تویوتا کمری ۲۰۲۱ رونمایی شد
اسب بخار/ به تازگي «تويوتا» از نسل جديد «کمري» با تغييرات ظاهري اندک و تغييرات وسيع در بحث ايمني و تکنولوژي رونمايي کرده است.
در تويوتا کمري جديد، نسخه ۲٫۵ از نسل جديد سيستم ايمني تويوتا را داريم که از آخرين به روزرساني هاي کمپاني در بحث ايمني بهره مي برد. همچنين تريم جديد XSE براي نسخه هيبريد کمري اضافه شده است و تغييراتي اندک را در ظاهر داريم که مجموعه تغييرات ذکرشده باعث مي شود کمري، که حالا نزديک به ۴۰ سال قدمت دارد، به پرفروش بودن خود در بازار ادامه دهد. با وجود اين که سليقه بازار در اين سال ها به سمت کراس اوورها رفته است اما هنوز هم سدان هاي محبوبي مثل کمري فروش خوبي را دارند و تويوتا با معرفي نسل جديد اين خودرو مي خواهد اين فروش خوب تداوم داشته باشد.
نسخه ۲٫۵ سيستم ايمني کمري به صورت استاندارد در تمام تريم هاي کمري ۲۰۲۱ قرار دارد و اين سيستم، نسبت به نسخه قديمي، کيفيت بالاتري را در دوربين ها ارائه مي دهد و حساسيت رادارها در آن به خوبي ارتقا يافته است. اين سيستم در قسمت هايي مثل سيستم پيشگيري از تصادف، کروزکنترل تطبيق پذير، سيستم کنترل خطوط و… بهبود قابل توجهي داشته است. کمپاني تويوتا اعلام کرده که جديدترين نسخه از سيستم ايمني خود را با کمري ۲۰۲۱ رونمايي کرده است، اما به زودي اين سيستم را در تمام خودروهاي آينده اين کمپاني خواهيم ديد.
در تمام تريم ها تغييرات ظاهري هم داريم. در تريم هاي SE و XSE جلوپنجره اسپرت تري را با طرح لانه زنبوري داريم و در تريم هاي LE و XLE ورودي هاي هواي زيرين متفاوت شده است. همچنين يک رنگ آبي جديد براي کمري ۲۰۲۱ قابل سفارش است و در نسخه TRD امکان سفارش کمري با سقف مشکي فراهم است.
درون کابين صفحه نمايش ۷ يا ۹ اينچي، مشابه آن چه در راو۴ ديده مي شد، داريم که سيستم اطلاعات و سرگرمي را در دسترس قرار مي دهد. طرح چرم استفاده شده در داخل تغيير کرده است و در تريم XLE طراحي جذابي در الگوي چرم به کار رفته ديده مي شود.
مثل قبل همچنان سه گزينه براي سفارش موجود است. پيشرانه ۲٫۵ ليتر ۴ سيلندر خروجي ۲۰۲ تا ۲۰۶ اسب بخار قدرت و ۲۴۶ تا ۲۵۲ نيوتن متر گشتاور را، بسته به تريم و سيستم انتقال قدرت، ارائه مي دهد. همين موتور در نسخه هيبريد با موتور الکتريکي به صورت تلفيقي ۲۰۸ اسب بخار قدرت دارد. پيشرانه ۳٫۵ ليتري V6 با قدرت ۳۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۶۲ نيوتن متر نيز قابل سفارش است. در نسخه هيبريد قدرت از طريق جعبه دنده CVT به چرخ ها منتقل مي شود، اما در باقي نسخه ها انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتيک صورت مي گيرد.
تريم L در کمري جديد حذف شده و جاي خود را به تريم LE داده است و ديگر تريم ها XLE، SE، SE Nightshade، XSE و TRD هستند. نسخه جذاب و اسپرت TRD با کيت آيروديناميک جديد، خروجي هاي اگزوز دوگانه و خطوطي قرمزرنگ، از نظر ظاهري کاملاً متمايز از ديگر نسخه هاست.
تويوتا با رونمايي از کمري جديد به جنگ خودروهايي مثل هوندا آکورد و مزدا ۶ در آمريکا مي رود و انتظار مي رود براي آنان که هنوز به سدان هاي خانوادگي علاقه دارند انتخاب جذابي باشد.