نماد آخرین خبر

نگاهی دقیق به مرسدس بنز E450 واگن 2020

منبع
ميهن پست
بروزرسانی

ميهن پست/ذدر اين مطلب از آخرين خبر نگاه دقيقي به خودروي مرسدس بنز E450 واگن 2020 خواهيم داشت. اگر از علاقمندان به خودروهاي بنز هستيد با ما همراه شويد.

درباره اروپا هرچه مي‌خواهيد بگوييد اما وقتي بحث خودروها باشد قاره هميشه‌سبز حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت. قطعاً کراس اوورها با محبوبيت فزاينده‌اي روبرو هستند اما خودروهاي استيشن واگن نيز گزينه‌اي قابل‌اعتنا براي خانواده‌ها محسوب مي‌شوند زيرا انعطاف‌پذيري و فضاي زيادي را ارائه مي‌کنند. يکي از شاخص‌ترين استيشن‌هاي لوکس اروپايي مرسدس بنز E کلاس است که تنها نسخه‌هاي E450 و AMG E63 آن در آمريکا عرضه مي‌شود.

همانند اکثر برهم‌کنش‌هايي که با E کلاس واگن داشته‌ايم، با ديدن اينکه چنين خودروهايي فروش چندان بالايي ندارند تعجب کرديم. اين خودرو تقريباً به اندازه مرسدس بنز GLE جادار بوده اما سواري راحت‌تر و لذت‌بخش‌تري دارد. همچنين اين خودرو محصولي شاخص و برجسته نسبت به ديگران است.

اما خب خيلي نبايد به E450 دل بست زيرا مرسدس در حال جايگزين کردن آن با E کلاس آل تراين است خودرويي که برخي ويژگي‌هاي کراس اوورها را با خود به همراه دارد. اگرچه اين خودرو کمي قدبلندتر و خشن‌تر خواهد بود همچنان بسياري از نقاط ضعف و البته برخي نقاط قوت E450 واگن کنوني را به همراه خواهد داشت.

ظاهر برجسته: E450 واگن به اندازه برادر E63 خود کمياب نيست اما هنوز هم در جاده‌هاي آمريکا به تعداد زياد ديده نمي‌شود. اين موضوع جاي شرمساري دارد زيرا اين يک خودروي لوکس و شيک همچون برادر لوکس خود است.

طراحي سقف بلند باعث شده تناسبات کلي خودرو توازن بيشتري داشته باشد. چراغ‌هاي عقب نيز ما را به ياد کراس اوور GLC مي‌اندازد. در کل E450 واگن خودرويي بسيار شيک و متمايز است.

هنوز هم يک E کلاس است: اگر تمامي شاخصه‌هاي استيشن را از اين خودرو حذف کنيد آنچه باقي مي‌ماند هنوز هم جزو بهترين سدان هاي اجرايي بازار خواهد بود. E کلاس صرف‌نظر از نوع بدنه يک خودروي خيال‌انگيز بوده و از تکنولوژي بسيار خوب و کابيني باکيفيت سود مي‌برد. کابين اين خودرو پر از متريال جذاب و فضاي خوب و راحت بوده اما اين سواري خودروست که واقعاً اهميت دارد. E450 خودروي سريعي بوده و شتاب ۵.۱ ثانيه‌اي را ثبت کرده و سيستم تعليق نيز عملکرد خوبي داشته و کابين نيز محيط راحت و بي‌صدايي را فراهم کرده است.

فضاي بار زياد: بله مرسدس بنز GLE در کل فضاي بار بيشتري دارد. البته براي ايجاد حداکثر فضا در کراس اوور مرسدس بايد نيمکت عقب را پايين‌تر بياوريد؛ اما وقتي‌که صندلي‌هاي هر دو خودرو در جاي خود باشند E450 فضاي ۹۹۱ ليتري خواهد داشت که بيشتر از GLE است.

در حالتي که صندلي‌ها خوابيده باشند فضاي بار GLE برابر با ۲۱۲۱ خواهد بود که بهتر از حداکثر فضاي بار ۱۸۱۲ ليتري E450 واگن است.

قيمت پايه بالاتر نسبت به GLE: مرسدس اين خودرو را فقط در تريم هاي E450 و E63 عرضه مي‌کند و قيمت پايه اين دو مدل به ترتيب ۶۶۱۰۰ و ۱۱۱۷۵۰ دلار مي‌باشد. در مقابل بايد گفت قيمت GLE از ۵۴۲۵۰ دلار شروع مي‌شود.

شما در E450 تجهيزات بيشتري به دست مي‌آوريد که از جمله آن‌ها مي‌توان به پيشرانه ۶ سيلندر توئين توربو و سيستم چهار چرخ محرک استاندارد اشاره کرد که بهتر از پيشرانه ۴ سيلندر توربو و ديفرانسيل عقب کراس اوور مرسدس است؛ اما بايد به اين نکته اشاره کرد که GLE 450 از همان قواي محرکه E450 واگن استفاده کرده و هنوز هم حدود ۵ هزار دلار ارزان‌تر است. اينجاست که سوال اساسي پيش مي‌آيد…

GLE جادارتر است: قبلاً گفتيم که GLE حداکثر فضاي بار بيشتري دارد؛ اما اين خودرو فضاي کابين راحت‌تري هم براي سرنشينان ارائه مي‌کند. فاصله بين محوري اين کراس اوور نيز اندکي بيشتر از E450 واگن مي‌باشد.

البته فضاي پاي E کلاس هنوز هم قابل‌احترام است اما فاصله آن با کراس اوور GLE را نمي‌توان ناديده گرفت مخصوصاً اگر شما فردي قدبلند يا قوي‌هيکل باشيد. بااين‌وجود E کلاس فضاي سر بيشتري در کل دارد.

عدم وجود قواي محرکه متنوع: ما از مرسدس نمي‌خواهيم که طيف گسترده پيشرانه‌هاي اروپايي را در اين خودرو عرضه کند اما قطعاً اين موضوع مي‌توانست بر جذابيت‌هاي E کلاس استيشن بيفزايد.

پيشرانه ۶ سيلندر ۳ ليتري توئين توربوي ۳۶۲ اسبي عملکرد بسياري خوبي داشته و شتاب ۵.۱ ثانيه‌اي خودرو نيز از حد نياز بسياري از مشتريان بيشتر است. ما دوست داريم عملکرد E350 واگن با پيشرانه ۲ ليتري توربوي برادر سدان را نيز ببينيم. قطعاً اين مدل قيمت بهتري دارد.

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره