برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
خودرو

افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو/ جایگزین پراید چقدر قیمت خورد؟

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو/ جایگزین پراید چقدر قیمت خورد؟

خبرآنلاين/ با بازگشت افزايش قيمت ها به بازارهاي موازي و همچنين جهش خيره کننده قيمت طلا در بازار هاي جهاني افزايش قيمت ها در بازار خودرو شتاب بيشتري به خود گرفت.
طي هفته گذشته افزايش قيمت ها در بازار هاي موازي مثل طلا، ارز و سکه با شتاب سابق ادامه يافت به گونه اي که قيمت طلادر بازارهاي جهاني تا مرز ۲ هزار و ۱۰۰ دلار پيش رفت و بازار خودرو نيز متاثر از بازار هاي موازي طي هفته اخير افزايش قيمت چشمگيري را در برخي از مدل هاي خودرو تجربه مي کند به گونه اي که قيمت خودرو پژو پارس اتوماتيک از ۱۶۷ميليون تومان در ۱۲ مرداد ماه امروز پس از گذشت ۵ روز به قيمت ۱۹۰ ميليون تومان رسيده است و قيمت پژو ۲۰۷ اتوماتيک نيز تا ۲۹۸ ميليون تومان بالا رفته است و قيمت خودرو هايما اس نيز تا ۵۶۰ ميليون تومان بالا رفته است.

اين افزايش قيمت ها تنها به مدل خودروهاي گروه پژو محدود نشده است و خودروهاي پرايد نيز افزايش قيمت چشمگيري را طي چند روز اخير تجربه کرده اند به گونه اي که قيمت خودرو پرايد ۱۱۱ در حد فاصله ۵ روز اخير از ۹۰ ميليون تومان به ۹۳ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان رسيده است و قيمت پژو ۱۳۱ نيز از  ۷۹ ميليون تومان به ۸۲ ميليون تومان افزايش يافته است.

 در بين ديگر خودروهاي داخلي، قيمت ساينا يکي از محصولاتي که قرار است بخشي از جاي خالي پرايد را پر کند، به ۱۰۸ ميليون تومان رسيده است. همچنين تيبا به‌عنوان جانشين اصلي پرايد نيز اين روزها قيمتي حدودا ۹۷ ميليون توماني دارد. با توجه به اينکه پرايد حذف شده، چيزي به تحقق پيش‌بيني کارشناسان مبني بر رسيدن کف قيمت خودرو به ۱۰۰ ميليون تومان (در بازار آزاد) نمانده است.


در بين خودروهاي مونتاژي نيز قيمت خودرو پژو ۲۰۰۸ که در ۵ روز گذشته ۷۱۵ ميليون تومان اعلام شده بود امروز به بالاتر از ۷۴۰ ميليون تومان رسيده است و قيمت خودرو مزدا ۳ نيز در نزديکي ۸۲۰ ميليون تومان قرار دارد.

کارشناسان بر اين باورند که افزايش قيمت خودرو بيشتر تحت تاثير افزايش قيمت آن از درب کارخانه است و افزايش قيمت مواد اوليه ساخت خودرو به گراني ها در اين بازار دامن زده است چراکه در هفته گذشته با اعلام افزايش مجدد نرخ لاستيک گراني ها در بازار خودرو شدت گرفته است و بنابر عقيده کارشناسان افزايش نرخ ارز همسو با ساير عوامل منجر به گراني در اين بازار شده است.

در حالي که مسئولين تامين تقاضا موجود در بازار را راه حلي براي کنترل قيمت ها در اين بازار مي دانند کارشناسان بازار خودرو بر اين عقيده اند که در حال حاضر اقدامي در جهت تامين تقاضا مصرف کننده در بازار صورت نمي گيرد و خودروسازان در حال تحويل معوقات خود هستند چراکه در شرايط فعلي مصرف‌کننده نمي‌تواند با مراجعه به نمايندگي‌هاي شرکت‌هاي خودروساز، خودروي مورد نظر خود را با قيمت کارخانه خريداري کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره