کاهش حقوق مدیران ارشد مرسدس بنز در پی ضرر مالی ناشی از کرونا
ديجياتو/ اُلا کِلِنيوس (Ola Kallenius) مديرعامل دايملر اخيرا در مصاحبهاي اينترنتي به شرايط اين روزهاي صنعت خودرو پرداخته است. به گفته آقاي کلنيوس دايملر هم مثل ديگر شرکتهاي خودروساز اصلا روزهاي خوبي را سپري نميکند و بحران اقتصادي ناشي از شيوع ويروس کرونا اين کمپاني را نيز با مشکلات زيادي مواجه کرده است. آقاي کلنيوس افزوده شرايط موجود خودروسازان را شديدتر از آنچه که قبلها پيشبيني ميشد، به بازنگري در ساختارهاي اقتصادي خود مجبور خواهد کرد. اين «واقعيت به مراتب سختتر» نيز به نوبه خود کاهش «چشمگير» حقوق را در پي خواهد داشت. آنطور که نشريه اتونيوز اروپا (Autonews Europe) از قول آقاي کلنيوس گزارش کرده، ميزان کاهش حقوق مديران دايملر بيشتر از کارکنان عادي خواهد بود. اين تصميم از آن جهت گرفته شده که وضعيت مالي کمپاني به ثبات رسيده و سرمايهگذاريهاي دايملر در تکنولوژيهاي آينده با خللي مواجه نشود. آوريل گذشته آقاي کلنيوس گفته بود اقدامات برنامهريزي شده قبلي شايد براي مقابله با تحولات بازار کافي نباشد. بد نيست بدانيد در حال حاضر دايملر، گروه فولکس واگن و بامو خود را براي دومين فصل همراه با ضرر آماده ميکنند. با وجود نامساعد بودن وضعيت مالي، آقاي کلنيوس در ماه مارس از عدم نياز دايملر به کمکهاي مالي يا وامهاي دولتي خبر داده بود. در آن مقطع وي علت اين امر را جذب بسيار خوب سرمايه قبل از آغاز بحران کرونا اعلام کرده بود. شايد يکي از دلايل اصلي تعليق همکاريهاي دايملر و بامو همين وضعيت نامساعد مالي باشد. همانطور که چندي پيش به اطلاعتان رسانديم، اين دو گروه خودروسازي بزرگ در زمينه نسل بعدي فناوري خودران و تکنولوژيهاي مرتبط با پارک خودکار، به طور مشترک مشغول تحقيق و توسعه بودند؛ قرار بود دستاوردهاي اين دو غول آلماني از سال 2024 در مدلهاي سواري هر دو برند به کار گرفته شود، ولي با توافق طرفين همکاريهاي مربوطه به حالت تعليق درآمد.