زوميت/ فروش بيامو X2 xDrive25e با پيشرانهي هيبريدي و توان ۲۱۷ اسببخار از ژوئيه امسال آغاز ميشود. باتري اين خودروي پلاگينهيبريد بهتنهايي قادر بهتأمين انرژي موردنياز براي طي مسافت ۵۷ کيلومتر را دارد.
خودرو کراساور بيامو X2 در سال ۲۰۱۸ بهجمع شاسيبلندهاي سري X بيامو پيوست. مدل پلاگين هيبريدي X2 نيز مدتي پيش معرفي شد و اکنون با اعلام رسمي بيامو توليدش آغاز شده است. اين خودرو بيامو از ژوئيه امسال براي بازار اروپا عرضه ميشود.
پيشرانهي هيبريدي X2 xDrive25e از برادر کوچکترش، بيامو X1 بهعاريت گرفته شده است. اين خودرو از يک پيشرانهي احتراقي ۱/۵ ليتري و سهسيلندر بهره ميبرد که توان را به چرخهاي جلو منتقل ميکند؛ در سوي ديگر، موتور الکتريکي نيز محور عقب را بهحرکت درميآورد. اين خودروي تمامچرخ محرک با ۲۱۷ اسببخار قدرت و ۳۸۵ نيوتنمتر گشتاور، قادر است در مدت زمان ۶/۸ ثانيه ازحالت سکون به سرعت ۱۰۰ کيلومتربرساعت برسد و به حداکثر سرعت ۱۹۵ کيلومتربرساعت دست يابد.
باتري ليتيوميوني مدل پلاگينهيبريد بيامو X2 با ظرفيت ۱۰ کيلوواتساعت زير صندليهاي عقب جاسازي شده است و طبق تخمين WLTP، توان لازم براي طي مسافت ۵۷ کيلومتري را با هربار شارژ کامل تأمين ميکند. جهت بهبود آيروديناميک نيز سامانهي تعليق بيامو X2 xDrive25e نسبت به مدل پايه، کاهش يک سانتيمتري ارتفاع را تجربه کرده است.
در بخش بدنه دماغهي مدل هيبريدي تفاوتهايي با مدلهاي ديگر دارد؛ در نماي جلو، ديگر اثري از مهشکنها نيست و خودرو شکل سادهتري دارد. همچنين، چراغهاي LED و رينگهاي ۱۷ اينچي با طرح دوپرهاي نيز بهصورت آپشن استاندارد همراه خودرو عرضه ميشوند.
بيامو X2 پلاگين هيبريد بهصورت استاندارد از سامانهي تهويهي دوگانهي خودکار بهره ميبرد که ازطريق گوشي هوشمند نيز کنترلپذير است. فضاي صندليهاي عقب با نسبتهاي ۴۰ و ۲۰ درصد براي سرنشينهاي کناري و وسط تقسيم شده است. فضاي بار نيز بين ۴۱۰ ليتر و ۱۲۹۰ ليتر (بسته به جمع کردن صندليهاي رديف عقب) متغير است تا کاربران در اين خصوص کمبودي حس نکنند. البته نبايد فراموش شود که اگر فضاي بار اولويت اصلي خريد باشد، مدلهاي بنزيني X2 گزينهي مناسبتري به شمار ميروند زيرا جاسازي باتري منجر به کاهش ۶۰ ليتري فضاي بار شده است.
نظر شما در رابطه با خودروهاي پلاگينهيبريد چيست؟ کدام يک از فناوريهاي پلاگين هيبريد يا انواع هيبريدي عادي را گزينهي مناسبتري ميدانيد؟
بازار