دنیای اقتصاد/ سه شرکت خودروسازی رنو، نیسان و میتسوبیشی به‌تازگی از جزئیات استراتژی جدید خود برای تعمیق همکاری‌ها در توسعه و تولید خودرو پرده برداشتند تا بتوانند به‌عنوان یک گروه متحد در خودروسازی به حیات خود ادامه دهند. این سه خودروساز هم‌اکنون با پیامدهای شدید ناشی از شیوع ویروس کرونا و افت تقاضا مواجه هستند آن‌هم درست در زمانی که تلاش می‌کردند تا به اختلافات خود که پس از بازداشت کارلوس گوسن، رئیس پیشین نیسان ایجاد شده بود پایان دهند. کارلوس گوسن که مهره حیاتی اتحاد بین این سه شرکت بود در اواخر سال ۲۰۱۷ به اتهام فساد مالی در توکیو بازداشت شد و پس از آن با آغاز بحران مدیریتی در نیسان، عملکرد این خودروساز و متحدان آن نیز تحت‌تاثیر قرار گرفت. نیسان بیش از دو خودروساز دیگر درگیر بحران‌های ناشی از کنار رفتن گوسن بوده است و سودآوری این غول خودروساز ژاپنی در این مدت با صدمات جبران‌ناپذیری روبه‌رو شد.