دوج چارجر هلکت ردآی با ۷۹۷ اسب بخار قدرت رونمایی شد
اسب بخار/ يک سال پس از معرفي «چلنجر ردآي» (Redeye)، اکنون شرکت «دوج» از مدل «چارجر ردآي» با ۷۹۷ اسب بخار رونمايي کرده است.
محصولات شرکت دوج (با تلفظ صحيح انگليسي داج) در ميان طرف داران خودروهاي عضلاني آمريکايي از جايگاه ويژه اي برخوردارند.
اکنون شرکت دوج سبد محصولات خود براي سال ۲۰۲۱ را ارتقا داده و تمامي مدل هاي خود را با قدرت مجموع ۸۹۵۰ اسب بخار رونمايي کرده است. در ميان محصولات دوج، نام دو مدل جديد چارجر ردآي و چلنجر سوپر استاک از بقيه بيش تر توجه علاقه مندان را به خود جلب کرده است.
ويژگي هاي فني دوج چارجر SRT هلکت ردآي
سدان محبوب آمريکايي ها، يعني دوج چارجر، اين بار از هميشه قدرتمندتر شده است. اين خودرو اکنون از پيشرانه ۶٫۲ ليتري سوپرشارژ، که پيش از اين در مدل چلنجر ردآي نصب شده، بهره مي برد. قدرت اين پيشرانه به ۷۹۷ اسب بخار و گشتاور آن به ۹۵۸ نيوتن متر مي رسد. در نتيجه، چارجر ردآي را بايد به عنوان قدرتمندترين و سريع ترين سدان تاريخ خودروسازي جهان معرفي کرد.
سرعت گيري صفر تا ۹۶ کيلومتر بر ساعت خودرو در زماني نزديک به ۳٫۵ ثانيه انجام مي گيرد و بيشينه سرعت به رقم قابل توجه ۳۲۶ کيلومتر بر ساعت مي رسد. به گفته مسئولان شرکت دوج، چارجر ردآي مسير ۴۰۰ متري درگ را در زمان ۱۰٫۶ ثانيه و سرعتي بيش از ۲۰۷ کيلومتر بر ساعت طي مي کند که در نوع خود قابل تحسين است.
انتقال قدرت در چارجر ردآي به وسيله جعبه دنده ۸ سرعته خودکار به چرخ هاي عقب صورت مي گيرد. دوج از برخي قطعات سخت افزاري مدل «ديمن» در چارجر ۲۰۲۱ استفاده کرده که از جمله آن ها مي توان به سوپرشارژر حجيم تر، پيستون ها و شاتون هاي قدرتمندتر، مجموعه سوپاپ هاي سختکاري شده، سيستم انژکتور جديد، مبدل گشتاور جديد و سيستم روغن کاري بهبود يافته اشاره کرد.
مهندسان دوج از سيستم پاور چيلر براي خنککاري بيش تر پيشرانه استفاده کرده اند. در اين سيستم از هواي خنک سيستم تهويه کابين به منظور کاهش دماي پيشرانه و منيفولد ورودي استفاده مي شود. يکي ديگر از ويژگي هاي جديد چارجر ردآي، استفاده از سيستم Race Cooldown است. در اين سيستم با استفاده مداوم از فن و پمپ سيرکوله، پيشرانه در دماي بهينه کار مي کند و بهترين عملکرد را ارائه مي دهد. راننده مي تواند دماي مايع خنککننده را به صورت لحظه اي در نمايشگر کابين مشاهده نمايد.
طراحي بدنه
دوج چارجر SRT Hellcat Redeye از نظر طراحي بدنه نيز به روزرساني شده و از کيت بدنه وايد بادي بهره مي برد. اين کيت شامل گلگيرها و سپرهاي عريض تر در قسمت جلو و عقب و بال عقب مي شود.
افزون بر اين، رينگ هاي سبک وزن ۲۰×۱۱ به همراه لاستيک هاي عريض ۳۰۵/۳۵ ميلي متري بر جذابيت ظاهري چارجر ردآي افزوده است. طراحي کاپوت خودرو نيز تغيير يافته و از ورودي هاي هواي جديد بهره مي برد.
کابين
در کابين خودرو از صندلي هاي اسپرت با پوشش چرم لاگونا استفاده شده که بخشي از آن با پوشش آلکانتراي آپشنال قابل سفارش است. صندلي ها و کنسول خودرو با دوخت نقره اي رنگ مزين شده اند و تريم کرومي در قسمت هاي مختلف ديده مي شود. نشان هاي SRT Hellcat Redeye نيز در بخش هاي مختلف به کار رفته است.
از جمله ادوات استاندارد دوج چارجر هلکت ردآي مي توان به سيستم تعليق سازگار، راهنماي شروع حرکت، سيستم Torque Reserve، که پيش از گاز دادن منيفولد ورودي را تغذيه مي کند، و ويژگي Line Lock، که براي انجام برن اوت طراحي شده است، اشاره کرد.
ثبت سفارش براي دوج چارجر هلکت ردآي از پاييز سال ۲۰۲۰ ممکن خواهد بود و اولين نمونه ها از اوايل سال ۲۰۲۱ به دست مشتريان تحويل داده مي شود.