نماد آخرین خبر

اشکودا اکتاویا RS 2021 رونمایی شد

منبع
اسب بخار
بروزرسانی

اسب بخار/ شرکت «اشکودا»، که تحت مالکيت گروه «فولکس واگن» قرار دارد، از سدان «اکتاويا RS» با پيشرانه هاي بنزيني و ديزلي رونمايي کرده است.

اوايل سال ۲۰۲۰ بود که شرکت اشکودا از مدل پلاگين هيبريدي «اکتاويا RS Iv» رونمايي کرد. اکنون نوبت به مدل هاي بنزيني و ديزلي اين خودرو رسيده که در دو نوع واگن و ليفت بک رونمايي شوند.

مشخصات فني
در مدل بنزيني اشکودا اکتاويا RS از پيشرانه ۲ ليتري ۴ سيلندر TSI توربوشارژ با ۲۴۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نيوتن متر گشتاور استفاده شده است. بيشينه گشتاور بين دورهاي ۱۶۰۰ تا ۴۳۰۰ RPM به دست مي آيد و انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستي انجام مي گيرد.


جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه DSG نيز به صورت آپشنال قابل سفارش است. با استفاده از جعبه دنده دوکلاچه، سرعت گيري صفر تا ۱۰۰ کيلومتر بر ساعت خودرو در مدت ۶٫۷ ثانيه انجام مي گيرد که ۰٫۶ ثانيه از مدل PHEV سريع تر است. بيشينه سرعت نيز به صورت الکترونيکي در ۲۵۰ کيلومتر بر ساعت محدود شده است.

در مدل ديزلي از پيشرانه ۲ ليتري TDI توربو ديزل با ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نيوتن متر گشتاور استفاده شده است. اين مدل منحصراً از جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه بهره مي برد و به صورت آپشنال امکان سفارش سيستم انتقال قدرت به تمامي چرخ ها نيز موجود است. با استفاده از سيستم انتقال قدرت به تمامي چرخ ها، سرعت گيري صفر تا ۱۰۰ کيلومتر بر ساعت اشکودا اکتاوياي RS ديزلي به ۶٫۸ ثانيه مي رسد.

از نظر ظاهري، تمامي نسخه هاي اشکودا اکتاويا RS از کيت بدنه اسپرت بهره مي برند. از جمله ويژگي هاي خاص نسخه RS مي توان به سپرهاي مخصوص، جلوپنجره و ورودي هاي هواي تيره، رينگ هاي ۱۸ اينچي آلومينيومي منحصر به فرد، مه شکن هاي جديد و کليپرهاي ترمز قرمزرنگ اشاره کرد. چراغ هاي جلو نيز به صورت استاندارد از نوع LED ماتريکس هستند.

کابين
در قسمت داخلي خودرو از پوشش تيره استفاده شده است. بخش هاي مختلفي از جمله فرمان چرمي سه شاخه، تريم آلکانترا، صندلي هاي اسپرت استاندارد و دوخت اسپرت، ظاهر نسخه RS را از ساير مدل هاي اکتاويا متمايز مي سازد. دو نمايشگر بزرگ براي سيستم سرگرمي و پشت آمپر ديجيتالي نيز از نکات قابل توجه کابين به شمار مي روند.

در تمامي مدل هاي اشکودا اکتاويا RS از سيستم فرمان پذيري progressive steering و شاسي اسپرت با سيستم تعليق مالتي لينک استفاده شده است. اين نوع سيستم تعليق ۱۵ ميلي متر از ارتفاع خودرو را کاهش مي دهد. سيستم کنترل ديناميک شاسي فعال نيز به صورت آپشنال قابل سفارش است. افزون بر اين، در مدل هاي TSI امکان سفارش ديفرانسيل لغزش محدود با بسته کلاچ هاي تر وجود دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره