اسب بخار/ شرکت «اشکودا»، که تحت مالکیت گروه «فولکس واگن» قرار دارد، از سدان «اکتاویا RS» با پیشرانه های بنزینی و دیزلی رونمایی کرده است.

اوایل سال ۲۰۲۰ بود که شرکت اشکودا از مدل پلاگین هیبریدی «اکتاویا RS Iv» رونمایی کرد. اکنون نوبت به مدل های بنزینی و دیزلی این خودرو رسیده که در دو نوع واگن و لیفت بک رونمایی شوند.

مشخصات فنی
در مدل بنزینی اشکودا اکتاویا RS از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر TSI توربوشارژ با ۲۴۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور استفاده شده است. بیشینه گشتاور بین دورهای ۱۶۰۰ تا ۴۳۰۰ RPM به دست می آید و انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستی انجام می گیرد.

جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه DSG نیز به صورت آپشنال قابل سفارش است. با استفاده از جعبه دنده دوکلاچه، سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خودرو در مدت ۶٫۷ ثانیه انجام می گیرد که ۰٫۶ ثانیه از مدل PHEV سریع تر است. بیشینه سرعت نیز به صورت الکترونیکی در ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

در مدل دیزلی از پیشرانه ۲ لیتری TDI توربو دیزل با ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده شده است. این مدل منحصراً از جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه بهره می برد و به صورت آپشنال امکان سفارش سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها نیز موجود است. با استفاده از سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها، سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت اشکودا اکتاویای RS دیزلی به ۶٫۸ ثانیه می رسد.

از نظر ظاهری، تمامی نسخه های اشکودا اکتاویا RS از کیت بدنه اسپرت بهره می برند. از جمله ویژگی های خاص نسخه RS می توان به سپرهای مخصوص، جلوپنجره و ورودی های هوای تیره، رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی منحصر به فرد، مه شکن های جدید و کلیپرهای ترمز قرمزرنگ اشاره کرد. چراغ های جلو نیز به صورت استاندارد از نوع LED ماتریکس هستند.

کابین
در قسمت داخلی خودرو از پوشش تیره استفاده شده است. بخش های مختلفی از جمله فرمان چرمی سه شاخه، تریم آلکانترا، صندلی های اسپرت استاندارد و دوخت اسپرت، ظاهر نسخه RS را از سایر مدل های اکتاویا متمایز می سازد. دو نمایشگر بزرگ برای سیستم سرگرمی و پشت آمپر دیجیتالی نیز از نکات قابل توجه کابین به شمار می روند.

در تمامی مدل های اشکودا اکتاویا RS از سیستم فرمان پذیری progressive steering و شاسی اسپرت با سیستم تعلیق مالتی لینک استفاده شده است. این نوع سیستم تعلیق ۱۵ میلی متر از ارتفاع خودرو را کاهش می دهد. سیستم کنترل دینامیک شاسی فعال نیز به صورت آپشنال قابل سفارش است. افزون بر این، در مدل های TSI امکان سفارش دیفرانسیل لغزش محدود با بسته کلاچ های تر وجود دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar