خودرو بانک/ هر وقت يک خودرو جديد رونمايي ميشود، تقريبا تمام تصاوير رسمي که توسط سازنده منتشر ميشوند نسخه بالارده را به تصوير ميکشند. برخي خودروسازان به طور اتفاقي تصويري از نسخه ميانرده را به اشتراک ميگذارند، اما در اغلب موارد تصويري از يک نسخه پايينرده منتشر نميشود. خوشبختانه، سايتهاي شخصيسازي آنلاين تصاوير کاملي از تمام نسخههاي خودرو نشان ميدهند که به صورت رسمي توسط شرکت سازنده منتشر نميشوند.
شعبه آلمان بي ام و درست چند روز پس از رونمايي از اين مدل، سايت شخصيسازي سري ۴ کوپه ۲۰۲۱ را به راه انداخته است. در اين سايت شاهد نسخه پايينرده i420، نسخه ميانرده i430 و نسخه بالارده M440i هستيم. نسخه پايينرده به يک دليل خاص توجه ما را به خودش جلب کرده است – اين مدل هنوز از خوشه ابزار آنالوگ بهره ميبرد. البته بين دورسنج موتور و سرعتسنج سنتي يک صفحه نمايش ۵.۱ اينچي رنگي قرار دارد.
اين کمي باعث تعجب است چون قيمت i420 در آلمان از ۴۶ هزار يورو شروع ميشود، جايي که قيمت فولکس واگن گلف از زير ۲۰ هزار يورو آغاز ميشود. چرا ما به نام پرفروشترين خودرو در اروپا اشاره کرديم؟ چون حتي نسخه پايينرده نسل هشتم گلف از خوشه ابزار آنالوگ استفاده نميکند. البته در آن مدل مجبور هستيد با چرخهاي ۱۵ اينچي و يک موتور ۱ ليتري کمقدرت در يک هاچبک کامپکت کنار بياييد، اما حداقل صفحه نمايش ديجيتال دارد.
شايد نکته جالبتر اين باشد که ميتوان آپشنهاي خاصي مثل چراغهاي ليزري و يک نمايشگر سربالا را به سري ۴ اضافه کرد، در حالي که خوشه ابزار سنتي سرجاي خودش باقي است. اين ايده بدي نيست چون برخي از مردم ترجيح ميدهند به جاي خوشه ابزار ديجيتالي از نسخه کلاسيک استفاده کنند. اين نمايشگر به لطف سطح بالاي سفارشيسازي مزاياي زيادي دارد، اما جذابيت خاصي در سيستم آنالوگي وجود دارد که امروزه خيلي کمياب شده است. حتي در نسخه بالارده M440i با قيمت ۶۷ هزار يورو هم صفحه نمايش ۱۲.۳ اينچي يک آپشن است.
شعبه ايالاتمتحده بي ام و هنوز سايت شخصيسازي اين مدل را راهاندازي نکرده است، اما ميدانيم خط توليد آمريکاي شمالي به جاي نسخه پايينرده i420 با نسخه ميانرده i430 شروع ميشود. در ايالاتمتحده، قيمت سري ۴ کوپه ديفرانسيل عقب از ۴۵۶۰۰ دلار شروع ميشود؛ نسخه i430 ايکسدرايو ۲۰۰۰ دلار گرانتر است و قيمت M440i تمام چرخ محرک از ۵۸۵۰۰ دلار آغاز ميشود.
بازار