فراری از هر نظر ضعیفتر از رقبا
خودرو بانک/ شارل لکلرک و سباستين فتل ميگويند که ضعف فراري فقط از يک جنبه خاص نيست و خودروي SF1000 آنها نياز به يک آپديت کلي دارد. اين اظهار نظرها بعد از روز خاموش فراري در بازگشت فرمول يک انجام شده است. رتبه چهارم فتل و نهمي لکلرک در تمرينهاي روز جمعه گرندپري فرمول يک اتريش، نشان ميدهد که اين تيم بسيار با فراري فاصله دارد و احتمالا بايد با تيمهاي مثل ريسينگ پوينت، رنو و مکلارن رقابت کند. با اينکه فراري در حال تدارک پکيج آپديتي براي مرحله سوم رقابتها در مجارستان است، لکلرک تاييد کرد که SF1000 در بسياري از قسمتها نياز به بهبود دارد و بايد قدمي بزرگ در اين راستا بردارد. وي در اين باره ميگويد: برگشتن به خودرو حس خوبي دارد اما در نقطه مقابل روز خوبي براي ما نيست، چيزي که انتظار داشتيم، خيلي از خودروها نزديک هستند، ديدن اين مسئله هيجان انگيز است اما در طرف ديگر ما دوست داريم کمي بالاتر از اين سطح رقابت کنيم. فردا بايد سخت کار کنيم و ببينيم چه پيش ميآيد. تعادل خودرو آنقدرها هم بد نيست، اينطور نيست که اصلا تعادل نداشته باشد، پس براي الان بايد به سختي تلاش کنيم تا به عملکرد پيشتازان برسيم. به نظر ميرسد در سرعت داخل پيچ نسبت به بقيه کمي زمان از دست ميدهيم، تعادل خودرو خوب است اما چسبندگي کلي خودرو نه، فکر ميکنم تنها يک اين عامل نه، بلکه کل پکيج خودرو نياز به ارتقا دارد. سباستين فتل نيز در اين مورد ميگويد: ما آنچنان به رنو، ريسينگ پوينت و مکلارن توجه نکرديم، پس هميشه سخت خواهد بود که [در چنين شرايطي] پيشبيني کنيم آنها چقدر سوخت حمل ميکردند. فکر ميکنم شنبه مشخص خواهد شد. فکر ميکنم ميتوانيم بگوييم که مرسدس سريعترين است، ردبول وضعيت نامشخصي دارد، بعيد ميدانم همه چيز را نشان داده باشند، اما اميدوارم ما هم بتوانيم چنين باشيم. در حال حاضر [سرعت مناسب براي رقابت را نداريم] اما ارتقاي خودرو و سريعتر کردنش وظيفه ما است، فکر ميکنم از نظر چسبندگي کلي و داونفورس نسبت به بقيه کمبود داريم، کمي هم در مستقيميها، پس مخلوطي از همه اينهاست.