ایسنا/ یک کارشناس صنعت خودروی آلمان به خبرگزاری شینهوا گفت که بازار چین در آینده نزدیک اهمیت بسیار بالایی برای ژرمن‌ها پیدا خواهد کرد؛ بازاری که تاکنون نیز خودروسازی این کشور را بسیار منتفع کرده است. چین هم‌اکنون حدود ۴۰ درصد از حجم معاملات جهانی برای خودروسازی آلمان را به خود اختصاص داده است. بر اساس آخرین گزارش‌ها، خودروسازان آلمانی در سال گذشته ۲۶۸ هزار دستگاه خودرو به چین صادر کرده‌اند و حتی به رغم افت تقاضای جهانی درپی شیوع ویروس کرونا، انتظار می‌رود این تعداد با افزایش مواجه و به ۲۸۰ هزار دستگاه برسد. به گفته این کارشناس، بازار چین همچنان به رشد سودآوری خود برای خودروهای آلمانی ادامه می‌دهد و حتی تعداد مراکز توسعه و تحقیق خودروسازی که در این کشور دایر می‌شوند وابسته به رشد بازار چین خواهد بود. در نیمه نخست سال جاری، فروش خودرو در بازار آلمان با کاهش ۳۵ درصدی مواجه شد.