برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خودروهای کم‌مصرف با موتور سه سیلندر تولید می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
خودروهای کم‌مصرف با موتور سه سیلندر تولید می‌شود

ايرنا/ معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ريزي اين وزارتخانه براي توليد خودروهاي کم مصرف با موتور سه سيلندر خبر داد.

«مهدي صادقي نيارکي» در جريان بازديد اعضاي کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي از گروه صنعتي ايران خودرو در پاسخ به ايرنا افزود: طراحي و توليد اين موتورها در راستاي رعايت مسائل زيست محيطي و استاندارد پيگيري مي شود و در اين زمينه هر دو خودروساز بزرگ کشور طرح و برنامه داشته و بخش خصوصي نيز سرمايه‌گذاري کرده است.
به گفته اين مقام مسوول، سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران نيز به دنبال پيگيري اين موضوع است که موتور ياد شده پس از بهينه سازي و توليد روي خودروهاي موجود، سوار شده و استفاده شود.


 وي در خصوص برنامه ريزي اين وزارتخانه براي توليد خودروي ارزان پس از کنار گذاشته شدن پژو ۴۰۵ و پرايد از خط توليد، يادآور شد: خودروهاي جايگزين هريک از اين دو خودرو چند سالي است که در بازار وجود داشته و در حال تردد در خيابان ها و جاده هاي کشور هستند، به طوري که پلتفرم ايکس ۱۰۰ (پرايد) با پلتفرم x۲۰۰ (محصولات تيبا، ساينا و فيس‌ليفت‌هاي آنها) جايگزين شده و در گروه ايران خودرو نيز سمند و پژو پارس جايگزين پژو ۴۰۵ مي شوند که ساليان سال است توليد مي شوند.
معاون امور صنايع وزارت صنعت خاطرنشان کرد: در اين حوزه پلتفرم ها و خودروها با قيمت مناسب و مدل هاي مختلف موجود است که به بازار عرضه مي شوند.
به گفته اين مقام مسوول، هرچقدر آپشن ها و امکانات خودروها به ويژه در حوزه الکترونيکي بيشتر شود، قيمت بالاتري خواهند داشت، اما اثر خودروهاي داخلي در کلاس اقتصادي توليد مي شوند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره