خودروکار/ اين کاميونها که در نوع خود بينظير محسوب ميشوند، براي اولين بار در سوئيس رونمايي شدند. فناوري به کار رفته در اين کاميونها مشابه فناوري خودروي هيدروژني هيونداي نکسو است. در خودروهاي هيدروژني، هيدروژن به انرژي الکتريسيته تبديل و در يک باتري ذخيره و به موتورهاي برقي منتقل ميشود. نظير خودروهاي سوختي در اين خودروها نيز فرآيند سوختگيري هيدروژن تنها ظرف چند دقيقه انجام ميشود که اين مساله مزيتي بزرگ نسبت به خودروهاي تمام برقي است که براي شارژ گاهي تا ساعتها زمان نياز دارند. کاميون هيدروژني هيونداي داراي يک موتور ۱۹۰ کيلوواتي هيدروژني است و ميتواند با هر بار سوختگيري مسافت ۴۰۰ کيلومتر را بپيمايد. قرار است هيونداي امسال ۵۰ دستگاه از اين کاميونها را روانه بازار سوئيس کند و تا سال ۲۰۲۵ تعداد هزار و ۶۰۰ دستگاه ديگر نيز به بازارهاي مختلف عرضه خواهد کرد.
بازار