برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ارزش بازار برترین خودروسازان جهان

منبع
اقتصاد آنلاين
بروزرسانی
ارزش بازار برترین خودروسازان جهان

اقتصاد آنلاين/ با وجود بحران شيوع ويروس کرونا، ارزش بازار شرکت خودروسازي الکتريکي تسلا در ماه آگوست باز هم افزايش يافت و با رسيدن به قيمت کل ۲۷۸ميليارد دلار، همچنان در جايگاه نخست باارزش‌ترين خودروسازان جهان قرار دارد.
ارزش بازار خودروسازي الکتريکي تسلا در ماه آگوست به بيش از 270ميليارد دلار رسيد و با کسب بيش از 70ميليارد دلار ارزش بيشتر در مقايسه با برترين خودروسازي جهان، تويوتا، به باارزش‌ترين خودروسازي جهان تبديل شد.

گفتني است که تسلا در اوايل سال جاري، از خودروسازي ژاپني تويوتا که در طول بيماري همه‌گير، ارزش بازار خود را در کانال 200ميليارد دلار ثابت نگاه داشته، پيشي گرفت.

در ابتداي سال، تسلا افزايشي نجومي در ارزش‌گذاري بازار داشته و ارزش سهام آن در طول سه ماهه نخست بيش از دو برابر شده است.
اين رشد ناگهاني به دليل سود سه ماهه سوم تسلا از سال گذشته و همچنين کارخانه‌هاي جديد در حال احداث و تحويل سريع خودرو به مشتريان بوده است.  تسلا همچنين اين گروه را در زمينه توليد خودروهاي الکتريکي، زيرساخت‌ها و بازاريابي به خوبي رهبري کرده؛ بازار رو به رشدي که همه توليدکنندگان خودرو به دنبال دستيابي هرچه سريع‌تر به آن هستند.

با اين وجود، شرکت منحصر به فرد ايلان ماسک، هنوز هم بسياري از تحليلگران را به حيرت مي‌اندازد و سبب بهت بسياري از افراد شده که چرا اين شرکت همچنان به افزايش ارزش خود ادامه مي‌دهد.

شايان ذکر است که دومين توليدکننده خودرو ايالات متحده در ارزش بازار، جنرال موتورز است و به دنبال آن نيز خودروسازان ديگر مانند فورد و فيات کرايسلر قرار دارند. با اين وجود، در حالي که تسلا و تويوتا ضررهاي متحمل شده از زمان آغاز بحران کرونا را جبران کرده‌اند، هنوز 20 تا 30ميليارد دلار از ارزش بازار خود در ابتداي سال فاصله دارند.

در نمودار ارائه شده، ارزش بازار برترين خودروسازان جهان را مشاهده مي‌کنيد؛

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar