اسب بخار/ برای سال ها مدل های اصلی «مازراتی» از پیشرانه های «فراری» تغذیه می شدند و حالا، که پایان قرارداد فراری و مازراتی نزدیک است، کمپانی مازراتی پیشرانه ساخت خودش را رونمایی کرده است.

پیش تر اعلام شده بود مدل “MC20” مازراتی، که به زودی رونمایی خواهد شد، از یک موتور V6 جدید بهره می برد که تولید خود مازراتی خواهد بود و حالا کمپانی جزییات این موتور را، که موسوم به Nettuno است،در رسانه ها منتشر کرده است. پیشرانه ۳ لیتری تویین توربو V6، که با الهام از موتورهای فرمول ۱ ساخته شده، با روغن کاری مدرن و شمع های دوگانه عملکرد فوق العاده ای ارائه می دهد و دور موتور تا ۸۰۰۰ دور در دقیقه را دارد.

 
در مدل MC20 این موتور ۶۲۱ اسب بخار را در ۷۵۰۰ دور در دقیقه ارائه می دهد و خروجی ۷۳۰ نیوتن متری را در دور ۳۰۰۰ دور در دقیقه دارد. با این اعداد این موتور خروجی ۲۰۷ اسب بخار در هر لیتر از حجم را دارد که خروجی بسیار بالایی است. این موتور در مرکز تحقیقات و نوآوری مازراتی طراحی شده است و در کارخانه همان بخش تولید خواهد شد. در حال حاضر، تمرکز مازراتی در بخش احداث خط رنگ مدل MC20 است و به نظر باید به زودی رونمایی این خودرو انجام شود.

 
افزون بر مدل MC20، احتمالاً این موتور را در جایگزین «گرن توریزمو» و نسل های بعد «لوانته» و «تروفئو» خواهیم دید، چرا که در این خودروها موتور V8 فراری به کار رفته است و پس از این باید منتظر موتور V6 مازراتی باشیم. البته انتظار می رود مازراتی در این خودروها موتور را تا حدی ضعیف کند و در گرن توریزمو خروجی ۵۴۲ اسب بخار و در لوانته ۵۲۳ اسب بخار را داشته باشیم.

 
هنگامی که اعلام شد قرارداد مازراتی و فراری رو به اتمام است و تمدید نخواهد شد، بسیاری از علاقه مندان به این نشان نگران شدند اما با رونمایی از این پیشرانه جدید، با نام Nettuno، می بینیم که این موتور با قدرتی مشابه موتورهای فراری و حتا شاید پرسر و صداتر از آن عمل کند.

 
برقی سازی محصولات، مهم ترین هدف مازراتی در سال های پیشِ روست و باید دید این موتور در کنار یک موتور برقی چه عملکردی را در یک سوپر اسپرت با نشان مازراتی رقم خواهد زد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar