تغییرات ظاهری و پیش بینی برای گزینه های متنوع پیشرانه سانتافه 2021
عصر ايران/ چراغ هاي اصلي نيز باريک تر شده و فضاي کمتري در مقايسه با مدل قبلي به خود اختصاص داده اند. در بخش دماغه علاوه بر بافت گريل، ميزان استفاده از عناصر کرومي به ميزان قابل توجهي توسعه يافته است. سانتافه يکي از شناخته شده ترين محصولات کمپاني هيونداي در بازار جهاني است که در کشورمان نيز نسل دوم آن به شدت محبوب شد و سپس شرايط باثباتي براي نسل سوم آن ايجاد کرد. نسل اول اين شاسي بلند از سال 2000 تا 2006، نسل دوم از 2006 تا 2012، نسل سوم از 2012 تا 2019 و نسل چهارم نيز از 2018 تا کنون روي خط توليد قرار دارد. در اين ميان نسخه هاي ويژه بازارهاي مختلف نيز وارد کاتالوگ فروش سانتافه شده است. در ميان نسل هاي مختلف سانتافه، قطعا چهارمين نسل آن بيشترين ميزان تغييرات را همراه داشته و از زبان طراحي جديد هيونداي استفاده مي کند. اما به تازگي تصاويري استوديويي و البته مورد تاييد منابع معتبر اخبار خودرويي منتشر شده که در آن تغييرات جديدتري براي سانتافه 2021 مشاهده مي شود. بنابراين سانتافه 2021 را نه يک نسل جديد بلکه بروزرساني يا فيس ليفتي جديد از نسل چهارم اين خودرو بايد بدانيم. نماي ظاهري همانطور که در تصاوير مشاهده مي کنيد؛ گريل(جلوپنجره) الگوي 8 ضلعي جديدي دارد و بافت کرومي داخلي آن نيز بروزرساني شده است. مه شکن ها و هالوژن هايي که در طرفين بامپر(سپر) قرار داشتند؛ مقداري جابجا شده و با يک الگوي مستطيلي زير چراغ هاي اصلي جلو قرار گرفته اند. در اين قسمت دو نوار عمودي ال ايي ديي، گرافيک چراغ اصلي را امتداد داده که منظر جالبي به شکل T انگليسي را هنگام روشن شدن به نمايش مي گذارد. چراغ هاي اصلي نيز باريک تر شده و فضاي کمتري در مقايسه با مدل قبلي به خود اختصاص داده اند. در بخش دماغه علاوه بر بافت گريل، ميزان استفاده از عناصر کرومي به ميزان قابل توجهي توسعه يافته است. به آنچه مطرح شد بايد تغيير امتداد خطوط برجسته روي درپوش موتور(هود لاين) را نيز اضافه کنيم که اثر مهمي در بهبود نماي جلوي خودرو دارد. با حرکت به سمت نماي جانبي بايد ابتدا به رينگ هاي آلومينيومي 20 اينچي اشاره کنيم که اندازه اي مناسب براي يک شاسي بلند در ابعاد سانتافه خواهد بود. روي بدنه در اين قسمت نيز تفاوت سطح و عناصر کرومي جزئيات اصلي کار را به خود اختصاص داده اند. هيونداي براي طراحي ستون آخر و انتهاي خط سقف نوآوري خاصي نداشته و همان الگوي سنتي هميشگي مشاهده مي شود. در نماي عقب جذاب ترين بخش به چراغ هاي اصلي اختصاص دارد که همان الگوي نسل چهارم پس از يک بروزرساني موفق است. گرافيک داخلي چراغ ها به مراتب زيباتر شده و فاصله بين آنها نيز بهم ارتباط يافته است. کابين آنچه از تصاوير مشخص است کاملا با تجارب قبلي ما از عملکرد هيونداي در اين قسمت هماهنگ است. ترکيبي از يک طراحي خوب و مواد اوليه باکيفيت؛ محيط مطلوبي را شکل داده است. در مدل 2021 از يک نمايشگر 10.25 اينچي لمسي براي تنظيمات سيستم سرگرمي استفاده شده است. نشانگر سنتي آمپر نيز جاي خود را به يک نمايشگر ديجيتال 12.3 اينچي داده است. پيشرانه در رابطه با اين قسمت اطلاعات دقيقي در دسترس نيست اما پيش بيني مي شود که از موتور 4 سيلندر 2.4 ليتري تنفس طبيعي و همچنين نمونه 2 ليتري توربوشارژ در اين محصول استفاده شود. علاوه بر اين نسخه هيبريدي (1.6 ليتري T-GDI + يک موتور الکتريکي)نيز وارد کاتالوگ فروش سانتافه خواهد شد. سامانه تمام چرخ محرک نيز به عنوان يک آپشن پيش روي مشتري قرار خواهد داشت. برخي ديگر از منابع موتور 6 سيلندر 3.5 ليتري و همچنين يک گزينه توربو ديزل را نيز براي سانتافه 2021 پيش بيني کرده اند.