عصر ايران/ يکي از تغييرات در مدل پلاگين هيبريد اکس2 مربوط به سيستم تعليق مي شود که در راستاي بهبود استانداردهاي ائرودايناميک در مقايسه با نسخه استاندارد اکس2 ارتفاع خودرو 10 ميليمتر کاهش يافته است.
کمپاني ب ام و براي طرفداران کراس اوورهاي کوچک؛ اکس2 را در کاتالوگ فروش خود قرار داده که البته يک عضو جوان در اين خانواده آلماني محسوب مي شود زيرا توليد آن از سال 2017 آغاز شده است.
نسل اول اکس2 با کد اف39 براي نامگذاري داخلي، از اکتبر 2017 تا کنون وارد فاز توليد انبوه شده است. به رغم شباهت هايي که به اکس1 دارد اما به عنوان جايگزيني براي آن مطرح نبوده و هر دو در ليست فروش ب ام و قرار دارند.
به تازگي تصاوير رسمي از اکس2 اکس درايو25ايي(xDrive25e) منتشر شده که در ادامه مطلب نگاهي به ويژگي هاي آن خواهيم داشت.
همانطور که از نامگذاري اين محصول مشخص است؛ اکس2 جديد با يک پيشرانه فناورانه پلاگين هيبريد معرفي شده که مجموع خروجي آن برابر با 217 اسب بخار و گشتاور نيز برابر با 284 پوندفوت است. در اين خودرو که مجهز به سامانه تمام چرخ محرک است؛ موتور 1.5 ليتري 3 سيلندر نيروي خود را متوجه محور جلو مي کند و موتور الکتريکي نيز روي محور عقب سوار شده و چرخ هاي عقب را به حرکت در مي آورد. اين تنظيمات اکس2 را طي 6.2 ثانيه به سرعت 100 کيلومتر برساعت مي رساند و بيشينه سرعت نيز برابر با 195 کيلومتر برساعت محاسبه شده است.
براي بخش الکتريکي پيشرانه از باتري ليتيوم-يون که زير صندلي هاي عقب قرار گرفته، استفاده شده و ظرفيت آن برابر با 10 کيلووات ساعت است. اين مشخصات مي تواند تا 57 کيلومتر به تنهايي خودرو را جابجا مي کند. خروجي پيشرانه الکتريکي برابر با 110 اسب بخار است. تجديد شارژ باتري باتوجه به نوع شارژر از 2.4 تا 5 ساعت زمان لازم دارد.
يکي ديگر از تغييرات در مدل پلاگين هيبريد اکس2 مربوط به سيستم تعليق مي شود که در راستاي بهبود استانداردهاي ائرودايناميک در مقايسه با نسخه استاندارد اکس2 ارتفاع خودرو 10 ميليمتر کاهش يافته است.
کابين اکس2 پلاگين هيبريد همانند ساير محصولات کمپاني آلماني از طراحي زيبا و جزئيات باکيفيت شکل گرفته که هر مخاطبي را جذب خود مي کند. سيستم تهويه هوشمند، هماهنگي با نرم افزار تلفن هوشمند، نمايشگر لمسي ويژه تنظيمات سيستم سرگرمي و ... در اين محصول حاضر هستند.
بازار