تیونینگ فورد کراون ویکتوریا با پیشرانه ۲۷ لیتری تانک!
اسب بخار/ يک خودرودوست سوئدي به تازگي «فورد کراون ويکتوريا»ي خود را با پيشرانه ۲۷ ليتري تانک تقويت کرده است.
فورد کراون ويکتوريا با بهره مندي از فضاي گسترده زير کاپوت خود، انتخاب هاي متعددي را در بحث تعويض پيشرانه پيش روي مالک خود مي گذارد. اکنون يک ماشينباز سوئدي پا را فراتر از تمامي تيونرها گذاشته و يک موتور ۲۷ ليتري ۱۲ سيلندر را براي کراون ويکتورياي خود درنظر گرفته است. «دنيل ورنر» در مصاحبه با نشريه “Road & Track” اذعان داشت که پيش از خريد خودرو، پيشرانه موردنظر را خريداري کرده بود.
او در ابتدا قصد خريداري پيشرانه ۳۷ ليتري «رولزرويس»، که مخصوص هواپيما طراحي شده بود را داشت، اما به دليل مشکلات فراوان جانمايي، پيشرانه ۲۷ ليتري ۱۲ سيلندر را انتخاب کرد. اين پيشرانه نيز توسط رولزرويس و مخصوص تانک هاي جنگ جهاني دوم طراحي شده بود. اين پيشرانه، که در تانک Cromwell نيروي زميني بريتانيا نصب شده بود، ۶۰۰ اسب بخار قدرت توليد مي کند.
ورنر سپس به سراغ خريد فورد کراون ويکتوريا رفته که مدت قابل توجهي در نيروي گشت پليس آمريکا به کار گرفته شده است. اين خودرو در حالت استاندارد ۲۲۴ اسب بخار قدرت توليد مي کند. ورنر تنها به نصب پيشرانه تانک بسنده نکرده و قدرت موتور ۲۷ ليتري خود را با انجام تغييراتي همچون نصب دو توربوشارژر و ECU جديد تا ۲۵۰۰ اسب بخار افزايش داده است.
انتقال قدرت نيز از طريق جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتيک TH400 «شورولت» به چرخ هاي عقب صورت مي گيرد. به منظور نصب صحيح پيشرانه، قسمت هاي متعددي از فضاي زير کاپوت و فايروال خودرو بريده شده تا فضاي کافي به وجود آيد. همچنين در پروسه نصب پيشرانه از قطعات افترمارکت فراواني از جمله قسمت جلوي شاسي وانت شورولت C10 استفاده شده است. به گفته ورنر، انتخاب پيشرانه تانک براي تقويت خودرويي با ۲۵۰۰ اسب بخار چندان ايده عاقلانه اي به شمار نمي رود و وي به دليل علاقه شخصي خود اين کار را انجام داده است.