پیشرانه ۷/۳ لیتری فورد با گشتاور هزار نیوتنمتر معرفی شد
زوميت/ وانت پيکاپ سنگين فورد با پيشرانهي غولپيکر ۷/۳ ليتري هشتسيلندر و تيونينگ ويپل، از سوپرشارژر بزرگي بههمراه ۷۰۰ اسببخار قدرت و بيش از ۱،۰۰۰ نيوتنمتر گشتاور بهره ميبرد. فورد اوت سال گذشته طرفداران موتورهاي سنتي را شگفتزده و موتور بزرگ ۷/۳ ليتري V8 را براي خانوادهي پيکاپهاي سوپرديوتي رونمايي کرد.اين موتور از فناوري تک ميل سوپاپه استفاده ميکند و برخلاف نمونههاي SOHC، ميل سوپاپ در بلوک موتور قرار گرفته است. اخيرا وانت فورد، روي دستگاه داينو آزمايش و مشخص شده است که پيشرانهي تنفسطبيعي آن، بهطورخالص ۳۵۸ اسببخار قدرت و ۵۵۲ نيوتنمتر گشتاور را به چرخهاي عقب سوپرديوتي منتقل ميکند. شرکتي آمريکايي بهنام ويپل (Whipple) کيت سوپرشارژري براي پيشرانهي هشت سيلندر سوپرديوتي رونمايي کرده است. اين شرکت که در ساخت سوپرشارژرهاي قدرتمند شهرت دارد، موتور ۷/۳ ليتري V8 فورد را به سوپرشارژر سهليتري مجهز کرده است؛ پيشرانهي فورد و اين سوپرشارژر بهخوبي مکمل هم هستند و به تراشکاري اضافه نياز نبوده است. طبق ادعاي شرکت ويپل، درنتيجهي اين تغييرات، پيکاپ سوپر ديوتي ۷۰۰ اسببخار قدرت و ۱,۰۱۷ نيوتنمتر گشتاور خالص توليد ميکند. اين کيت تقويت علاوهبر سوپرشارژري دوپرهاي، اينترکولر آبي و سامانهي هواي جديدي را شامل ميشود. همچنين، سامانه کنترل قدرت خودرو نيز از نو برنامهريزي شده است که انتقال ايمن اين قدرت مهيب را فراهم ميکند. شرکت ويپل ميگويد فورد سوپرديوتي با تغييرات اعمالشده در هر دور موتوري قدرتمند است؛ اما قابليت رانندگي آن مانند مدل کارخانهاي حفظ شده است. تيونينگ ويپل جعبهدندهي ۱۰ سرعتهي خودکار سوپرديوتي را به بهترين شکل تنظيم کرده است؛ بهطوريکه در هر دور موتوري، گشتاور منتقلشده به چرخها در حالت بيشينه قرار دارد. با وجود برنامهريزي جديدتر، اين جعبهدنده همچنان از حالات رانندگي آفرود، يدککشي، اکو و حالت اسپرتي بهره ميبرد که بهصورت کارخانهاي روي آن نصب است.