هر آن چه که در مورد جدیدترین کراس اوور برقی اسپرت کیا میدانیم


چرخان/ با حرکتي ملايم ولي مطمئن، ميتوان گفت که خودروساز کرهاي ميخواهد تا يک خودروي کراس اوور جذاب را در سال آينده ميلادي رونمايي کند. البته اين کراس اوور، يکي از مدلهايي است که در بين خودروهاي آينده برقي اين شرکت ديدهشده و ازنظر نوع کلاس نيز در بين کلاس سنتي شاسيبلند و خودروهاي ليفت بک موسوم به CV، طبقهبندي ميشود.
البته اگرچه هنوز اطلاعاتي در مورد اين کراس اوور آينده کيا اعلامنشده است اما آنچه از تصاوير جاسوسي برميآيد، اين خودرو ازنظر نوع طراحي، چيزي بين کيا فوتورون (Futuron) و طرح مفهومي است که اين شرکت در نمايشگاه بينالمللي 2019 چين و همچنين در موتورشو ژنو سوئيس، به نمايش درآورده بود. حال با چرخان باشيد تا با شمهاي از اطلاعات ابتدايي اين طرح اوليه از کراس اوور جديد کيا، بيشتر آشنا شويم.
نگاهي آينده نگارانه به مقوله طراحي
کيا در طراحي اين کراس اور، از ايدههايي که در طرحهاي مفهومي خود بهکاربرده بود استفاده کرده است. تأکيد کيا در طراحي اين خودرو، بر روي هرچه خاصتر بودن و اسپرت بودن نماي نهايي بوده است که جلوپنجره معروف «ببري» اين شرکت که بهعنوان امضاي تخصصي آن نيز محسوب ميشود، اکنون نماي جالبتوجهتر و باريکتري را به خود ميبيند. جالب است بدانيد که توليد مدلهاي CV توسط کيا، براي اولين بار بوده که قرار است با زبان طراحي جسورانهتر، تهاجميتر و با نگاهي بيشتر به آينده خودروها، وارد مرحله طراحي و توليد نهايي شود.
اما جداي از طراحي قسمت جلوي خودرو، چراغهاي تمام LED، خطوط برجسته بر روي کاپوت که زيبايي نماي جلو را چندين برابر کرده، شايد بتوان گفت جالبتوجهترين قسمت از اين خودرو، طراحي قسمت عقب آن باشد. جايي که چراغهاي فوق باريک LED، در دو طرف نماي پشتي، زيبايي بسيار منحصربهفردي را به اين قسمت بخشيدهاند.
قواي فني، اسب بخار و گشتاور توليدي
اگرچه هنوز هيچ خبري مبني بر اعداد مربوط به قواي فني و گشتاور توليدي اين خودروي کراس اوور کيا اعلامنشده است، اما بر اساس بعضي از گزارشها، اين خودروي برقي ميتواند با يک شارژ کامل، مسافت 500 کيلومتر را پيموده و همچنين با فناوري برق جريان مستقيم (DC) شارژ سريع، ميتواند در کمتر از 20 دقيقه شارژ شود.
فضاي داخل کابين
در داخل تصاوير جاسوسي از CV، تصويري که ما را به داخل کابين آن ببرد، موجود نيت؛ اما با توجه به کلاس موجود ميتوان انتظار يک فضاي مناسب و جادار را براي سرنشينان آن داشت. همچنين يک صفحهنمايش ديجيتال بزرگ، مسئوليت به نمايش گذاشتن سيستمهاي کاربردي و سرگرمي را براي راننده و سرنشينان بر عهده دارد.
در مورد سيستم تمام خودران نيز بهاحتمالزياد کيا CV، قسمتي از آن را بر روي خود خواهد ديد. فنآوريهايي مانند ترمز اضطراري، حفظ خودرو بين خطوط، هشدار براي سرنشينان عقب و مواردي ازايندست.