برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تویوتا یاریس ۲۰۲۰ با پیشرانه ۱۱۴ اسب‌بخاری در اروپا معرفی شد

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی

خودرو بانک/ تويوتا به طور رسمي ياريس جديد را براي بازار اروپا معرفي کرد، که با يک پيشرانه هيبريدي جديد و ظاهر متفاوت ارائه خواهد شد.
تويوتا ياريس ۲۰۲۰ اولين مدل اين شرکت است که با پلتفرم GA-B متعلق به خانواده TNGA ساخته شده است، که نتيجه آن بهبود عملکرد ديناميکي اين خودرو است، که دليل آن هم مرکز ثقل پايين‌تر و ساختار محکم‌تر است.

ياريس هيبريدي جديد از پيشرانه هيبريدي با شارژ خودکار نسل چهارم تويوتا بهره مي‌برد، که يک موتور بنزيني ۱.۵ ليتري سه سيلندر را با دو موتور الکتريکي و يک پک باتري ليتيوم يوني ترکيب مي‌کند و همگي در کنار يکديگر توان ۱۱۴ اسب‌بخار توليد مي‌کنند.

بررسي موشکافانه پيشرانه تويوتا ياريس جديد

موتور اصلي به تنهايي توان ۹۱ اسب‌بخار و گشتاور ۱۲۰ نيوتن‌متر توليد مي‌کند. يکي از موتورهاي الکتريکي به چرخ‌هاي جلو متصل شده که توان ۷۹ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۱ نيوتن‌متر توليد مي‌کند، در حالي که موتور کوچک‌تر وظيفه دارد موتور اصلي را روشن کرده و برق موردنياز براي شارژ باتري را توليد کند.

اين افزايش توان با بهبود ۲۰ درصدي در مصرف سوخت همراه شده است. ياريس جديد در هر ۱۰۰ کيلومتر ۳.۷ ليتر سوخت مصرف مي‌کند و در هر کيلومتر فقط ۸۵ گرم دي‌اکسيدکربن توليد مي‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کيلومتر بر ساعت اين مدل ۹.۷ ثانيه و شتاب ۸۰ تا ۱۲۰ کيلومتر بر ساعت آن ۸.۱ ثانيه است، که دو ثانيه از مدل قبلي بهتر است.

قدرت تمام الکتريکي به ميزان زيادي بهبود يافته ‌است و راننده حالا مي‌تواند فقط با استفاده از قدرت باتري به سرعت ۱۳۰ کيلومتر بر ساعت دست پيدا کند. تويوتا همچنين ادعا مي‌کند که حالا مي‌توان با پيشرانه الکتريکي ياريس مسافت‌هاي طولاني‌تري را مخصوصا در سفرهاي شهري طي کرد.

موتورهاي بنزيني همچنان در دسترس هستند
شرکت تويوتا، ياريس جديد را با موتور بنزيني ۱.۵ ليتري سه سيلندر هم عرضه مي‌کند که در کنار يک جعبه‌دنده شش سرعته دستي يا جعبه‌دنده متغير پيوسته قرار مي‌گيرد. يک نسخه پايه با موتور بنزيني ۱ ليتري سه سيلندر مشابه چيزي که در نسل قبلي ياريس وجود داشت هم عرضه خواهد شد.

استفاده از پلتفرم GA-B باعث شده ياريس جديد کوتاه‌تر، کم‌ا‌رتفاع‌تر، و عريض‌تر از نسل قبلي باشد و به دليل افزايش فضاي کابين، فاصله بين دومحور ۵۰ ميليمتر بيشتر شده است. اين باعث شده طول ياريس کمي کمتر از چهار متر باشد.

امکانات تويوتا ياريس

همه مدل‌هاي جديد ياريس از اندرويد اتو و اپل کارپلي و مجموعه حس ايمني به‌روزشده تويوتا پشتيباني مي‌کنند. اين مجموعه داراي امکاناتي از جمله سيستم جلوگيري از تصادف با تشخيص خودروها، تشخيص عابران، و تشخيص دوچرخه‌سواران، و همچنين کروز کنترل انطباقي هوشمند، دستيار علائم رانندگي، و موارد ديگر است.

مشتريان همچنين مي‌توانند يک صفحه نمايش رنگي ۱۰ اينچي، شارژر بي‌سيم براي گوشي‌هاي هوشمند، سيستم صوتي JBL با هشت بلندگو، فرمان داراي سيستم گرمايشي، و يک پک نورپردازي ال‌اي‌دي را سفارش دهند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره