logo

معرفی خودروی کوچک و برقی جدید گریت وال

منبع
اسب بخار
بروزرسانی

اسب بخار/ به تازگي کمپاني چيني «گريت وال» از خودروي کوچک برقي خود با نام “ORA R2” پرده برداشته است که جديدترين محصول برقي اين کمپاني محسوب مي شود.

مدل ORA R2 در واقع طراحي ميني خودرو ORA R1 را ادامه مي دهد و روي پلتفرم جديد محصولات جديد و برقي گريت وال با نام ME ساخته شده است. همان طور که گفته شد مدل R2 سبک طراحي ديده شده در R1 را ادامه مي دهد، اما بسيار مدرن تر و زيباتر طراحي شده و همچنين R2  از نظر ابعاد از R1 بزرگ تر شده است. بنا بر اطلاعات رسمي منتشرشده نام نهايي اين مدل احتمالاً نام يک حيوان خواهد بود و R2 کد کارخانه اين محصول باقي مي ماند. اخيراً در آخرين محصول گريت وال با نشان «هاوال» شاهد آن بوديم که اين کمپاني نام “Big Dog”، به معناي سگ بزرگ، را براي اين محصول در نظر گرفت. گويا اين سبکِ جديد کمپاني براي نام گذاري محصولاتش است و بايد ديد نام چه حيواني براي ORA R2 در نظر گرفته مي شود.

 
بر اساس اطلاعات منتشرشده اين خودرو ۳۶۲۵ ميلي متر طول، ۱۶۶۰ ميلي متر عرض و ۱۵۳۰ ميلي متر ارتفاع دارد و با فاصله محوري ۲۴۹۰ ميلي متري در رده خودروهاي کوچک برقي قرار مي گيرد. در جلو اين خودرو طراحي مدرن و در عين حال ساده اي را مي بينيم. در قسمت پايين سپر طرح شبکه اي جلوپنجره را مي بينيم و در قسمت بالاي آن نشان “ORA” قرار گرفته است. چراغ هاي جلو و مه شکن ها طراحي کشيده و بيضي شکل دارند و ورودي شارژ اين خودرو در قسمت گلگير جلو قرار دارد.


 
وقتي مدل R2 را از نماي کناري بررسي مي کنيم متوجه نکته اي جالب خواهيم شد؛ امتداد بدنه پس از درها بسيار کوتاه است. به عبارت ديگر، بيش تر ابعاد اين خودرو را اتاق آن تشکيل داده است. در واقع گريت وال سعي کرده ابعاد اجزاي ديگر اين خودرو را کاهش دهد تا بتواند فضاي داخلي بيش تري را فراهم کند. مدل R2 طراحي مکعبي دارد، در حالي که، در مدل R1 طراحي نسبتاً کروي بود. در تصاوير رسمي و جديد اين خودرو رينگ هاي تراش خورده دورنگ و آلومينيومي ديده مي شود، اما در تصاويري که قبل تر از اين خودرو منتشر شده بود رينگ هاي بسته را ديده بوديم. پس احتمالاً اين خودرو با رينگ هاي متفاوتي عرضه خواهد شد. طراحي در عقب خودرو مثل ديگر اجزا بسيار ساده انجام شده و دو خط قرمزرنگ که در بالا و پايين شيشه عقب به سبکي مدرن قرار گرفته اند چراغ ترمز را تشکيل مي دهند. سپر عقب همانند سپر جلو طراحي ساده اي دارد و مه شکن ها در دو گوشه سپر و قسمت پايين قرار گرفته اند.

 
هنوز تصاوير رسمي از طراحي داخلي اين خودرو منتشر نشده است، اما، براساس تصاويري که پيش از اين منتشر شده بود، در داخل اين خودرو دو صفحه نمايش لمسي سيستم اطلاعات و سرگرمي و جلوآمپر را تشکيل مي دهند و تعويض دنده با انتخابگر دايره اي دنده انجام مي شود. در تصاوير جاسوسي‌اي که تا امروز از اين خودرو ديده بوديم، طراحي داخلي همانند طراحي بيروني اين خودرو ساده و مدرن انجام شده و اين خودرو از نظر امکانات در رده نسبتاً بالايي قرار مي گيرد. مدل R2 به پيشرانه برقي CATL مجهز است که نهايت قدرت ۴۸ اسب بخار را دارد و پيمايش اين خودرو با هربار شارژ حدود ۳۵۰ کيلومتر خواهد بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره