زوميت/ بهتازگي تيونر آمريکايي هنسي از نسخهي ارتقايافتهي آئودي R8 پرده برداشته است. طبق ادعاي اين تيونر، تجربهي لذتبخش رانندگي با اين سوپراسپرت آلماني حفظ شده است.
تيونينگ هر محصول، بهويژه خودرويي سوپراسپرت، کار آساني نيست و ممکن است از ارزش محصول بکاهد. اين موضوع ممکن است بهدليل استفاده از قطعات ارزانتر از نمونههاي استفادهشده در خودرو باشد و بر ديناميک خودرو تأثير منفي بگذارد.
شرکت تيونينگ هنسي (Hennessey) ادعا ميکند در تيونينگ نسل دوم آئودي R8، با وجود افزايش قدرت، قابليت رانندگي آن حفظ شده است. طبق گفتهي هنسي، رانندگي با اين خودرو آئودي با اضافهشدن يک جفت توربوشارژر فرقي نکرده است؛ با اينکه قدرت درخورتوجه بيشتري دارد.
آئودي R8 از پيشرانهي ۵/۲ ليتري V10 تنفسطبيعي بهره ميبرد. نسخهي پرفورمنس R8 V10 قدرتي معادل ۶۱۱ اسببخار و ۵۸۰ نيوتنمتر گشتاور توليد ميکند و در ۳/۱ ثانيه از حالت سکون به سرعت صد کيلومتربرساعت ميرسد و نهايت سرعتش نيز ۳۳۱ کيلومتربرساعت است.
هنسي براي ارتقاي قدرت خودرو آئودي R8 بستهي HPE900 را ارائه کرده است. اين بستهي ارتقا يک جفت توربوشارژر، سوپاپهاي تخليهي فشار هواي توربو، سامانهي مکش هوا، لولههاي اگزوز ساختهشده از فولاد ضدزنگ، پمپ روغن و يک سامانهي اينترکولر با سيال خنککنندهي آب را شامل ميشود؛ درنتيجه، محصول هنسي ميتواند ۹۱۲ اسببخار در ۷،۴۰۰ دوربردقيقه توليد کند.
آئودي R8 با تيونينگ هنسيآئودي R8 با تيونينگ هنسيآئودي R8 با تيونينگ هنسيآئودي R8 با تيونينگ هنسي
قدرت خالصي که محصول هنسي به چرخها ميفرستد، ۷۵۰ اسببخار است؛ درنتيجه، صفر تا ۹۶ کيلومتربرساعت را تنها در ۲/۶ ثانيه طي ميکند. آئودي R8 با کيت HPE900 ميتواند مسافت ۴۰۰ متر را در ۹/۸ ثانيه و با سرعت ۲۳۳ کيلومتربرساعت طي کند؛ بنابراين، در دستهي معدود خودروهايي قرار ميگيرد که اين مسافت را در کمتر از ۱۰ ثانيه طي ميکنند.
پيشرانهي تنفسطبيعي آئودي R8 گنجايش زيادي براي تقويت دارد. پيشازاين، شرکت تيونينگ آندرگراند ريسينگ (Underground Racing) نيز در سال ۲۰۱۶ موفق شده بود ۲،۲۰۰ اسببخار خالص به چرخهاي اين سوپراسپرت آلماني منتقل کند. محدوديت تيونينگ، هزينهي تمامشدهي پروژه، مصرف سوخت، توليد گازهاي آلاينده و ميزان نياز مشتري به کارايي قدرت خودرو است.
بازار