بازار/افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو و کاهش عَرضه‎ی خودروسازان باعث رونق بیش‌ از پیش بازار خودروهای دست‌دوم شده است؛ تا جایی که بعضی افراد تنها با هدف سرمایه‌گذاری اقدام به خرید خودرو دست‌دوم می‌کنند. اما آیا همه‌ی این خودروها کاملا سالم هستند؟

امروز به سراغ آقای محمد میرموسی، کارشناس باسابقه خودرو آمده‌ایم تا تجربیات ایشان در مورد 4011 تجربه کارشناسی خودرو از ایشان بپرسیم.

  • سلام، لطفا خودتان را معرفی کنید.

من محمد میرموسی هستم و چند سال است که به کارشناسی خودروهای مختلف در شرکت همراه مکانیک مشغول هستم.

  • شما بهتر از من می‌دانید که اخیرا بازار خودروهای کارکرده خیلی داغ شده است. چند درصد این خودروها سالم هستند؟

اگر سری به سایت‌های آگهی خودرو بزنید می‌بینید که 80% فروشندگان خودرو مدعی هستند که خودرویشان کاملا سالم است، اما طبق آماری که من و همکارانم از 7 سال کار در همراه مکانیک به دست آورده ایم، از هر 4 خودرو کیلومترشمار 1 خودرو دست‌کاری شده است و یا مشاهده کرده‌ایم که بیش از 40% خودروها دارای رنگ‌شدگی هستند. این یعنی افراد باید در هنگام خرید خودرو محتاط باشند و بی‌گدار به آب نزنند.

  • در شرایط فعلی خریداران چگونه باید از سلامت خودرو مطمئن شوند؟

اگر خودرو توسط یک کارشناس متخصص و باتجربه از نظر فنی و بدنه و آپشن کارشناسی شود و قیمت مناسبی داشته باشد، می‌توانید آن را بخرید. البته بهتر است از کارشناس‌هایی کمک بگیرید که گزارش مکتوب و با ضمانت به شما می‌دهند، تا اگر آن کارشناس در بررسی خود اشتباه کرده بود بتوانید از او طلب خسارت کنید.

  • فرق کارشناسی شخصی با شرکتی چیست؟

مهم‌ترین مزیت کارشناسی شرکتی نسبت به شخصی این است که قابل پیگیری است. بعضی از شرکت‌ها مثل همراه مکانیک نیز به خریداران خودرو ضمانت کارشناسی و جبران خسارت می‌دهند تا هرگونه ریسک خرید خودرو دست‌دوم را به صفر نزدیک کنند. اگر از یک کارشناس شخصی استفاده کنید، چطور می‌خواهید در قبال اشتباه از او خسارت بگیرید؟!

  • چرا اینقدر روی تجربه کارشناس خودرو تاکید دارید؟

چون روش‌های کلاهبرداری روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و شناسایی بسیاری از موارد سخت است. کارشناسی که 1000 خودرو را بررسی کرده با کارشناسی که فقط 100 خودرو کارشناسی کرده، عملکرد بسیار متفاوتی دارد. مثلا تشخیص کیلومتر واقعی در بعضی خودروها فقط از روی میزان ساییدگی پدال قابل تشخیص است که کار هر کسی نیست. تفاوت بعضی آپشن‌های خاص با نوع فابریک آن‌ها نیز از عهده هر کارشناسی برنمی‌آید، زیرا بعضی افراد برای کسب سود بیشتر یک خودرو نیمه فول خریداری می‌کنند و با خریداری آپشن‌ها به صورت جداگانه آن را به جای خودرو فول جا می‌زنند.

  • با این وضعیتی که از بازار خودروهای دست‌دوم توصیف کردید، چقدر باید بگردیم تا خودروی کارشناسی‌شده و مناسب پیدا کنیم؟ چقدر باید هزینه کارشناسی بدهیم؟

آمار بازار نشان می‌دهد که هر فرد به طور میانگین باید بین 3 تا 5 خودرو را ببیند و کارشناسی کند تا یکی از آن‌ها را بخرد و این یعنی اگر هر دفعه خودتان بخواهید درخواست کارشناسی بدهید، باید حداقل 3 برابر بیشتر هزینه پرداخت کنید! این جدای از وقت شماست که باید برای جستجو کردن بین آگهی‌های مختلف و بازدید از خودروها صرف کنید.

به‌جای روش‌هایی که از قبل برای خرید خودرو می‌شناختید، می‌توانید به سراغ نمایشگاهی بروید که همه خودروهای آن از قبل کارشناسی شده‌اند و با ضمانت فروخته می‌شوند.

  • نمایشگاهی که همه خودروهای خود را کارشناسی کند؟! لطفا بیشتر توضیح دهید.

ما در همراه مکانیک چند سالی است که علاوه بر کارشناسی عادی خودرو، یک نمایشگاه از خودروهای کارشناسی‌شده را راه‌اندازی کرده‌ایم. با خرید از این نمایشگاه:

مشاوره رایگان خرید خودرو دریافت می‌کنید.

وقت خود را برای گشتن بین سایت‌های مختلف صرف نمی‌کنید.

در این شرایط کرونا با حداقل بازدید به خودرو دلخواه خود می‌رسید.

خودرو مورد نظر خود را با دو بار کارشناسی و ضمانت پرداخت خسارت 7 روزه خریداری می‌کنید.

قولنامه خودرو را توسط یک مشاور حقوقی به صورت رایگان می‌نویسید تا خیالتان از بابت مسائل حقوقی هم راحت باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید خودرو سفارشی از نمایشگاه همراه مکانیک روی این لینک کلیک کنید.