برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
خودرو

رئیس پلیس راهور: مراجعه به دفترخانه برای نقل و انتقال خودرو اختیاری است

منبع
عصر خودرو
بروزرسانی
رئیس پلیس راهور: مراجعه به دفترخانه برای نقل و انتقال خودرو اختیاری است

عصر خودرو/ رئيس پليس راهور ناجا گفت: مراجعه به دفترخانه براي نقل و انتقال خودرو اختياري است.
هاديانفر درباره طرح بازگشايي دفاتر اسناد رسمي در مراکز تعويض پلاک،افزود: در گذشته اين اتفاق رخ داد، اما بين دفاتر اسناد رسمي تفاهم وجود ندارد؛ در تهران چندصد دفتر اسناد رسمي وجود دارد، اما شش مرکز تعويض پلاک در حال فعاليت است.

وي ادامه داد: کساني که اين طرح را ارائه دادند بايد با بررسي بيشتري اين موضوع را مطرح کنند، اطراف مراکز تعويض پلاک بيش از هشت دفتر اسناد رسمي وجود دارد و ضرورتي ندارد در اين مراکز حضور داشته باشند.

سردار هاديانفر گفت: کساني که در اين خصوص صحبت مي‌کنند، بايد قوانين را بيشتر بخوانند و از کارشناسان استفاده کنند؛ با اين شرايط نبايد به مردم استرس و تنش ايجاد کرد.


رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به اظهارات برخي افراد در خصوص لزوم مراجعه به دفاتر ثبت اسناد براي نقل و انتقال گفت: برخي طي مصاحبه‌هايي در چنين شرايطي ذهن مردم را مخدوش و مي‌گويند، براي انجام فرآيند نقل و انتقال خودرو حتما بايد به دفاتر ثبت اسناد مراجعه شود و مراجعه به پليس وجهه قانوني ندارد؛ خطاب به اين افراد مي‌گويم که قانون را بخوانند.

سردار هاديانفر افزود: در قانون تصريح شده که هر کسي مي‌خواهد نقل و انتقال خودرو انجام دهد به پليس مراجعه  و خود مالک، مدارک و وسيله نقليه بايد به احراز پليس برسد.

وي با بيان اينکه افرادي که اظهارات خلاف واقع مطرح مي‌کنند، بهتر است که ماده 1287 قانون مدني را بخوانند، گفت: قانون نياز به تفسير دارد و نه استنتاج؛ اين قانون صريح، روشن و واضح است، ما اصراري به اينکه مردم به دفترخانه بروند يا نروند نداريم؛ مراجعه به دفترخانه براي نقل و انتقال خودرو اختياري است

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar