پدال/ هرچند سال‌ها است که فورد با پیکاپ‌های سری F خود بر بخش پیکاپ‌های فول سایز بازار آمریکا تسلط دارد اما در بخش پیکاپ‌های میان سایز شرایط متفاوت است و فورد زمانی که در سال ۲۰۱۲ به عرضهٔ مدل رنجر در آمریکای شمالی پایان داد از این بخش خارج شد تا تویوتا تاکوما و شورلت کلرادو یکه‌تاز این بازار باشند. به‌تازگی اما فورد با نسل جدید رنجر دوباره به کلاس پیکاپ‌های میان سایز بازگشته و به نظر می‌رسد بازگشتی موفقیت‌آمیز بوده است زیرا در سه‌ماههٔ دوم سال جاری، رنجر با فروش ۲۵,۰۰۸ دستگاه، از یکی از اصلی‌ترین رقبای خود یعنی شورلت کلرادو با فروش ۱۹,۸۴۳ دستگاهی عبور کرده و به دومین پیکاپ میان سایز پرفروش بازار آمریکا تبدیل شده است.

این در حالی است که فروش کلرادو در این مدت کاهش شدید ۳۷.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و از سوی دیگر فروش رنجر ۶۸.۱ درصد افزایش داشته است. بااین‌حال رنجر هنوز هم پشت سر رهبر فروش این کلاس یعنی تویوتا تاکوما قرار دارد زیرا این پیکاپ ژاپنی با فروش ۵۱,۰۶۲ دستگاه، همچنان جایگاه خود به‌عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ میان سایز بازار آمریکا را حفظ کرده است. البته فروش تاکوما نسبت به سه‌ماههٔ دوم سال قبل ۱۹.۸ درصد کاهش داشته است اما با وجود این کاهش و همین‌طور علیرغم افزایش چشمگیر فروش رنجر، فروش تاکوما در سه‌ماههٔ دوم امسال هنوز هم بیش از دو برابر بیشتر از فروش رنجر بوده است.


از سه رتبهٔ اول فروش در بخش پیکاپ‌های میان سایز که بگذریم، جیپ گلادیاتور هم با فروش ۱۹,۵۶۸ دستگاه در جایگاه چهارم قرار گرفته اما اختلاف فروش آن با کلرادو بسیار کم و تنها ۲۷۵ دستگاه بوده و با مغلوب کردن کلرادو برای رسیدن به رتبهٔ سوم فاصلهٔ چندانی ندارد. پس‌ازاین چهار پیکاپ، نیسان فرونتیر با فروش ۸,۷۹۴ دستگاه و هوندا ریج‌لاین با فروش ۶,۳۸۰ دستگاه در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در بخش آمار فروش شش‌ماههٔ نخست امسال نیز تاکوما با ۱۰۴,۶۹۸ دستگاه در صدر و رنجر و کلرادو به ترتیب با فروش ۴۵,۹۸۸ دستگاه و ۴۱,۲۷۳ دستگاه در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند درحالی‌که بعد از آن‌ها هم گلادیاتور با ۳۴,۸۲۴ دستگاه و فرونتیر با ۱۹,۰۷۴ دستگاه قرار دارند.