برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فورد موستانگ Mach-E 1400 با قدرت استثنایی 1400 اسب بخار

منبع
چرخان
بروزرسانی

چرخان/ شرکت فورد به‌تازگي، از تيزري رونمايي کرده است که در آن قدرت سرسام‌آور و هيجان‌انگيز نسخه پرفورمنس از شاسي‌بلند Mach-E موستانگ را به نمايش مي‌گذارد. درواقع اگرچه از قبل نيز مشخص‌شده بود که قرار است اين نسخه خاص، با همکاري زيرمجموعه اين شرکت آمريکايي يعني فورد پرفورمنس و آر تي آر وهيکلز (RTR Vehicles) ساخته شود اما هيچ‌کس هيچ ايده يا نظري در مورد ظاهر خيره‌کننده يا قدرت فوق‌العاده اين نسخه تازه‌وارد، نداشته است؛ اما حالا دانسته‌هاي ما در مورد اين شاهکار هنري و صنعتي، کامل شده است.

درواقع نکته جالب ماجرا اينجاست که فورد اعلام کرده است، اين خودرو به‌عنوان يک نسخه نمونه اوليه يا همان پروتوتايپ، با استفاده از هفت موتوربرقي خو، مي‌تواند قدرت سرسام‌آور 1,400 اسب بخار را به زير پاي راننده جسور خود، منتقل کند. اين درست معناي تجارت و مهندسي، در کنار يکديگر است.

 اگرچه اين 1400 اسب بخار، از روي همان موستانگ کبرا جت 1400 (Mustang Cobra Jet) الهام گرفته است که اوايل سال جاري ميلادي از طرف اين شرکت رونمايي شده بود اما بايد گفت که اين نسخه جديد، حتي از آن مورد نيز تهاجمي‌تر است. درواقع فورد با استفاده از مواد کامپوزيتي ارگانيک فيبر در قسمت کاپوت Mach-E، توانسته تا وزن نهايي خودرو را کاهش داده و از اين طريق به افزايش سرعت آن، کمک کند.

آقاي رآن‌هايزا (Ron Heiser)، مهندس ارشد برنامه‌ريزي خودروي Mach-E در مورد اين محصول تازه‌وارد مي‌گويد: «اين خودروي تازه‌وارد قرار است لذت رانندگي را يک جا، به کام راننده بريزد. اگرچه تمامي موستانگ هاي قبل از آن نيز همان لذت را براي راننده ايجاد مي‌کردند اما بايد بگويم که Mach-E 1400 به معناي واقعي کلمه ديوانه‌تر از تمام موستانگ هاي ديگر است.»

درواقع فورد اين خودرو را به‌گونه‌اي طراحي کرده است که 3 موتوربرقي در قسمت جلو و 4 موتور نيز در قسمت عقب آن قرارگرفته و قدرت را از طريق محور عقب، به لاستيک‌ها منتقل کنند. البته نکته حيرت‌انگيز در مورد اين خودروي پروتوتايپ اين است که مهندسان براي سنجش بهترين حالت و بالاترين سرعت و قدرت، آن را در سه حالت چرخ جلو محرک (FWD)، چرخ عقب محرک (RWD) و تمام چرخ محرک (AWD) نيز طراحي کرده‌اند.

بهينه‌سازي‌هاي گسترده و خارق‌العاده درزمينهٔ آيروديناميک نيز به‌گونه‌اي انجام‌شده است تا مهندسان اطمينان حاصل کنند اين خودروي شاسي‌بلند با سرعت و قدرت بالا، مي‌تواند در پيچ‌ها، با اطمينان بالا دريفت کرده و به مسير خود ادامه دهد.

بر اساس گفته‌هاي آقاي هايزا، اکنون وقت آن رسيده است که اين شرکت، داشته‌هاي فن آورانه خود درزمينهٔ خودروهاي برقي را به بوته آزمايش گذاشته، آن‌ها را سنجيده و بتواند بهترين عملکرد را در اين آزمايش‌ها براي گسترش دادن تکنولوژي شان به ديگر محصولات، ادامه دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره