نماد آخرین خبر

کیا ریو ۲۰۲۱ فیس لیفت رونمایی شد

منبع
زوميت
بروزرسانی
کیا ریو ۲۰۲۱ فیس لیفت رونمایی شد
زوميت/ هاچ‌بک کيا ريو ۲۰۲۱ با به‌روزرساني سيستم محرکه نيم‌هيبريدي، مجموعه‌اي از تغييرات بيروني و داخل کابين، به‌همراه طيف وسيعي از سيستم‌هاي هوشمند ايمني براي عرضه در بازار اروپا رونمايي شد. هيونداي و کيا طي سال‌هاي اخير به استفاده از فيس‌ليفت‌هاي جامع در مدل‌هاي خود عادت کرده‌اند و کيا ريو ۲۰۲۱ نيز از اين قاعده مستثني نيست. نسل چهارم کيا ريو، به‌روزرساني‌هاي قابل توجهي را براي سال ۲۰۲۱ دريافت کرده است که از جمله مي‌توان به تغييرات ظاهري بدنه، فناوري‌هاي ايمني و سيستم سرگرمي و همچنين اولين سيستم نيم‌هيبريدي بنزيني ۴۸ ولتي کيا اشاره کرد. نسخه‌ي فيس‌ليفت کيا ريو در ابتداي ژانويه سال جاري ميلادي و هنگامي که خودروساز کره جنوبي در حال آزمايش نمونه اوليه اين مدل با مقادير بسيار زيادي استتار بود، مشاهده شد. اکنون با گذشت پنج ماه، کارهاي توسعه درباره‌ي هاچ‌بک کيا ريو انجام شده و زمان آن رسيده است که نسخه‌ي اصلاح‌شده‌ي ريو به‌طور رسمي رونمايي شود. تغييرات ظريف در داخل و خارج خودرو ازلحاظ بصري، دقت بسياري بالايي لازم است که مدل پيشين کيا ريو از نسخه‌ي فيس‌ليفت و اصلاح‌شده تميز داده شود؛ اما اين مدل با داشتن سپر عريض‌تر و تهاجمي‌تر که از محفظه‌ي جديد چراغ مه‌شکن بهره مي‌برد، جذابيت بالاتري در بخش جلويي دارد. عرضه‌ي چراغ‌هاي تمام LED و سيستم روشنايي روز (DRL) در تمام مدل‌ها به‌طور استاندارد، مطمئناً به خوبي مورد استقبال مشتريان قرار مي‌گيرد. کيا دو رنگ جديد را نيز به‌نام‌هاي Perennial Grey و Sporty Blue معرفي کرده که تعداد کل گزينه‌هاي رنگ اين خودرو را به ۹ مي‌رساند و مجموعه‌اي از رينگ‌هاي ۱۶ اينچي با طراحي جديد هشت‌پره نيز موجود است. بزرگ‌ترين تغيير در داخل کابين، صفحه‌نمايش بزرگ‌تر ۸ اينچي در کنسول مياني و نمايشگر ديجيتال ۴/۲ اينچي در پنل روبه‌روي راننده است. کيا ريو ۲۰۲۱ داراي سيستم سرگرمي پيشرفته به‌روزرساني‌شده مجهز به بلوتوث چند اتصالي، اپل کارپلي و اندرويد اتو بي‌سيم در مدل‌هاي مجهز به سيستم صوتي با نمايشگر ۸ اينچي و همچنين قابليت‌هاي تله‌ماتيک UVO کانکت «Phase II» است. کيا همچنين گزينه‌هاي سفارشي جديدي در داخل کابين در قالب پکيج رنگ آبي جديد ارائه مي‌دهد که شامل پشتي‌هاي رنگي صندلي‌ها، داشبورد و دسته‌ صندلي‌هاي رنگي با دوخت متضاد مي‌شود. مدل‌هاي GT-Line نيز داراي فضاي داخلي تک‌رنگ سياه با دوخت سفيد متضاد روي صندلي‌ها و همچنين داشبورد با طرح فيبر کربن هستند. علاوه بر اين، تمام مدل‌هاي کيا ريو ۲۰۲۱ اکنون به قابليت تنظيم ارتفاع صندلي استاندارد براي راننده و به‌عنوان آپشن براي سرنشين جلو مجهز شده‌اند. سيستم محرکه جديد هيبريدي تاکنون مهم‌ترين به‌روزرساني در زير کاپوت کيا ريو ۲۰۲۱ پنهان شده است. در آنجا، کيا پيشرانه‌ي ۱ ليتري نيم‌هيبريدي جديدي را معرفي مي‌کند که جايگزين پيشرانه قبلي ۱ ليتري T-GDi کپا (Kappa) مي‌شود. سيستم محرکه‌ي جديد الکتريکي از پيشرانه احتراق داخلي سه سيلندر در ترکيب با استارتر ژنراتور يکپارچه براي کاهش ۸ درصدي انتشار دي‌اکسيدکربن طبق استاندارد WLTP در اروپا بهره مي‌برد. پيشرانه‌ي جديد Smartstream که در هيونداي i۲۰ نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد، با همان بيشينه قدرت پيشين خود معادل ۱۰۰ يا ۱۲۰ اسب‌بخار ارائه مي‌شود. کيا ريو ۲۰۲۱ به اولين خودروي اين برند تبديل مي‌شود که از سيستم محرکه برقي بنزيني نيم‌هيبريدي (MHEV) استفاده مي‌کند. اين سيستم با نام اکودايناميکس پلاس، از پيشرانه‌ي جديد ۳ سيلندر ۱/۳ ليتري T-GDi اسمارت‌استريم کيا (پيشرانه‌ي بنزيني توربوشارژ با پاشش مستقيم سوخت) با سيستم ۴۸ ولتي MHEV کيا براي افزايش بهره‌وري سوخت ازطريق دستيار گشتاور الکتريکي و سيستم ترمز احياکننده بهره مي‌برد. با اين حال، سيستم محرکه قدرتمند اسمارت‌استريم اکنون ۱۶ درصد گشتاور بيشتري (۲۰۰ نيوتن‌متر) نسبت به مدل‌هاي پيشين دارد. کيا به‌طور کلي ادعا مي‌کند که پيشرانه جديد اکودايناميکس پلاس باعث کاهش بين ۸/۱ تا ۱۰/۷ درصدي انتشار دي‌اکسيدکربن کيا ريو طبق استاندارد NEDC مي‌شود. هر دو سيستم محرکه‌ي نيم‌هيبريدي به سيستم Drive Mode Select متشکل از حالت‌هاي رانندگي اکو، اسپرت و نرمال مجهز خواهند شد. ريو اکودايناميکس پلاس جديد، همچنين اولين مدلي از خودروهاي کيا است که قابليت جعبه‌دنده دستي هوشمند جديد اين برند (iMT) را دراختيار مشتريان قرار مي‌دهد. به‌جاي اتصال مکانيکي، کلاچ iMT صرفاً به‌صورت الکترونيکي کنترل مي‌شود. به گفته‌ي مسئولان کيا، استفاده‌ي راننده از جعبه‌دنده دستي معمولي، به راندمان بيشتر مصرف سوخت و کاهش انتشار دي‌اکسيدکربن کمک مي‌کند. سيستم محرکه‌ي نيم‌هيبريدي کيا ريو ۲۰۲۱ با جعبه‌دنده دستي تازه توسعه‌يافته همراه‌با سيستم کنترل الکترونيکي کلاچ تکميل مي‌شود. مسئولان کيا مي‌گويند که جعبه‌دنده‌ جديد مجهز به سيستم کلاچ الکترونيکي با سيستم نيم‌هيبريدي ادغام شده است تا پيشرانه را در هنگام نياز، زودتر خاموش کند؛ درحالي‌که اين کار در هنگام استفاده از قابليت استارت-استاپ، مدت زمان بيشتري طول مي‌کشد. پيشرانه‌ي بنزيني ۱ ليتري غير هيبريدي ريو از اين پس با جعبه‌دنده دستي ۶ سرعته جديد و همچنين با جعبه‌دنده هفت سرعته دوکلاچه دردسترس خواهد بود. علاوه بر اين، پيشرانه‌ي بنزيني ۱/۲ ليتري بنزيني تنفس طبيعي با بيشينه قدرت ۸۴ اسب‌بخار نيز وجود دارد. فناوري‌هاي ايمني جديد کيا ريو ۲۰۲۱ با امکانات ايمني شامل جديدترين سيستم‌هاي پيشرفته دستيار رانندگي (ADAS) مانند دستيار پيشگيري از برخورد در جلو با عابر پياده، وسيله نقليه و تشخيص دوچرخه‌سوار، دستيار حفظ مسير حرکت، هشدار توجه راننده و اخطار برخورد در نقطه کور ديد راننده عرضه مي‌شود. سيستم‌هاي موجود شامل دستيار پيشگيري از برخورد در نقطه کور ديد راننده، اخطار هوشمند حداکثر سرعت، کروزکنترل هوشمند، دستيار پيشگيري از برخورد در عقب، هشدار سرنشين عقب و هشدار انحراف (حرکت) خودروي جلويي است. هاچ‌بک کيا ريو فيس‌ليفت طي سه‌ماهه سوم امسال در اروپا عرضه خواهد شد، ولي هنوز هيچ صحبتي درباره‌ي عرضه‌ي اين مدل در بازار ايالات متحده آمريکا وجود ندارد. مشخصات فني دقيق انواع خودرو کيا در ايران و بازار جهاني، مقايسه‌ي آن‌ها با محصولات برندهاي ديگر، بحث و تبادل نظر پيرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به‌همراه گالري تصاوير اتومبيل‌هاي اين خودروساز کره‌اي را در بخش محصولات زوميت ببنيد.
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره