برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خدمات آئودی با کمک هوش مصنوعی

منبع
بروزرسانی
خدمات آئودی با کمک هوش مصنوعی
فصل تجارت/ برند آلماني آئودي از گروه خودروسازي فولکس واگن با همکاري بوست.آي Boost.ai ، پيش قراول هوش مصنوعي سخنگو در صنعت خودرو، در بازار آمريکا حرکتي جديد و پرطرفدار را آغاز کرده است. هوش مصنوعي گفت و گويي يا conversational AI ‌ فرمي از هوش مصنوعي است که به انسان ها امکان برقراري ارتباط با اپلکيشن ها، وبسايت ها، وسايل الکترونيکي و اينترنتي را فراهم مي کند و صداي آن شباهت خيلي زيادي به زبان طبيعي انسان پيدا کرده و به فرمان هاي صوتي، حرکات دست و صورت و تماس با صفحه نمايش لمسي واکنش مناسب نشان مي دهد. همين که زبان اين فناوري و اصطلاحاتي که اين نرم افزار مي فهمد آشنا مي شويد، بسياري از کارها را به خوبي انجام مي دهد. در گزارشي که موردور اينتليجنس تحت عنوان Chatbot Market: Growth, Trends, and Forecast (2020 - 2025) منتشر کرده است، بازار چت بات ها (گپ زدن با ربات ها) در سال 2019 به 17.17 ميليارد دلار رسيده و در سال 2025 به 102.29 ميليارد دلار مي رسد.
در اين گزارش آمده است که « با افزايش استفاده از شبکه هاي عصبي عميق‌،‌ يادگيري ماشين و ساير پيشرفت ها در فناوري هوش مصنوعي، کمک هاي مجازي رو به گسترش هستند.» کمک هاي مجازي شامل چت بات ها، بلندگوهاي هوشمند و استفاده از انواع اپليکيشن هايي است که در انواعي از صنايع و کسب و کارها مثل بانک، خرده فروشي، مؤسسه هاي مالي اعتباري، بيمه، خدمات درماني و صنعت خودرو گسترش و رونق پيدا کرده است. چت بات يک ربات اينترنتي است که به نرم افزارهاي هوش مصنوعي مجهز شده است و با انسان به گفت و گو مي پردازد و معمولا براي حل مسئله يا پاسخ دادن به سؤال هاي متداول طراحي شده اند. از اين رو به آنها هوش مصنوعي گفت و گويي مي گويند.
طراحان اين چت بات ها مي گويند، اين نرم افزارها هم در وقت صرفه جويي مي کنند، هم بهره وري را بالا مي برند. براساس نظرسنجي انجام شده توسط Salesforce حدود 70 درصد از مصرف کنندگان ترجيح مي دهند با چت بات مشکل خود را حل کنند مخصوصاً که در بيشتر موارد سرعت برقرار ارتباط از اين طريق با برندها بسيار بالاتر از حالت عادي و قديمي است. ديگر امروزه مردم به صحبت کردن با نرم افزارهاي پيام رسان عادت کرده اند، هر زمان که احتياج به خريد يا اجاره خودرو يا تحقيق در باره آن باشد، چت بات ها بسيار مؤثرتر و بهتر از انسان ها خدمت رساني مي کنند. چون اين پلتفرم ها به منبع عظيمي از اطلاعات و داده ها متصل هستند و بهتر از آدم هاي عادي به پردازش اين اطلاعات مي پردازند. براي مردم دنيا که در گذشته مجبور بودند پشت خط بمانند تا به يک اوپراتور وصل شود و خدمات بگيرند، آمدن چت بات ها موهبت بزرگي است. هيچ کس دوست ندارد زمان طولاني پشت خط بماند و به موزيک هاي ناخواسته گوش بدهد. حالا نظرسنجي ها نشان داده که 90 درصد از مشتريان ترجيح مي دهند که از پيام آني و اپليکيشن هاي موبايلي براي ارتباط با کسب و کارها و برندها استفاده کنند و 66 درصد هم ترجيح مي دهند به جاي حرف زدن با ربات، پيام متني بفرسند و پيام متني دريافت کنند.
براي خودروسازي هم چت بات ها مفيد است چون به فروش و خدمات پس از فروش بهتري منجر مي شود. اين چت بات ها به اين دليل هوش مصنوعي به حساب مي آيند که الگوريتم هاي آن در اثر تجربه با مشتري مدام در حال بهبود است و پتانسيل هاي حل مسئله در آن به طور دائمي در حال بهبود است طوري که کارايي و اثربخشي آن با تعامل و ارتباط دوسويه با مشتري مدام در حال بهتر شدن است. مهمتر آن که اين نرم افزار خسته نمي شود، 24 ساعت هفت روز هفته کار مي کند، توهين يا تحقير مشتري روي پاسخگويي آن اثر منفي نمي گذارد و در مجموع رضايت مشتري را بهتر تأمين مي کند. بوست.آي که يک شرکت نرم افزاري نروژي است و در هوش مصنوعي در بين 1000 شرکت برتر فورچون، پيشتاز است با سيلورکار آئودي همکاري خود را آغاز کرده است. اين نرم افزار براي پشتيباني مشتري طراحي شده و از زماني که خدمات را براي مشتري رزورو مي کند تا زماني که خودرو را به مشتري باز مي گرداند، از هوش مصنوعي براي بهبود اثربخشي و کارايي استفاده مي کند. سيلورکار اولين مشتري بوست.آي در آمريکا است و با اين که بوست.آز در اروپا مقام اول خدمات مجازي مجهز به هوش مصنوعي را در اختيار دارد،‌ حالا در حال گسترش در بازار آمريکا است.
از قول بوست.آي، هوش مصنوعي گفت و گويي، نوعي مغز ساخت دست بشر است که توانايي فهم، پردازش و پاسخ به زبان انساني را پيدا کرده است. اين توانايي را هم از يادگيري عميق و درک زبان طبيعي يا NLU ‌ به دست آورده است. حد توانايي اين اپليکيشن از ترجمه وبسايت ها فراتر رفته است. اين نرم افزارها اکنون قابليت بلاک کردن کارت اعتباري، کليم بيمه، ارتقاي برنامه،‌ اسکن پيش فاکتور و خيلي از نيازهاي ديگر مشتري را دارند. همچنين اين نرم افزار توان پاسخگويي در 400 زمينه مختلف مرتبط با خودرو را خيلي بهتر از يک اوپراتور دارد. به قدري اعتماد به اين اپليکيشن بالا رفته که تعيين اصالت، سفارش گذاري و ارائه فاکتور و قبض هاي پرداخت هم به راحتي با آن امکان پذير شده است. شرکت آئودي برند سليورکار را در سال 2017 به مجموعه دارايي هاي خود افزود و حالا با همکاري بوست.آي سطح خدمات را با استفاده از هوش مصنوعي به سطحي بالاتر از انتظار مشتري رسانده است.
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره