logo

خودروهای پلاگین هیبرید لندرور با پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتری معرفی شدند

منبع
زوميت
بروزرسانی
زوميت/ لندرور از سامانه‌ي پلاگين هيبريد جديد خود با پيشرانه‌ي ۱/۵ ليتري سه‌سيلندر بنزيني و ميانگين مصرف سوخت ۱/۵ ليتر در صد کيلومتر براي شاسي‌بلند‌هاي ديسکاوري اسپرت و رنجرور ايوک رونمايي کرد. جگوار لندرور قصد دارد خودرو‌هاي شاسي‌بلند خود را به سامانه‌ي پلاگين هيبريد مجهز کند. اين محصولات لندرور از موتور سه‌سيلندر ۱/۵ ليتري بنزيني با قدرت ۱۹۷ اسب‌بخار و پيشرانه‌ي برقي با قدرت ۱۰۷ اسب‌بخار به‌همراه يک باتري ۱۵ کيلووات بهره مي‌برند. در مجموع، اين سامانه‌ي پلاگين هيبريد ۳۰۴ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۰ نيوتن‌متر گشتاور در اختيار راننده قرار مي‌دهند. دو خودرو لندرور ديسکاوري اسپرت و رنجرور ايوک قرار است به‌ اين سامانه‌ي لندرور که با کد P300e شناخته مي‌شود، مجهز شوند. درنتيجه‌ي آن، شاسي‌بلند کمپکت رنجرور ايوک در عرض ۶/۳ ثانيه قادر خواهد بود از حالت سکون به سرعت صد کيلومتر‌بر‌ساعت برسد؛ درحالي‌که اين زمان براي مدل اندازه‌متوسط ديسکاوري اسپرت ۶/۶ ثانيه است. رنجرور ايوک پلاگين هيبريد ۲۰۲۱رنجرور ايوک پلاگين هيبريد ۲۰۲۱رنجرور ايوک پلاگين هيبريد ۲۰۲۱رنجرور ايوک پلاگين هيبريد ۲۰۲۱ زمان شارژ‌شدن باتري هر دو خودرو هيبريدي از صفر تا ۸۰ درصد، در ايستگاه‌هاي ۵۰ و ۱۰۰ کيلووات شارژ سريع DC تنها ۳۰ دقيقه طول مي‌کشد. لندرور ديسکاوري اسپرت و رنجرور ايوک در حالت رانندگي تمام‌الکتريکي، با هر بار شارژ کامل، به‌ترتيب مسافت‌هاي ۶۶ و ۶۲ کيلومتر را طي مي‌کنند. همچنين، لندرور به خريداران اين دو محصول کابل‌هاي شارژ سطح ۲ اهدا مي‌کند که با بهره‌گيري از برق خانگي، مصرف‌کنندگان قادر خواهند بود خودروي خود را در عرض ۶ ساعت و ۴۲ دقيقه شارژ کنند. اين خودرو‌ها علاوه‌بر ارائه‌ي پرفورمنس بالا، مصرف سوخت بسيار کمي دارند. مدل هيبريدي رنجرور ايوک در هر صد کيلومتر رانندگي ترکيبي ۱/۴ ليتر بنزين مصرف مي‌کند و اين رقم براي ديسکاوري اسپرت ۱/۶ ليتر در صد کيلومتر است. جعبه‌دنده‌ي هر دو خودرو هيبريدي نيز از نوع ۸ سرعته خودکار است. سه حالت رانندگي در اين دو مدل لندرور ارائه مي‌شود. در رانندگي هيبريدي پيش‌فرض، دو پيشرانه‌ي بنزيني و برقي بسته‌به شرايط رانندگي و ميزان شارژ باقي‌مانده‌ي باتري، به‌صورت هماهنگ با‌هم کار مي‌کنند. در حالت تمام‌الکتريکي (EV Mode)، صرفا موتور برقي قدرت محرکه‌ي خودرو را تأمين مي‌کند و نهايتا در سيف مد، تنها پيشرانه‌ي احتراقي کار مي‌کند و شارژ باتري در سطح مشخصي باقي مي‌ماند. اين خودروساز بريتانيايي زمان دقيق عرضه‌ي اين محصولات را تعيين نکرده است؛ اما در بريتانيا سفارش آن‌ها آغاز شده است و در بازار استراليا نيز، هر دو مدل لندرور قرار است از سه‌ماهه‌ي دوم سال ۲۰۲۱ عرضه شوند.
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره