نماد آخرین خبر

رمز گشایی پیرلی از ترکیدن پی در پی لاستیک ها در فرمول یک بریتانیا

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی
رمز گشایی پیرلی از ترکیدن پی در پی لاستیک ها در فرمول یک بریتانیا

خودرو بانک/ بالاخره شرکت لاستيک سازي پيرلي نظرش را در رابطه با علت پنچر شدن لاستيک هاي فرمول يک خود در مسابقه بريتانيا هفته گذشته را اعلام کرد. بر اساس اين بيانيه نيروهاي وارده بر لاستيک عامل پنچر شدن آنها تشخيص داده شده اند. پيرلي اين نيروها را اينگونه توصيف کرد "بزرگترين نيرويي که تا کنون ديده ايم"

مسابقه بريتانيا روند کسل کننده ايي را در دورهاي پاياني داشت و هيچ راننده ايي توانايي تهديد رانندگان برتر را نداشت تا لحظه ايي که به يک باره لاستيک خودرو مرسدس والتري بوتاس دچار پنچري شد و پس او کارلوس ساينز و لوئيس هميلتون نيز به همين سرنوشت دچار شدند.

از جمع سه نفري که دچار حادثه لاستيک شدند تنها لوئيس هميلتون بود که تغييري در رده اش نداشت و توانست خود را با سه چرخ به خط پايان برساند و پيروز مسابقه شود. اما از سوي ديگر والتري بوتاس و کارلوس ساينز از رده دوم و چهارم به خارج محدوده امتياز گيري پرتاب شدند.

بلافاصله پس از مسابقه تحقيقات پيرلي بر روي اتفاق عجيبي که براي هر ۲ خودرو مرسدس و خودرو مکلارن رخ داده بود آغاز شد و پيرلي نتيجه گرفته است که نيروهاي وارده بر لاستيک بيش از توان لاستيک ها بوده و اين فشار ها در مدت بسيار طولاني بر لاستيک اعمال مي‌شده است. شرکت لاستيک سازي پيرلي در بيانيه رسمي خود بيان کرده است که:

پيرلي تجزيه و تحليل اوليه خود را در رابطه با لاستيک هاي مورد استفاده در مسابقه هفته گذشته پيست سيلورستون به پايان رسانده است. بر اساس اين تحقيقات علت خرابي و پنچر شدن لاستيک هاي توليدي ما در پايان هفته گذشته که طي آن هر دو خودرو مرسدس و يک خودرو از مکلارن دچار آسيب ديدگي شدند، مشخص شده است.

دليل اصلي، مجموعه ايي از اتفاقاتي است که داخل پيست رخ داده بود و بر اساس اين اتفاقات تيم ها تصميم گرفتند تا از ست دوم لاستيک هاي خود به مدت ۴۰ دور استفاده کنند. تعداد دوري که برابر سه چهارم طول کلي مسابقه است آن هم در يکي از سخت ترين پيست هاي فصل. اين زمان کارکرد طولاني به همراه خودروهايي که تا به امروز سريعترين هاي فرمول يک هستند( زمان پول پوزيشن امسال ۱.۲ ثانيه سريعتر از خودروهاي ۲۰۱۹ بوده است) باعث شده تا دور هاي پاياني مسابقه بريتانيا چالش برانگيز شود. نيروهايي که بر لاستيک ها وارده شده بيشترين فشاري است که تا کنون ديده ايم. نتيجه اين فشارها به علاوه سريعترين خودروهاي تاريخ فرمول يک چيزي نخواهد بود جز از هم پاشيدگي ساختار لاستيک.

در پيست سيلورستون لاستيک هاي جلو هميشه دچار سايش بيشتري هستند اما اين بار تعداد دور بالاي استفاده از لاستيک و فشار زيادتري که خودروها نسبت به سال گذشته بر لاستيک وارد مي‌کنند باعث شد تا لاستيک ها در دورهاي پاياني دچار استرس شوند و يکپارچگي ساختاري خود را از دست بدهند.

پيرلي اعلام کرده است براي مسابقه دوم سيلورستون که مصادف است با هفتادمين سالگرد برگزاري مسابقات فرمول يک ، لاستيک هاي c2 c3 c4 را انتخاب کرده است که نسبت به انتخاب هاي هفته گذشته يه درجه نرمتر هستند. همچنين لاستيک هاي مصرف شده مورد بررسي قرار خواهند گرفت تا کارخانه پيرلي بتواند افزايش حداقلي فشار و استرس بر لاستيک را ايجاد کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره