ديجياتو/ مرسدس بنز براي چند سال متوالي است که با کنار زدن رقيب اصلي خود يعني بامو به عنوان پرفروشترين برند لوکس جهان دست پيدا ميکند. اما سال گذشته در بازار ايالات متحده شرايط به گونهاي ديگر بود و اين باوارياييها بودند که از لحاظ فروش موفقتر از اشتوتگارتيها عمل کردند.
اخيرا آمار مربوط به فروش فصلي برندهاي لوکس – به غير از جگوار لندرور – در ايالات متحده منتشر شده؛ طبق اين آمار مرسدس بنز سه ماهه اول و دوم امسال را با قدرت شروع کرده و در حال بازپسگيري تاج سلطنت از بامو است.
در آوريل امسال، مرسدس بنز از فروش 67,746 خودرو – به استثناي مدلهاي ون – در آمريکا خبر داده بود؛ حال آنکه در همان مقطع بامو ميزان فروش محصولات خود را 59,455 اعلام کرد. بر اساس آمار سه ماهه دوم سال 2020 مرسدس بنز موفق به فروش 59,461 خودرو شده، اين در شرايطي است که تعداد مدلهاي به فروش رسيده توسط بامو برابر با 50,957 دستگاه است.
با مقايسه آمار فروش مربوط به سه ماهه اول و دوم، ميتوان متوجه شد که مرسدس بنز فاصلهاش را با رقيب ديرينه خود افزايش ميدهد. به طور دقيقتر در نيمه نخست امسال مرسدس بنز توانسته در مقايسه با بامو، 16,795 خودروي بيشتري بفروشد.
همچون گذشته، در سه ماهه دوم امسال نيز مدلهاي شاسيبلند و کراساوور مرسدس بنز با استقبال بالايي روبرو شده و عامل اصلي در موفقيت اشتوتگارتيها محسوب ميشوند. براي نمونه دو کراساوور GLE و GLC به ترتيب با ثبت آمار 9,500 و 9,461، پرفروشترين مدلها هستند. از بين مدلهاي سواري هم E کلاس با فروش 6,857 دستگاه در صدر قرار دارد. مقايسه آمار فروش GLE و E کلاس به تنهايي ميتواند گوياي محبوبيت بيشتر کراساوورها باشد.
طبق آمار سه ماهه دوم 2020، پس از مرسدس بنز و بامو شرکت ژاپني لکسوس با تحويل 50,456 مدل مختلف در رتبه سوم جدول پرفروشترين برندهاي لوکس آمريکا ايستاده است. تسلا با فروش 36,800 خودرو در جايگاه چهارم و آئودي با فروش 34,843 در رتبه پنجم قرار دارد.
همانطور که از قبل انتظار ميرفت، آمار فروش برندهاي مختلف در نيمه اول امسال روندي کاهشي داشته؛ دليل اين امر کاملا مشخص است، شيوع گسترده ويروس کرونا.
بازار