آشنایی با سیستم پیشرفته واقعیت افزوده مرسدس بنز S کلاس


اسب بخار/ اکنون و در هشتمين ماه از سال 2020 ميلادي، کمتر از يک ماه ديگر تا رونمايي رسمي از جديدترين نسخه از خودروي S کلاس مرسدس بنز مانده است. خودروساز آلماني ميخواهد تا قبل از رونمايي اين خودروي خوشچهره، قسمتهايي فن آورانه و جذاب از محصول تازهوارد خود را به نمايش بگذارد. توجه مرسدس براي اين معرفي پيش از رونمايي اصلي نيز به فنآوريهاي مدرني معطوف شده است که هر خودرويي آنها را ندارد.
از قبل نيز ما با سيستم حيرتانگيز موسوم به MBUX مرسدس بنز آشنا شده بوديم. با رونمايي اوليه از اين سيستم مدرن، سيستمهاي هد-آپ ديسپلي (AR-HUD)، بر روي رقيب سري 7 بي ام و به نمايش درآمدند و اکنون نيز ميتوانيم قسمتهاي بيشتري از اين سيستم را نظارهگر باشيم.
همانگونه که از نام AR-HUD نيز برميآيد، تمرکز اصلي اين سيستم بر روي مواردي مانند واقعيت افزوده (augmented reality) براي ايجاد يک تجربه جديدتر در سرنشينان است.
همانگونه که از تصاوير نيز برميآيد، اين سيستم واقعيت افزوده ميتواند بر روي شيشه خودرو براي راننده، اطلاعاتي مانند فاصله از خودروي جلويي را با قسمتهاي رنگي، در هنگام پيچيدن، مشخص کند. درواقع هنگاميکه سيستم ناوبري خودرو روشن باشد، اين سيستم ميتواند اطلاعات بيشتري را در اختيار راننده قرار دهد. يکي ديگر از موارد نشاندهنده توسط اين سيستم، نماد متغير براي رسيدن به مقصد است که هرچه خودرو به مقصد نزديکتر شود، اين نماد نيز بزرگتر ميشود.
همچنين جداي اين سيستم واقعيت افزوده، آخرين نسخه از مرسدس بنز S کلاس، با 5 صفحهنمايش در کابين خود، همراه خواهد شد. اين صفحهها شامل صفحه بزرگتر در وسط کنسول خودرو نيز ميشوند. درواقع اين تعداد از صفحهنمايش، ميتواند بهخوبي اين مسئله را روشن کند که چرا در جديدترين نسخه از S کلاس، مرسدس بنز تعداد 27 کليد فيزيکي را حذف کرده است.
يکي ديگر از جذابيتهاي تکنولوژيک اين سيستم، موارد و اطلاعاتي است که راننده خودرو ميتواند بدون داشتن عينک سهبعدي، آنها را در صفحهنمايش جلويي خود مشاهده کند. درواقع در يک جمله بايد گفت که داخل کابين مرسدس S کلاس جديد و فنآوريهاي جذاب بهکاررفته در آنها، تلفيقي مدرن از ديجيتال و کليدهاي فيزيکي است.