سایک iM8 به عنوان یک مینی ون لوکس رونمایی شد
اسب بخار/ در روزي که کمپاني «سايک» از محصولات برقي و جديدش پرده برداشت، کانسپت “سايک iM8” هم، به عنوان الگوي جديدي براي ميني ون هاي اين کمپاني، معرفي شد. ميني ون يا MPV جديد سايک ظاهر زيبا و مدرني دارد. در نماي جلوي خودرو يک جلوپنجره بزرگ را مي بينيم که با خطوط مورب بسيار شبيه به جلوپنجره هاي «لکسوس» است. در نگاه کلي مي توان گفت سايک iM8 بي شباهت به لکسوس LM نيست، اما با در نظر گرفتن جزييات مي بينيم که تفاوت هاي زيادي در طراحي اين دو خودرو ديده مي شود و طراحي در حد الهام گرفتن انجام شده و نه کپي برداري. البته به جز شباهت جلوپنجره به لکسوس LM، مي توان گفت اين خودرو بيش تر به «تويوتا آلفارد» شبيه است. چراغ جلو به صورت تمام ال اي دي طراحي شده و چراغ روز به صورت خطي در بالا قرار گرفته است. سپر خودرو در قسمت هاي کناري و پاييني، خطوط شکسته زيادي را دارد و با اين خطوط چهره خودرو خشن تر و اسپرت تر شده است. طراحي نماي جلوي خودرو طوري انجام شده است که اگر نماي عقب و کنار خودرو را نبينيد احساس مي کنيد با يک شاسي بلند بزرگ طرف هستيد. در نماي کناري خودرو شيشه هاي دودي را مي بينيم که با رنگ مشکي سقف هماهنگ شده اند. خطي از بالاي گلگير جلو امتداد مي يابد و تا بالاي گلگير عقب ادامه پيدا مي کند. در قسمت پاييني درها هم يک خط، برآمدگي را در آن قسمت ايجاد کرده است. در قسمت گلگيرها برآمدگي هايي با شکل دايره طوري طراحي شده که خودرو را پهن تر کرده است و احساس پايداري بيش تر را در طراحي القا مي کند. در طراحي رينگ هاي سايک iM8 طرحي ديده مي شود که بسيار جذاب است و در ديگر محصولات سايک نديده بوديم. انتظار مي رود سايک iM8 4722 ميلي متر طول، ۱۸۳۵ ميلي متر عرض و ۱۴۶۴ ميلي متر ارتفاع داشته و فاصله محوري اين ميني ون ۲۷۱۵ ميلي متر باشد. و در رده ميني ون هاي لوکس و بيزينس قرار گيرد. هنوز اطلاعاتي در مورد طراحي داخلي اين خودرو منتشر نشده است، اما به عنوان يک ميني ون لوکس بايد سطح بالايي از آپشن ها و امکانات را در اين خودرو ببينيم. پيشرانه اين خودرو موتور ۴ سيلندر توربوشارژ خواهد بود که توان حداکثري ۱۷۳ اسب بخار را دارد و البته، طبق شنيده ها، احتمالاً نسخه پلاگين هيبريد هم از اين مدل عرضه خواهد شد. انتظار مي رود سايک iM8 در نيمه دوم امسال به صورت عمده توليد شود و قيمت پايه ۱۸۰ هزار يوان را داشته باشد. رقباي اين خودرو در اين کلاس، خودروهايي مثل گک ترامپچي GM8 و بيوک GL8 و ديگر ميني ون هاي اين کلاس در بازار چين خواهند بود. با توجه به اين که سايک در سال ۲۰۱۹ نسبت به بزرگان ديگر چين پيشرفت آرام تري داشت، اما حالا مي بينيم اين کمپاني با معرفي مدل هاي جديد برقي و کانسپت هاي جذاب، امسال را پرقدرت تر آغاز کرده است. بايد ديد با توجه به حضور خودروهاي MG در ايران و سابقه خوب، از نظر رضايت و کيفيت نسبت به ديگر چيني ها، آيا محصول جديدي از اين کمپاني براي توليد در آينده به ايران خواهد آمد يا خير.