رقابت درگ جذاب میان نیسان جی تی آر و پورشه ۹۱۱ توربو S
اسب بخار/ در اين مطلب به بررسي ويديويي رقابت «پورشه ۹۱۱ توربو S» استاندارد در مقابل «نيسان GT-R» تقويت شده با ۷۰۰ اسب بخار قدرت مي پردازيم.
در رقابت درگي که امروز به آن خواهيم پرداخت، دو خودروي نيسان جي تي آر تقويت شده با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و پورشه ۹۱۱ توربو S با ۵۷۲ اسب بخار قدرت در مقابل هم صف آرايي مي کنند. هر دو خودرو از پيشرانه ۳٫۸ ليتري ۶ سيلندر تويين توربو بهره مي برند، با اين تفاوت که پيشرانه نيسان از نوع V6 و پيشرانه پورشه از نوع ۶ سيلندر تخت است. با وجود اين که نسل جديد پورشه ۹۱۱ توربو S نيز معرفي شده، اما خودروي حاضر در رقابت از نسل ۹۹۱٫۲ انتخاب شده است.
پيشرانه اين مدل ۵۷۲ اسب بخار قدرت و گشتاور خارق العاده ۷۰۰ نيوتن متر را توليد مي کند. گشتاور پيشرانه در حالت اوربوست، که ۲۰ ثانيه طول مي کشيد، به ۷۵۰ نيوتن متر مي رسد. در سوي ديگر، نيسان جي تي آر، بسته به سال توليد، قدرتي بين ۴۸۰ تا ۵۶۵ اسب بخار و گشتاوري بين ۵۸۳ تا ۶۳۳ نيوتن متر توليد مي کند. با اين وجود، نيسان جي تي آر موجود در اين رقابت تقويت شده و اکنون ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۰ نيوتن متر گشتاور توليد مي کند. انتقال قدرت در هر دو خودرو به تمامي چرخ ها صورت مي گيرد. در بحث وزن، پورشه ۹۱۱ توربو S خودرويي سبک تر محسوب مي شود.
نيسان جي تي آر ۱۷۲۵ کيلوگرم وزن دارد، در حالي که، وزن پورشه ۹۱۱ توربو S به ۱۶۲۳ کيلوگرم مي رسد. رقابت سرعت گيري سه بار از حالت سکون برگزار مي شود که هر کدام نتايج جالبي به همراه دارد. پس از رقابت اول، راننده پورشه متوجه خاموش بودن دکمه Porsche Sport Response مي شود که حالت اوربوست را فعال مي کند. از رقابت دوم، پورشه با حالت اوربوست آغاز به حرکت مي کند که نتيجه رقابت را به طور کلي تغيير مي دهد. اکنون شما را به ديدن ويديوي اين رقابت دعوت مي کنيم.