاي شمالي عرضه مي‌شود و توليد آن در کارخانه اينديانا انجام خواهد شد. از جمله تيپ‌‌هاي مختلف اين خودروي هيبريدي مي‌توان به آپشن جديد پلاتينيوم اشاره کرد که با قابليت‌هايي از جمله درهاي کناري کشويي و در عقب، صندلي‌هاي راحتي (کاپيتاني) گرم‌شونده در رديف دوم با ريل کشويي طولاني‌تر، يخچال و جاروبرقي داخلي، فرمان تلسکوپي قابل تنظيم برقي، آينه عقب ديجيتال و نمايشگر رنگي ۱۰ اينچي هدآپ عرضه مي‌شود. تمام نسخه‌هاي تويوتا سيه‌نا ۲۰۲۱ قادر خواهند بود وزني حدود ۱،۵۸۸ کيلوگرم را يدک بکشند. ميني‌ون سيه‌نا با استفاده از پلتفرم نسل جديد A-K تويوتا (TNGA-K) بازطراحي شده است. ظاهر اين ميني‌ون هيبريدي شباهت زيادي به برخي مدل‌هاي شاسي‌بلند - کراس‌اور خودروساز ژاپني مانند تويوتا راو۴ و هدلاينر دارد و از آن‌ها قرض گرفته مي‌شود. از جمله اين ويژگي‌هاي بصري مي‌توان به جلوپنجره تهاجمي و خطوط روي گلگير اشاره کرد. مونته کاهر، مهندس ارشد تويوتا در اين زمينه گفت: سيه‌نا در کل خودروي کاملا جديدي است که شامل پلتفرم شاسي و سيستم محرکه برقي جديد مي‌شود. شانه‌هاي ايجادشده توسط گلگيرهاي جلو، در امتداد خطوط و برجستگي‌هاي بدنه به سمت گلگيرهاي عقب امتداد مي‌يابند. جلوپنجره کوچک شده است، بنابراين ورودي جلو مي‌تواند بزرگ‌تر شود تا ظاهري شبيه تويوتا RAV4 يا آوالون داشته باشد. سقف خودرو با شيب کمي به سمت عقب تمايل دارد و در ترکيب با پنجره عقب (greenhouse)، نماي اسپرتي به سيه‌نا مي‌دهد. فضاي داخل کابين مدل ۲۰۲۱ تويوتا سيه‌نا تغيير يافته تا راننده احساس نکند که پشت فرمان اتوبوس نشسته است. به‌جاي باز نگه داشتن فضاي بين راننده و سرنشين جلو براي نگه‌داري وسايل بزرگ (شبيه ساير ميني‌ونا و مدل‌هاي گذشته)، سيه‌نا جديد از کنسول پل‌مانندي بهره مي‌برد که بخش مرکزي داشبورد را به دسته صندلي وسط و سطل نگه‌داري وسايل متصل مي‌کند. طراحي جديد کنسول به اهرم تعويض دنده و ساير وسايل کوچک امکان مي‌دهد که در بالاي فضاي خالي زير آن پل قرار بگيرند. در عقب، صندلي‌هاي کاپيتاني رديف دوم مي‌تواند با آپشن Super Long Slide به‌روزرساني شود که امکان حرکت کشويي ۶۳/۵ سانتي‌متري صندلي را به جلو و عقب فراهم مي‌کند. قابليت «ottoman» نيز در اين صندلي‌هاي راحتي وجود دارد که باعث مي‌شود تا سرنشينان بتوانند پاهاي خود را بکشند و استراحت کنند. پيکربندي هشت صندلي با رديف دوم نيمکتي نيز موجود است. مجموعه سيستم‌هاي ايمني فعال و غيرفعال اکنون شامل سيستم نظارت بر نقطه کور ديد راننده به‌عنوان گزينه‌ي استاندارد مي‌شود که به سيستم اخطار برخورد و تصادف و ترمز اضطراري مي‌پيوندد. همچنين آپشن‌هاي پيشرفته‌اي مانند دوربين ديد عقب با زاويه ديد عريض، سيستم دوربين ديد ۳۶۰ درجه‌اي و آينه عقب ديجيتالي جديدي وجود دارد که راننده مي‌تواند فضاي داخل ون را ازطريق دوربين نصب‌شده در عقب خودرو مشاهده کند. صفحه‌نمايش رنگي ۱۰ اينچي هدآپ در بيشتر تيپ‌ها به‌عنوان آپشن عرضه مي‌شود اما در پلاتينيوم به‌عنوان گزينه‌ي استاندارد موجود است. سيستم سرگرمي صندلي عقب را مي‌توان به امکانات اين ون هيبريدي اضافه کرد و شامل صفحه‌نمايش ۱۱/۶ اينچي با ورودي HDMI و کنترل از راه دور مي‌شود. امکانات سرگرمي تويوتا سيه‌نا ۲۰۲۱ شامل رابط ۹ اينچي لمسي روي صفحه‌نمايش لمسي، اندرويد اتو و اپل کارپلي و هفت درگاه USB به‌همراه قابليت سازگاري آمازون الکسا مي‌شود. اتصال Wi-Fi يک‌ساله ازطريق سرويس‌هاي متصل تويوتا (Toyota Connected Services) نيز در ميني‌ون سيه‌نا ۲۰۲۱ به‌عنوان گزينه‌ي استاندارد موجود است. ساير به‌روزرساني‌ها شامل صداي استريوي بهبوديافته، از جمله آپشن JBL Premium Audio و ناوبري پويا (Dynamic Navigation) مي‌شود. تويوتا سيه‌نا به‌عنوان يک خودروي هيبريدي استاندارد به بازار عرضه خواهد شد و از سيستم جديد هيبريدي تويوتا II با ۲۴۳ اسب‌بخار قدرت ترکيبي سيستم بهره مي‌برد. سيستم هيبريدي تويوتا امکان دستيابي به مصرف سوخت ۷/۱ ليتر بر ۱۰۰ کيلومتر را براي ون سيه‌نا فراهم مي‌کند. سيستم محرکه هيبريدي جديد، ترکيبي از پيشرانه چهار سيلندر ۲/۵ ليتري با دو موتور الکتريکي است که نيروي خود را به جعبه‌دنده خودکار منتقل مي‌کند. مسئولان تويوتا مي‌گويند که سيستم محرکه هيبريدي معمولي استفاده شده در سيه‌نا، بسيار ساده‌تر و راحت‌تر از آپشن پلاگين هيبريدي است. اين موضوع، برتري تويوتا را بر کرايسلر نشان مي‌دهد که ون پاسيفيکا، پرفروش‌ترين محصول آن يک خودروي پلاگين هيبريدي است. سيه‌نا داراي حالت‌هاي رانندگي مختلفي خواهد بود و حالت رانندگي تمام برقي براي سرعت‌هاي کم و مسافت‌هاي کوتاه دردسترس قرار مي‌گيرد. تويوتا هنوز مشخص نکرده است که ظرفيت پيمايش سيه‌نا در حالت تمام برقي چقدر خواهد بود. از سال جاري، سيه‌نا ديگر تنها ميني‌ون در بازار نخواهد بود که با سيستم تمام چرخ محرک (AWD) عرضه مي‌شود؛ بلکه تنها مدل هيبريدي-برقي خواهد بود که از سيستم تمام چرخ محرک بهره مي‌برد. قابليت تمام چرخ محرک در تمام تيپ‌هاي تويوتا سيه‌نا دردسترس قرار مي‌گيرد. سيستم محرکه هيبريدي جديد تويوتا از ديفرانسيل و ميل گاردان براي انتقال قدرت به چرخ‌هاي عقب استفاده نمي‌کند و به‌جاي آن، يک موتور الکتريکي در عقب براي انتقال قدرت به محور عقب قرار مي‌دهد. اين سيستم چند سال براي اولين‌بار در تويوتا RAV4 هيبريدي مورد استفاده قرار گرفت و به خوبي عملکرد خود را نشان داد. مدل جديد تويوتا سيه‌نا ۲۰۲۱ طي سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ وارد بازارهاي آمريکاي شمالي خواهد شد. قيمت و جزئيات بيشتر در زمان‌هاي نزديک به عرضه‌ي اين محصول منتشر مي‌شود.
به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره