هیولای هیبریدی که ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد



باشگاه خبرنگاران/ طبق اطلاعات منتشر شده از شرکت Koenigsegg، خودرو لوکس Gemera قدرتي معادل ۱۷۰۰ اسب بخار دارد.
شرکت Koenigsegg يکي از شرکتهاي سوئيسي سازنده خودروهاي اسپورت است که در حال رقابت با شرکتهايي مثل استون مارتين، فراري و مک لارن است. به تازگي تصويري از خودرو جديد Koenigsegg در فضاي مجازي منتشر شده است که از نظر ظاهري بسيار خيره کننده خواهد بود. علاوه بر اين، شرکت سازنده اين خودرو اعلام کرده است که خودرو جديد اين شرکت که Gemera نام دارد، در نمايشگاه کاخ بلنهايم و در کنار مدلهاي جديد لوکس شرکتهاي لامبورگيني، استون مارتين و فراري به نمايش در ميآيد.
موتور استفاده شده در خودرو Gemera
شرکت Koenigsegg در خودرو Gemera نيز از همان پيشرانه موجود در خودرو Hypercar Regera استفاده کرده است که ميتواند در مدت ۱.۹ ثانيه از صفر تا ۶۲ مايل بر ساعت را پر کند و توان حداکثري اين موتور نيز ۲۵۰ مايل بر ساعت است. سيلندرهاي استفاده شده در اين موتور نسبتا کم حجم بوده و حدود دو ليتر بنزين در خود جاي ميدهند، علاوه بر اين موتور اين خودرو قابليت توربو شارژ داشته و قدرتي معادل ۶۰۰ اسب بخار براي محور جلو دارد.
موتور استفاده شده در اين خودرو Tiny Friendly Giant نام دارد که شرکت سازنده براي خودرو جديد خود آن را سفارشيسازي کرده و سعي کرده است عملکرد موتور آن را با توجه به هر چرخ و ميل لنگ، بهينه سازي کند که در نتيجه آن توان ۱۷۰۰ اسب بخاري در دو حالت محور جلو و عقب است. اين خودرو که موتوري هيبريدي دارد و در حالت الکتريکي حداکثر سرعت ۱۸۶ مايل در ساعت کار کند و در صورت روشن کردن خودرو در حالت بنزيني، موتور تا ۳۱ مايل اول را به صورت الکتريکي طي خواهد کرد.
آلايندههاي خروجي از خودرو Gemera
شرکت Koenigsegg سعي کرده است در اين خودرو آلاينده CO2 را به حداقل برساند و براساس تحقيقات انجام شده اين خودرو در حالت بنزيني آلاينده بسيار کم و در حالت الکتريکي هيچ آلايندهاي توليد نخواهد کرد. چرخهاي استفاد شده در اين خودرو نيز به نوعي طراحي شدهاند که کمترين ميزان استهلاک را در عين استفاده از بيشترين سطح لاستيک داشته باشند. فرمان استفاده شده در اين خودرو بسيار کوچکتر از ساير خودروهاي همرده آن در بازار است و راننده هنگام رانندگي با اين خودرو احساس ميکند پشت يک خودرو بسيار کوچکتر نشسته است.
نوع طراحي خودرو Gemera
در شيوه طراحي اين خودرو تلفيقي از ظاهر خودروهاي Regera و Agera ديده ميشود؛ در گذشته نيز نوعي ديگر از اين طراحي را در خودرو CC8S شاهد بوديم. چراغهاي جلويي اين محصول به صورت خطي و از نوع الايدي طراحي شدهاند. اين خودرو به صورت کوپه طراحي شده، اما داراي چهار صندلي اسپرت است که براي دسترسي نيازي به خم کردن صندليهاي جلويي نيست و درب خودرو به اندازه کافي پهن طراحي شده است.
دريچه جلوي اين خودرو به صورت پهن و گسترده طراحي شده است و جريان هوا به صورت مستقيم از دريچهها وارد و به احتمال بسيار زياد از دريچههاي قرار گرفته روي کاپوت، از آن خارج ميشوند. طبق اعلام شرکت Koenigsegg اين خودرو براي فروش در بازار جهاني طراحي شده و قرار نيست عرضه آن در کشوري خاص انجام شود؛ هرچند نبايد فراموش کرد که شرکت سازنده، صرفا ۳۰۰ نمونه از اين مدل را توليد کرده و به نوعي اين خودرو به يکي از لوکسترين خودروهاي جهان تبديل خواهد شد.