معرفی خودروی نیسان روگ ۲۰۲۱
اسب بخار/ «نيسان» به تازگي از مدل جديد کراس اوور محبوب «ايکس تريل»، که در بازار آمريکا با نام «روگ» (Rouge) شناخته مي شود، رونمايي کرده است.
شرکت نيسان اخيراً کراس اوور روگ ۲۰۲۱ را با ظاهر متفاوت بدنه و کابين و فناوري هاي جديد معرفي کرده است. از نظر طراحي، در قسمت جلو همانند ساير محصولات نيسان شاهد جلوپنجره Vشکل و چراغ هاي کشيده دوگانه هستيم. سقف و بدنه خودرو به صورت دورنگ قابل سفارش است و زه هاي کرومي در سرتاسر بدنه ديده مي شوند.
در قسمت عقب نيز طراحي ساده و در عين حال جذابي را شاهد هستيم که اکنون پخته تر از گذشته به نظر مي رسد. نيسان روگ جديد از نظر ابعاد بدنه کمي کوچک تر شده و اکنون به عنوان يک کراس اوور کامپکت شناخته مي شود. فاصله طولي بين محورها به ميزان ۲٫۵۴ ميلي متر و سقف خودرو به ميزان ۵۳٫۳ ميلي متر کوتاه تر شده است.
مدل جديد نيسان روگ بر پايه پلتفرم CMF-C/D نيسان طراحي شده است. اين خودرو در سال گذشته عنوان سومين خودروي پرفروش در سگمنت خود در آمريکا را به دست آورد تا نشان دهد بسياري از خانواده هاي کم جمعيت خواهان نيسان روگ هستند. با وجود کوتاه تر شدن فاصله طولي بين محورها، فضاي پاي دراختيار سرنشينان عقب به ميزان ۰٫۷ اينچ و فضاي سر آن ها به ميزان ۰٫۶ اينچ افزايش يافته است.
بدين ترتيب، ديگر خبري از رديف سوم صندلي ها و صندلي هاي خم شونده رديف دوم نيست. با وجود اين که فضاي بار کم تر شده، اما با خواباندن صندلي هاي عقب، فضاي بيش تري نسبت به مدل قبلي به دست مي آيد. در نتيجه، نيسان روگ در سگمنت خود به عنوان سومين خودروي جادار پشت سر هوندا CR-V و تويوتا RAV4 قرار مي گيرد.
کابين و سيستم هاي ايمني
نيسان روگ ۲۰۲۱ در حالت استاندارد از نمايشگر ۸ اينچي سيستم سرگرمي به همراه اپل کارپلي و اندرويد اتو بهره مي برد. نمايشگر ۹ اينچي با وضوح بيش تر نيز به صورت آپشنال قابل سفارش است و از سيستم مسيريابي ماهواره اي بهره مي برد.
اين نمايشگر در تريم هاي SL پريميوم و پلاتينيوم به صورت استاندارد نصب مي شود. پشت آمپر ديجيتالي نيز اکنون از نمايشگر ۷ اينچي بهره مي برد. ابعاد اين نمايشگر در مدل پلاتينيوم به ۱۲٫۳ اينچ مي رسد و نمايشگر هدآپ دسپلي ۱۰٫۸ اينچي نيز موجود خواهد بود.
در مدل پرچم دار پلاتينيوم، ويژگي هايي همچون پوشش چرم به همراه تودوزي لوزي شکل مخصوص و راهنماي ProPilot به کار رفته است. اپل کارپلي وايرلس، مسيرياب ماهواره اي، پد شارژ وايرلس، سيستم صوتي Bose با ۱۰ بلندگو، روشنايي و… از ديگر ويژگي هاي تريم پلاتينيوم هستند.
در سيستم راهنماي پروپايلوت اکنون از رادارهايي با شعاع بيش تر استفاده شده و ديد دوربين عقب گسترش يافته است. شناسايي عابرين پياده و راهنماي ماندن در خط از جمله ويژگي هاي اين سيستم به شمار مي روند.
سيستم جديد کنترل حرکت بدنه نيز اکنون با همکاري سيستم انتقال قدرت به تمامي چرخ ها و حالت هاي مختلف رانندگي، ميزان سرعت و گشتاور ورودي به تمامي چرخ ها را کنترل مي کند تا فرمان پذيري بهتري در اختيار راننده قرار گيرد.
ويژگي هاي فني
قدرت نيسان روگ/ ايکس تريل جديد از پيشرانه ۲٫۵ ليتري ۴ سيلندر نيسان با کد PR25DD به دست مي آيد. اين پيشرانه تنفس طبيعي، ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نيوتن متر گشتاور توليد مي کند. انتقال قدرت نيز توسط جعبه دنده CVT به تمامي چرخ ها انجام مي پذيرد. بدين ترتيب، مصرف سوخت ترکيبي نيسان روگ به ۷٫۸ تا ۸٫۱ ليتر در هر ۱۰۰ کيلومتر مي رسد.
به گزارش «موتورترند»، نيسان روگ در بحث ظرفيت کشندگي بار با ۶۱۲ کيلوگرم توان، بدترين عملکرد را در ميان رقبا به جاي گذاشته است. قيمت نيسان روگ ۲۰۲۱ تاکنون مشخص نشده است. اين خودرو از فصل پاييز در تمامي نمايندگي هاي نيسان قابل سفارش خواهد بود.